A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Tipo (1987-1995)

Tipo 1,7 D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Problémás

Szöveges ítélet

Fiat Regattám után vettem, miután a rozsda a friss fényezés alól egy év után ismét kezdett előjönni. Bár ne tettem volna. Amíg a Regatta különösebb gond nélkül üzemelt (csak a rozsda ne lett volna), addig a Tipo-nál nagyon sok gond jött elő. A futómű és a fék alkatrészei még nem okoztak fejtörést (akkor még bp tele volt macskakővel és borzalmas utakkal, ezt betudtam ennek), de az már igen, hogy az önindító rendszeresen megmakacsolta magát. Többször is szénkefét kellett cserélni illetve felújítani, csak a gond volt vele, többször alig akarta beindítani a motort. Emellett az elektronikus rendszer is elég rapszodikus volt, a fűtés ventillátora is döglődött, a fényszórók csatlakozói havonta olvadtak szét, és úgy általában, csak akkor működött az autó, ha havonta a csatlakozókat kontaktsprével letisztogattam. Katasztrófa volt az egész elektromos rendszer, el tudom képzelni mit szenvedhet egy benzines tulaja. Örülök hogy nem a digit műszerfalas mellett döntöttem (eredetileg többet is néztem, volt köztük olyan is)
Később megrepedt a hengerfej, úgyhogy lehetett hegesztetni (mint kiderült ez az előző tulajnál bekövetkezett vezérműszíj szakadás utóhatása volt), végül akkor döntöttem az eladás mellett, amikor a sokszor és sok helyen javított önindító ismét megadta magát (talán ez volt az 5. lerobbanás miatta)
Az autó egyébként kényelmes, jó a helykínálata és hosszabb utak is túlélhetők benne. A motorja nem egy rakéta (55 le/1100kg), de alapvetően a mechanika megbízható. Ha az elektromos rendszer még egyszerűbb lett volna, talán nem szívatott volna ennyit, de így kész rémálom volt (pedig kis túlzással csak világítás és az önindító volt elektromos:)). Ja és az adagoló az enyémben nem Bosch gyártmányú, hanem CAV Rotodiesel volt, amihez egy adagolós sem mert hozzányúlni, úgyhogy az ilyennel felszerelt példányokat ajánlom messze elkerülni (merthogy az enyém 5-ben 70 körül rángatott, így vettem és így is adtam el, nem tudtam állíttatni rajta). Egy nagy előnye azért volt a relatív kényelem mellett, az autó egyáltalán nem rozsdásodott, hála a galvanizálásnak, amit az autó a gyárban kapott.
Összefoglalva a tapasztalatokat, ma már nem ajánlanám senkinek, a meglévő példányok elektromos rendszere sem lehet jobb állapotban mint az enyémé volt, és idővel ez csak rosszabb lesz! Sajnos a sok javítás és mentés miatt üzemeltetni sem olcsó, én is lecseréltem dühömben egy Swift-re, utólag már tudom, hogy életem egyik legjobb döntése volt, de ez már egy másik népítélet.

Hibalista

- Lengéscsillapítók
- Hengerfej (repedés)
- Elektromos rendszer

Ide hordtam szervizbe

Az ismerősökhöz

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1992
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Regata Következő autója? Suzuki Swift
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Tipo 1987

További ítéletek (187 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)