A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Tipo (1987-1995)

Tipo 1.4 DGT cat.ie 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

KITT

Szöveges ítélet

2011 októberben megtetszett és elhoztam. Facelift előtti modell, nagyon szép rozsdamentes vas, még a sokat szidott hátsó sárvédőlemez sem rohad. Analóg forintmérős órával jött, S modellre jellemző egybe-konzol, centrálzár, elektromos ablakemelő, szervótlan kormány, ködlámpa, elől tárcsa - hátul dobfékek. Kényelmes az ülése, 190 centimmel nem kell teljesen hátratolnom az ülést. Először szokatlan volt, hogy a kézifék kar nem középen van, hanem az anyósüléshez közel. Párszor előfordult, hogy a mellettem utazó személynek megütöttem a kezét, mert pont akkor csatolta ki a biztonsági övet, mikor behúztam a féket. A belső világítása rendben van, minden kar és gomb ki van világítva. A közlekedéshez elengedhetetlen kapcsolók mind a kormányon, kézhez közel vannak. A hátsó ülések kétharmad-egyharmad részben lehajthatók, így nagyobb tárgyakat is lehet szállítani. Amúgy nem olyan kicsi a csomagtartója, én átlagosnak mondanám. Minden lámpája világít, visszajelzők működnek, ilyen téren nincs vele probléma. Váltója nem a legpontosabb, félre lehet váltani vele és kicsit lötyög is fokozatba téve. A hátramenet kapcsolása nem a legsimább, általában kétszer kell betenni hogy tényleg bent legyen. Ezt a kocsi egy nagy reccsenéssel és rázkódással jelzi számunkra. Motorja pörgős, nagyobb fordulaton nyomatékosabb. A motorzaj egy kissé erős. Üresjáratban erősen rezonál és 2800 - 3300 intervallumban erősebb a hangja. Valahogy felette nem olyan zavaró, nem tűnik olyan hangosnak. Nemtudom, hogy más tipoba hogy van, de az enyémben az alacsony fokozatoknál egyszer-egyszer ránt gázadáskor, illetve kicsit pulzál a fordulatszám.
A motor már vásárláskor sem tetszett, kéken füstölt. A hiba abszolválva lett egy másik, keveset futott motorral, 25000Ft. A hátsó kerekek nagyon terpesztettek, szóval ezeket is megjavítottam, 8000Ft. A bal oldali féltengelynél szivárgott a váltóolaj, ki kellett cserélni a gumiharangot csapággyal együtt, 6000Ft. A váltó felőli bakot cseréltem, 4000Ft. A műszerfalat motorral együtt cseréltem digitálisra, mert eredetileg is olyat akartam, 5000Ft. Kipufogót egészbe ki kellett cserélni, mert nagyon rozsdás volt már és lukas néhol. Flexicső szét volt szakadva, a végére le is törött. A katalizátornak is csak a doboza volt már meg, a belseje ki volt vágva. A kipuff volt 18000Ft, katalizátor 13000Ft, flexicső 3000Ft. A hiányzó csöveket 2 millis acélcsővel pótoltam. A benzinszivattyú kissé kilyukadt, házilag megszereltem 0 Ft. Mostanában cseréltem le a fényszórókat, irányjelzőket, hűtőrácsot faceliftes változatra. Ez mindösszesen 12000Ft-ba került, új indexbúrákkal.
Így egész jó kis autó lett belőle. Szeretem, akármilyen további hibája is lesz. Tudom, hogy nem fog örökké tartani, de megpróbálom a lehető legtovább ápolni. Voltak időszakok, amikor sok minden összejött és nagyon felidegesített. Volt jó pár hibája, de tekintettel hogy nem mai darab, minden alkatrész olcsón beszerezhető hozzá, még újan is. Bátran ajánlom ezt az autót kispénzűeknek, mert nagyon lent van az áruk és olcsón kipofozhatók. Nagyon könnyű szerelni, a motortere szinte üres, annyira egyszerű. Én informatikusként előtte 0 autószerelő tapasztalattal javítom.

Hibalista

- lső két lengőkar, hátsó lengőkar csapágy, motortartó bakok, fojtószelep-szögállás jeladó, computer, féltengely gumiharang, kipufogórendszer (első+hátsó dob, flexicső, katalizátor)

Ide hordtam szervizbe

ÉN

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1992
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 172000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Stilo
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Tipo 1987

További ítéletek (187 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)