A nyaka véres kis gép ami sosem hagyott ott!
Szöveges ítélet
Nem ? volt az ELS? autóm, de ? volt az els? AUTÓM!-:) El?tte fél évig nyüstöltem egy kispolszkit amit többet hordtam szervízbe mint használtam. Így nagy örömmel ültem át 1992. ?szén a 127-be, amit potom 40.000.-Ft-ért tudtunk megvenni. Akkor nekem ez a kocsi volt a non-plus ultra; sportos és relatíve kényelmes, nagy(!) - nem vicc - csomagtartóval. Ebben már úgy érzehettem, hogy autóban ülök - a kispolszki után.
A modell az 1971-es fejlesztés, 1972-es év autója "h? mása" volt, nagyon minimális eltérésekkel; kétajtós, 900 ccm-es motorral (ami a második darabként került bele, az el?z?vel kereste meg ugyanis korábbi gazdája az új Peugeot 205-ös árát). A vételt?l számított 1,5 hónapon belül lejárt a m?szakija, ekkor kicsontoztuk és nekiálltunk újra autót építeni bel?le - volt dolgunk rendesen... Kívülr?l nem látszott a rozsda, de a sz?nyegek, stb. eltávolítása, a kocsi megborítása után annál jobban adta magát. Új küszöböket, új fenéklemezt, illetve egyéb ilyen-olyan nem látható helyen lév? (szó szerint nem látható mert a rozsda elporlasztotta) lemezeket kapott, végül egy új fényezést. Összes szilentblokk, gömbfejek, kormánym?, lengéscsillapítók, fékalkatrészek, stb. cserélve lettek. Meg még 1000 apróság amik egy részére már nem is emlékszem, és itt egyébként sem hibalistát kell írnom.-:)
Egyszóval a vételt?l számított fél év elteltével végre használatba vehetettem és szolgált egészen 4 évig amíg be nem hívtak katonának és el nem adtam - ami már akkor igencsak id?szer?vé vált, hiszen amihez addig nem kellett hozzányúlni az is kezdte kérni a cserét.
Hogy milyen volt használni? Pörg?s kis motorral szerelték, így hajtottam is rendesen, és ha nem is volt rakéta a mai értelemben véve, én mégis repesztettem vele a lehet?ségeihez képest - kicsit azon túl is-:). Ezt hamarosan a motor bánta: amíg nálam volt, azon id? alatt kétszer lett cserélve/felújítva (bár nem csak a használat miatt: az egyik felújítás nem felújítás hanem gányolás volt, köszönhet?en a fusizó "szakembernek"-:(((. ). Ja, és egy váltócsere/egy javítás...
Egyébként folyamatosan volt valami gond vele ami némileg csökkentette az "élményt" amit nyújtott, de soha nem hagyott az út mellett: füstöl? motorral, átégett hengerfejtömítéssel, felforrt h?t?vízzel, szétesett váltókulisszával, stb. is következetesen eljuttatott az úticélomhoz, úgy, hogy nem kellett megállnom szerelni az út mellet. Elég volt a megérkezést követ?en "szétkapni" (de akkor volt mit reparálni!-:).
Írhatnék regényt róla, de ez úgyis csak annak mondana valamit aki ült már ilyen autóban. Így inkább már csak annyit tennék még hozzá, hogy rajta tanultam meg az "amat?r autószerelés" szinte valamennyi fogását, és vele szereztem a vezetési rutinomat (ehhez képest mindössze egy alkalommal törtem meg: a jeges úton "összecsúszott sorbaleset" egyik tagja lettem, ezt a jobb els? ajtó bánta).
Mai fejjel már soha nem vennék ilyen kocsit - de akkor, abban az életkorban a tökéletes autó volt számomra! És még mindig forgalomban van, 30 évesen! Igaz, a mostani fiatal tulaja éppen leamortizálta az elejét, így lehet, hogy a sorsa hamarosan beteljesedik, s megtér az "örök bontómez?kre".
(Megjegyzés: a kocsimról nem maradt fenn fénykép, így a képen szerepl? autó - bár színben és kivitelben megegyezik az enyémmel - NEM az enyémr?l készült! A kép az internetr?l, egy Fiat 127 fan-club oldalról származik - a tulajdonosa egy cseh v. szlovák illet? lehet. Azért tettem fel, hogy aki nem ismerte a típus els? kiadását, az is tudjon képet kapni a kinézetér?l. A szerz?i jogdíj befizetésére kiállított csekket lehet a címemre postázni!-:).)
Hibalista
- Nem azt rövidebb felsorolni, hogy mi romlott el rajta, hanem, hogy mi nem!-:) Az elektronika az szinte folyamatosan javítás alatt állt, a futóm? szintén hol itt - hol ott adta meg magát, a váltóból, motorból folyamatosan csöpögött/folydogált az olaj, a rozsdáról meg már ne is beszéljünk...
- Márkaszervízben csak egyszer volt, többet ilyennek a környékére sem vittem! (Lehet, a legtöbb helyre be sem engedték volna, nehogy rontsa az összképet.)
Ide hordtam szervizbe
Gödöll?n egy maszek autószerel?höz.
Nagyon lelkiismeretes volt, olyan javításokat is elvállalt amikkel - tekintettel a kocsi korára és állapotára - mások elhajtottak jó meleg éghajlatra; ott is a bontóba. Éppen ezért talán nem haragszik meg ha reklámozom itt a nevét: Hidi Csaba karosszéria-lakatos.
Örök hálám Csaba! Te mutattad meg nekem, hogy léteznek még lelkiismeretes, a szakmához ért? mesterek ebben az országban!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Magam és sok ismer?s is rajta gyakorolta az autószerelést-:)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1975 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 50 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | kispolszki | Következő autója? | Ladák következtek, most egy új Fabiám van |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
