Szervízigényes szerelem, szerelők szeretője.
Szöveges ítélet
Mindig vágyódtam, egy kívül kicsi, belül nagy, egyedi járgányra.
Úgy adódott, hogy megláttam egy jónak ígérkezőt.
Bíztam az eladó által választott szervíz korrektségében, a vezetett szervízkönyvben, illetve a tapasztalataimban.
ILYET NE CSINÁLJATOK, SENKI NE VEGYEN HASZNÁLT AUTÓT ÁTNÉZETÉS NÉLKÜL!
2008 év végén gyártott, 2009 januárjában Olaszországban forgalomba helyezett, tetőablakon kívül kis híján a legmagasabb felszereltségű Multipla(automata klíma, körbe lufik, el. ablakok, kormányról vezérelhető fejegység, telefon előkésztítés, tolatóradar, elektromos ülésállítás, fűthető és motoros tükrök).
Az előző magyar tulaj 2019-ben hozatta, 190.000. km, vezetett szervízkönyv, megkímélt kárpitok, műszerfal egyben, jaj de jó a habos libafos.
Az AutoSZUM-ba hordta szereltetni, két év alatt 600.000(hatszázezer) forintot költött rá.
Próbaúton ment mindkét üzemben, bár gázzal lomha volt, de hűtött-fűtött, és jó volt vezetni. Mondjuk dinamizmus az nincs, de úgyis csak helyváltoztatásra használom. A gyerekeim kedvelik.
850-ért elhoztam. Friss vizsgával és friss tartályvizsgával adta át a tulaj.
Három hét után elkezdett recsegni a hátulja, dübögni a bal eleje, langyosan fűtött, párásodott az ablak, szivárgott az olaj a blokkból.
Gázzal néha dadogott.
Visszavittem az AutoSZUM-hoz, mert a számlákat lefűzve tárolta az előző tulaj és a számlákkal a szervíz egyúttal jótállást vállalt, átnézték, és azt mondták, hogy bal stabpálca, és fűtőradiátor takarítás elegendő, mást nem találtak.
Időközben regisztráltam egy Multipla csoportba, tapasztalatokért, és segítségért.
Szétkaptam a fűtést, semmi baja nem volt a radiátornak, a terelőlap porladt el(!!!), és nem vezette azon keresztül a levegőt. A belső levegő keringtető terelőlap motorja pedig megmakkant, és a terelőlap belső levegő keringtetésen maradt.
Egy tipp után elvittem Pécelre Lukács Robihoz.
Beállította a gyertyákat, és a gázinjektorokat, azóta 5.5 kilóval járok vegyesben, klímával.
Kicserélte a vezérlést, mert a vezérműszíj utoljára 102.000.-nél lett cserélve, és az előző szervíz nem foglalkozott vele.
Főtengely szimmeringet cserélt.
Hátsó hidat felújította.
4 benzin injektort cserélt, mert először a hármas, utána az egyes döglött meg, és mondtam Neki, hogy cserélje a másik kettőt is, mert nem szeretnék egyesével kimenni Hozzá.
Elöl szilenteket cserélt.
Fűtőbox alsó részét saját kezűleg cseréltem, új klímakompresszort kapott, kuplungszerkezet és kinyomócsapágy csere is volt.
Így a 11 éves, "megkímélt" állapotú, vezetett szervízkönyves, előző tulaj által 600.000 forintot ráköltött autóra még 3 kilót rádobtam.
Hülye vagyok, na...
Ahogy látom a fórumokban, valami mindig elromlik, és otthon nekiállnak cserélni, javítani, vagy szerelőhöz viszik.
És alig ötzret mentem vele.
Ha ezek után megint előjön egy százezres tétel, eladom a francba.
Multilpázni egy tudatállapot, és amúgy vidám dolog.
Hibalista
- Hátsó lengőkar csapágyak, főtengely szimmering, fűtőbox, stabpálcák, benzin injektorok(4 db), gázszelep, felső holtponti jeladó, klímakompresszor, kuplungszerkezet és kinyomócsapágy
Ide hordtam szervizbe
Autó SZUMA hozzáállásuk kiváló, és rendkívül udvariasak, csak ehhez a típushoz kevésbé értenek.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Luki GázautóNehéz időpontot foglalni, de ha már ott van, akkor jó kezekben.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Wagon R+ | Következő autója? | Forester |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |