Kedvencem, a golfalázó.
Szöveges ítélet
Már régóta szemeztem vele. Ismer?st?l vettem, garázsban tartott, megkímélt, ami fontosabb rendszeresen szervízelt jó állapotú. Óriási helykínálat, még a mai kompaktok közül is. Ezen az áron karurátoros II. Golf és cseppkadett lett volna. Nagyon szertnivaló, tágas kényelmes emberközpontú autó. Az ajtók 90 fokig nyithatók, ami más autóknál nem természetes. Sok a rakodóhely, a kárpitok jók, a m?anyagok zörögnek. Az ülés hamar kikopik, huzat kell. A motorja szenzációs, pörg?s, mégis keveset fogyasztott. Nyáron, ha 6,5 volt, akkor már aggódtam, hogy mi van. Elég sok országúttal, de nyomtam neki!Jó volt nézni a sok kadettet és golfot, ahogy megdöbbent arccal kicsinyedtek a visszípillantóban. 80-nál harmadikban indítva az el?zést 1.4-hez képest hihetetlenül jól megy. A rugózás elég kemény, a rossz utat nem viseli el. A kormányzás szervó nélkül is jó, az egyenesfutás az összes eddigi autóm közül ebben a legjobb. A szell?zés elég gyenge, de világos színben (fehér) nem melegszik túlzottan. A váltó kicsit akadós, de pontos és a francia autókkal szemben rezzenéstelenül a helyén marad. A pedálok az átlagosnál nehezebbek. A kilátás minden irányban nagyon jó a szögletes orr sarkai is láthatók a betolatás is gyerekjáték. A m?szerek széek, a fényük is jó a kapcsolók rendkívül logikusak és használhatók. Minden el?re vagy fel bekapcsolás, le és hátra lekapcsolás. Cserélni kellett az els? héten a kipufogót, egyben lehet csak venni. tekintettel a hosszú várható együttélésre, Bosal-t vettem, amit két év múlva két hónaposnak adtam el! Két hónap múlva gond volt a Digiplex-el, kérdeztem a korábbi tulajt, aki megbontotta már. Kiderült hogy a M?egyetemen fillérekért megjavítják, jóbb mintha másikat venne az ember a bontóból. Utána semmi gond nem volt vele. A Tiponak ez a titkos rákfenéje, itt van a hiba általában, amib?l a többi dolog csak eszkalálódik. Sajnos kevés szerel?nek van tudása és türelme végigmérni a bejöv? jeleket. A hátsó ablaktörl? a hátramen? kábelkorbács törésénél bénült meg, a hátsó ajtó nyitogatása miatt, szintén filléres javítás. Fékek jók, a kopó alkatrészek nevetséges árúak, és lehet min?ségit is választani. A lengéscsillapítók toronycsapágya nagy úthibáknál zörgött, már így vattem, de nem volt zavaró, ezért így is adtam el. 100.000 környékén volt még egy els? kerékcsapágy csere, párban cseréltettem összesen 15.000Ftért. kezdetben frusztrált voltam, hogy egy csepp olajat sem fogyasztott, és ez így is maradt mindvégig. (El?z? tulajnál volt egy szelepsor csere, szimmeringeket is kicserélték.) Egész család szerette, nagyon kezes és megbízható volt. A jobb hátsó kerék feletti elem ívje kezdett rohadni, mert nem figyeltem rá. Ott ahol megült a sár. A töbi helyen még pöttyöt sem láttam. Utólag kiderült, hogy ez az elem olcsó csrélhet?, egyébként a modellfrissített változaton a teljes galvanizálás miatt már ez sem rohad.
Életem nagy tévedése volt, hogy eladtam, azóta is bánom, az egyik legkedvesebb autóm volt!
Hibalista
- Digiplex-2 elektronikus gyújtás 20.000Ft javítás
- termosztát csere
- Kipufogó teljes rendszer BOSAL 32.000Ft
- Hátsó ablaktörl? 1000Ft munkadíj (kontakthiba)
Ide hordtam szervizbe
Virágh Ferenc,Naszály
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 69000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra 1.6 GL Car. | Következő autója? | FIAT Tipo 1.6 i.e. SX |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
