örökdarab
Szöveges ítélet
A nyáron rendeltem meg a járgányt. Régebben kiszemeltem már. Olcsó nem feltűnő és megbízható masinát kerestem. Eredetileg egy 0.9 kéthengeres Twinair turbót szerettem volna, de sajnos nálunk nem forgalmazzák. Elkövettem mindent, hogy valamilyen fondorlattal hozzájussak egy 4x4-es benzineshez, de esélyem sem volt. Így hát maradt az 1.3 MultiJet. Jó sok extrát kértem bele, végül is hosszú időt fogunk együtt tölteni. Legalább 10 évre tervezek vele. Az extrák: Négykerék meghajtás. ESP, Ülés és szélvédő fűtés, tolatóradar, kormányról vezérelhető minden, oldallégzsák, radaros ráfutásgátló, automata klíma. Gondoltam, ha már így hozta a sors, legalább kényelmesen és biztonságban utazhasson a család. December eljén érkezett meg a szolíd, egyáltalán nem hivalkodó külsejű törpeautó. A nagyvárosi forgatagban észrevétlen. Ehhez persze hozzájárul jellegtelen fehérsége. Persze a színválasztással éppen ez volt a cél.
Az első kellemetlen meglepetés már az autó átvételkor mellbevágott. A széria ülésmagasság álítás - valamilyen egészen furcs és megmagyarázhatatlan okból - kimaradt az autóból. Egyszerűen elfelejtették a gyárban beszerelni. Így most olyan magasan ülök, hogy a fejem a plafont súrolja. De ennél rosszabb, hogy a belső tükörtől jobbra előre semmit nem látok. A kereszteződésben folyton hajlonganom kell, nehogy valami galibát okozzak. Mondanom sem kell, nagyon kényelmetlen és cseppet sem biztonságos. Természetesen azonnal írásban jeleztem a kereskedésnek a hiányosságot. Azóta eltelt 5 ónapban még csak igérgetésig jutottunk "Most már nemsokára megoldják a problémát" No comment. A Fiat Magyarország 30 ezer forint "bánatpénzt" ajánlott fel a hibás teljesítésért. Természetesen elzárkoztam, hiszen nekem a biztonságos üléspozícióra van szükségem. Most azt fontolgatom, hogy pert indítok. Azért ez mégis nonszensz.
Az autónak ezen túl két apróbb hibáját fedeztem fel eddig. Kétezres fordulat környékén - főként emelkedőn felfelé, tehát nagyobb terhelésnél - "becsörög" a motor.
Tolatásnál, alászedett kormánynál fémes nyikorgó hang hallatszik a a hátsó meghajtás felől.
Ezektől a bosszúságoktól eltekintve egy nagyon príma kis autó az új Panda. Kényelmes. Könnyű vezetni. Az utastere tágas. Keveset fogyaszt.
2800 kilométer után lecseréltettem az olajat. 26 ezer forintért volt az anyag és munkadíj az Óbudai Fiat szervízben. Tehát eddig a fenttartási költségere sem lehet panaszom. 5 és 6 liter között van a téli fogyasztása, úgy, hogy csak hegyen (aszfalton) közlekedek vele.
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Dunaautó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3200 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | E60 kombi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
