Folyamatos szervizt igényel!
Szöveges ítélet
Életem első autója, annak jó!
Nem azért vettem meg, mert tetszett a külső vagy a belső hatás, bár a digit műszerfal nem mutat rosszul! Rosszakat persze igen, de nem vészes egyáltalán.
Öcsémtől vettem (azt hittem tudom mit) lepukkant állapotban ezt a benzinest és kezdődtek a javítások. Úgy indultam neki, hogy motorikusan legalább jó! A motor lassan melegedett, de nagyon, gyenge volt a fűtés, nem ment le a szélvédőről a pára. Termosztát csere - utána katarzis, mivel előtte az üléshez fagytam!
Ezután fél évente vittem szervízbe átvizsgálásra, de addigra össze is sikerült szedni mindig 4-5 hibát! Félévente otthagytam 50.000-60.000 ft-ot. Csak azért nem adtam el egy év után, mert nem volt annyi zsém, hogy jobbat vegyek!
Jól is tettem, ha az ütközést vesszük: bal első lámpa, motorháztető, hűtő és hűtőrács, első lökhárító csere bontottból, mint majdnem mindig össz.: 60.000 ft. Lakatos munka: 50.000 ft. Akkor már a hátsó rohadó sárvédő elemeket is kicseréltettem, Tipo betegség!
Mentségére szolgáljon az autónak, hogy ezeket egy fiatalabb, márkásabb járgánynál 4-5 -szörös áron lehetett volna megcsináltatni!
Az első és hátsó lökhárítók felfogatási pontjait javaslom a vásárlás előtt ellenőrizni, mert 14-15 éves korukra széteszi a rozsda és érdemes megcsináltatni, mielőtt nem késő! Ha nem lóg, akkor is!
Teljesítményileg ne kérkedjünk a piros lámpánál, mert megszívjuk! Ha másért nem, akkor a laza, akadós váltó miatt!Munkába járásra jó, kényelmes és a sok hiba ellenére megbízható autónak ismerem, értem ez alatt, hogy még nem hagyott ott a baleseten kívül sehol!
Egy laikus is könnyen szerel rajta kisebb dolgokat, márpedig én az voltam! Ha elmegy a töltés, akkor akksi gond, vagy a jobb oldali tápkábel -elosztó doboznál eloxidálódtak a saruk-vezetékek.
Alkatrészeket bontottan nem probléma beszerezni, újonnan sem!
Ha sikerül feltenni képeket, akkor a frissen lefestett állapotában látjátok! 120.000 ft.
Csak azért "igen", mert olcsó a szervízelése és koccanásnál nagy előny!
Hibalista
- A felsorolásom anyag és munkadíj egyben:
- motorfelújítás - szelepek, szimeringek, tömítések, gyűrűsor, hengerfej gépmunka és egyéb mu. díj. - 70.000 Ft.
- első lengőkar gumiharang és csapágy - 20.000 Ft.
- csomagtartónál átvezető kábelköteg újrakábelezése - 3.000 Ft.
- generátor - több hiba(diódahíd, szénkefék, stb.) - 13.000 Ft.
- hátsó kipufogódob csere - elöregedett - 20.000 Ft.
- Elektronikus gyújtás jeladó, Fordulatszám érzékelő csere, fojtószelep potenciométer tisztítás, beállítás, gyújtás vez. egység testpont jav., gázrudazat beáll., alapjárat szabályozó motor csatlakozó jav., egyéb apró - 18.000 Ft.
- a háromból két pandi-fejes váltórúd cseréje, perselyezés, így is laza az egész váltó - 10.000 Ft.
- bal hátsó kerékcsapágy csere - 10.000 Ft.
- hátsó fékmunkahenger jav. - 8.500 Ft.
- a tetőkárpit körben elszíneződött, mivel valahol beázott a kocsi
- a hátsó ablak fűtése nem működött - 4000 ft.
- a csomagtartót nem nyitotta-zárta a központi zár, csak külön, kulccsal működött,
- az ablaktörlő néha saját életet élt,
- a többi a szokásos kopó...
Ide hordtam szervizbe
Kracker Gábor - Kecskemét
majdnem mindent meg tud csinálni,
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Autó Nobilis Kft. (Center Autó Kft.) - márkaszervíz - a szerelő srácnak is ilyen volt, így profi benne, ezt bizonyította.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Audi, Honda, Toyota |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
