A meg nem értett zseni.
Szöveges ítélet
Mivel egy eleve megkímélt karbantartott darabot vettem, eddig nem volt vele sok gond. A helykínálat szenzációs ekkora alapterületű autótól, ez után a premacy és a sharan is szűknek tűnik, a gyerekülésből ötöt is be lehet kötni úgy hogy normálisan elférnek, a csatokhoz is hozzá lehet férni, teljes utaslétszám mellett kicsit kevés a csomagtartó, de eddig még nem kellett egyszer sem előrébb tennem a hátsó üléseket, befértünk. A dupla tetőablak is hibátlan, világosabb sokkal az utastér.Mi általában öten használjuk a középső ülés asztalként, könyöklőként van hadra fogva. Fogyasztás egy ekkora homlokfelületű széles magas autótól nem rossz pályán 8-8,5 város 9-10, de 70-90 között sikerült már 6,2-is. Ez azért nem tartható sokáig. Kicsit nagy a fordulókör, mert széles, de egy normál parkolóhelyre szépen befér, és egy szűk utcában a BMW is rémülten menekül a padkára. 130-nál forog 4300-at ami sok, viszont azt az évi 4-5 alkalmat amikor 10-20km-nél többet megyek pályán ki fogjuk bírni.Cserébe a 103LE-vel is szépen lehet haladni 90-100-ig jól gyorsul. Családi autónak tökéletes.Csendes kulturáltan fut, nem zörög, rezonál semmi. A külső tükrök osztottak, nagyok motorosan behajthatók fűtöttek.
Ami nem tetszik:Beltéri műanyagok mállása törése karcolódása szétesése.Ha rendes szögben van beállítva a hátsó ülések támlája (nem függőlegesen)és a hátsó rögzítési pontokra vannak téve (ekkor kisebb a csomagtér, de a rosszaságok nem rugdossák a hátamat) a kalaptartót nem lehet semmivel megtámasztani mindig visszaesik, pakolásnál idegesítő. A hátsó szálvédő kb 2mp alatt tiszta sár lesz esőben, vagy mosod folyamatosan, vagy nem használod a középső tükröt esőben.
Amire figyelni kell vásárláskor: kasztni, főleg az alváz, első-hátsó bölcsők rozsdásodása, hátsó futómű tűgörgős csapágyai, benzines motor jó, tartós, azzal nincs sok baj, váltó szeret csapágyasodni, kilincsek cseréje sem drága azok is szoktak elöregedni,tetőablak ne ázzon be, pótkerék emelő csiga szokott eltörni, ajtóbehúzókat, műszerfali málló burkolatokat sokféleképpen lehet javítani (zsírldóval lemosni, festeni flokkolni stb), emiatt meg lehet venni.
Összességében jó autó, ha valaki egyszer ül benne biztosan más szemmel néz rá utána, ezt kell leküzdeni, bár szerintem szép is, főleg ez az FL kasznis.
Eddig bevált, ha nagy baja nem lesz pár évig használni fogjuk még.
Hibalista
- Előző tulaj nagyon sok típushibát kijavított rajta csak egy kézifék bovden volt eddig.
Ide hordtam szervizbe
Magam csinálom amit lehet.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Trajet crdi | Következő autója? | FR-V |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |