A Problémás
Szöveges ítélet
Fiat Regattám után vettem, miután a rozsda a friss fényezés alól egy év után ismét kezdett előjönni. Bár ne tettem volna. Amíg a Regatta különösebb gond nélkül üzemelt (csak a rozsda ne lett volna), addig a Tipo-nál nagyon sok gond jött elő. A futómű és a fék alkatrészei még nem okoztak fejtörést (akkor még bp tele volt macskakővel és borzalmas utakkal, ezt betudtam ennek), de az már igen, hogy az önindító rendszeresen megmakacsolta magát. Többször is szénkefét kellett cserélni illetve felújítani, csak a gond volt vele, többször alig akarta beindítani a motort. Emellett az elektronikus rendszer is elég rapszodikus volt, a fűtés ventillátora is döglődött, a fényszórók csatlakozói havonta olvadtak szét, és úgy általában, csak akkor működött az autó, ha havonta a csatlakozókat kontaktsprével letisztogattam. Katasztrófa volt az egész elektromos rendszer, el tudom képzelni mit szenvedhet egy benzines tulaja. Örülök hogy nem a digit műszerfalas mellett döntöttem (eredetileg többet is néztem, volt köztük olyan is)
Később megrepedt a hengerfej, úgyhogy lehetett hegesztetni (mint kiderült ez az előző tulajnál bekövetkezett vezérműszíj szakadás utóhatása volt), végül akkor döntöttem az eladás mellett, amikor a sokszor és sok helyen javított önindító ismét megadta magát (talán ez volt az 5. lerobbanás miatta)
Az autó egyébként kényelmes, jó a helykínálata és hosszabb utak is túlélhetők benne. A motorja nem egy rakéta (55 le/1100kg), de alapvetően a mechanika megbízható. Ha az elektromos rendszer még egyszerűbb lett volna, talán nem szívatott volna ennyit, de így kész rémálom volt (pedig kis túlzással csak világítás és az önindító volt elektromos:)). Ja és az adagoló az enyémben nem Bosch gyártmányú, hanem CAV Rotodiesel volt, amihez egy adagolós sem mert hozzányúlni, úgyhogy az ilyennel felszerelt példányokat ajánlom messze elkerülni (merthogy az enyém 5-ben 70 körül rángatott, így vettem és így is adtam el, nem tudtam állíttatni rajta). Egy nagy előnye azért volt a relatív kényelem mellett, az autó egyáltalán nem rozsdásodott, hála a galvanizálásnak, amit az autó a gyárban kapott.
Összefoglalva a tapasztalatokat, ma már nem ajánlanám senkinek, a meglévő példányok elektromos rendszere sem lehet jobb állapotban mint az enyémé volt, és idővel ez csak rosszabb lesz! Sajnos a sok javítás és mentés miatt üzemeltetni sem olcsó, én is lecseréltem dühömben egy Swift-re, utólag már tudom, hogy életem egyik legjobb döntése volt, de ez már egy másik népítélet.
Hibalista
- Lengéscsillapítók
- Hengerfej (repedés)
- Elektromos rendszer
Ide hordtam szervizbe
Az ismerősökhöz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Regata | Következő autója? | Suzuki Swift |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
