KITT
Szöveges ítélet
2011 októberben megtetszett és elhoztam. Facelift előtti modell, nagyon szép rozsdamentes vas, még a sokat szidott hátsó sárvédőlemez sem rohad. Analóg forintmérős órával jött, S modellre jellemző egybe-konzol, centrálzár, elektromos ablakemelő, szervótlan kormány, ködlámpa, elől tárcsa - hátul dobfékek. Kényelmes az ülése, 190 centimmel nem kell teljesen hátratolnom az ülést. Először szokatlan volt, hogy a kézifék kar nem középen van, hanem az anyósüléshez közel. Párszor előfordult, hogy a mellettem utazó személynek megütöttem a kezét, mert pont akkor csatolta ki a biztonsági övet, mikor behúztam a féket. A belső világítása rendben van, minden kar és gomb ki van világítva. A közlekedéshez elengedhetetlen kapcsolók mind a kormányon, kézhez közel vannak. A hátsó ülések kétharmad-egyharmad részben lehajthatók, így nagyobb tárgyakat is lehet szállítani. Amúgy nem olyan kicsi a csomagtartója, én átlagosnak mondanám. Minden lámpája világít, visszajelzők működnek, ilyen téren nincs vele probléma. Váltója nem a legpontosabb, félre lehet váltani vele és kicsit lötyög is fokozatba téve. A hátramenet kapcsolása nem a legsimább, általában kétszer kell betenni hogy tényleg bent legyen. Ezt a kocsi egy nagy reccsenéssel és rázkódással jelzi számunkra. Motorja pörgős, nagyobb fordulaton nyomatékosabb. A motorzaj egy kissé erős. Üresjáratban erősen rezonál és 2800 - 3300 intervallumban erősebb a hangja. Valahogy felette nem olyan zavaró, nem tűnik olyan hangosnak. Nemtudom, hogy más tipoba hogy van, de az enyémben az alacsony fokozatoknál egyszer-egyszer ránt gázadáskor, illetve kicsit pulzál a fordulatszám.
A motor már vásárláskor sem tetszett, kéken füstölt. A hiba abszolválva lett egy másik, keveset futott motorral, 25000Ft. A hátsó kerekek nagyon terpesztettek, szóval ezeket is megjavítottam, 8000Ft. A bal oldali féltengelynél szivárgott a váltóolaj, ki kellett cserélni a gumiharangot csapággyal együtt, 6000Ft. A váltó felőli bakot cseréltem, 4000Ft. A műszerfalat motorral együtt cseréltem digitálisra, mert eredetileg is olyat akartam, 5000Ft. Kipufogót egészbe ki kellett cserélni, mert nagyon rozsdás volt már és lukas néhol. Flexicső szét volt szakadva, a végére le is törött. A katalizátornak is csak a doboza volt már meg, a belseje ki volt vágva. A kipuff volt 18000Ft, katalizátor 13000Ft, flexicső 3000Ft. A hiányzó csöveket 2 millis acélcsővel pótoltam. A benzinszivattyú kissé kilyukadt, házilag megszereltem 0 Ft. Mostanában cseréltem le a fényszórókat, irányjelzőket, hűtőrácsot faceliftes változatra. Ez mindösszesen 12000Ft-ba került, új indexbúrákkal.
Így egész jó kis autó lett belőle. Szeretem, akármilyen további hibája is lesz. Tudom, hogy nem fog örökké tartani, de megpróbálom a lehető legtovább ápolni. Voltak időszakok, amikor sok minden összejött és nagyon felidegesített. Volt jó pár hibája, de tekintettel hogy nem mai darab, minden alkatrész olcsón beszerezhető hozzá, még újan is. Bátran ajánlom ezt az autót kispénzűeknek, mert nagyon lent van az áruk és olcsón kipofozhatók. Nagyon könnyű szerelni, a motortere szinte üres, annyira egyszerű. Én informatikusként előtte 0 autószerelő tapasztalattal javítom.
Hibalista
- lső két lengőkar, hátsó lengőkar csapágy, motortartó bakok, fojtószelep-szögállás jeladó, computer, féltengely gumiharang, kipufogórendszer (első+hátsó dob, flexicső, katalizátor)
Ide hordtam szervizbe
ÉN
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 172000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Stilo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
