Az egész család imádja
Szöveges ítélet
Kényelmes vezetni, semleges úttartású. Tengelytávja elég nagy, kicsit nagyautós érzéssel fut, szerintem igen stabilan. Nem ráz, pattog, de nem is hintázik. Télen, városban, rövid utakon sem ment 8l fölé a fogyasztása, ámbár én a cikkben leírt 3-4e helyett 1-2e között forgatom a motort. Autópályán pörgősebb, de a hangja nem zavaró. 100km/h/3000 körül kicsit hangosabb a motor, de utána már nem. A 130-140-et szereti, akkor 7l/100km. Váltója pont mint a cikkben, ámbár nekem nem tűnt hosszúnak a váltókar. Nagyon jó helyen van, szokatlanul hátul. Tankja 40l, ez lehetne több. Egy hőmérőt beépíthettek volna a műszerfalba, télen jól jönne, ill. a műszerfal nullázó, órabeállító gombjait a jobbrahajtshoz balról jobbra áttehették volna. (óráé közelebb, nullázó távolabb)Hátul holtteres, szokni kell tolatásnál. Tolatóradart is el tudnék képzelni, nem drága. Mindenesetre extrém szűk helyre is be lehet vele állni. Elöl nagyon előrenyúlik a lemeztető, ami miatt a meredek szélvédő meglehetősen távol van. Kellemes térérzet, de nyújtózkodni kell az eléréséhez, sőt, nekem a napellenzőhöz is. Lehet hogy magasabbaknak nem. A lemeztető miatt nem lehet túlságosan a piros alá beállni, kivéve ha van oldalt is lámpa. Előnye, kevésbé süt be a nap. A kocsi belül (méreteihez képest) nagyon tágas, hátul még inkább. A hátsó támla hátra is dönthető, meg az egész hátsó pad 16cm-t előre-hátra csúsztatható. Hosszú távon is sokkal kényelmesen utaztunk benne. Hátratolt üléssel elsőre kicsinek tűnik a csomagtartó, de nagybevásárlás során még ez is tökéletesen elegendőnek bizonyult, mert jobb, egyszerű a geometriája. És sokkal könnyebben bepakolható a magassága miatt. Ezen előnye utáltatta meg velem posztumusz a korábbi, sokat használt kocsimat. Észre sem vettem, már ki vagy bepakoltam mindennemű kényelmetlen hajlongás, derékmunka nélkül. Nem széles a kocsi, mégis szélesnek tűnik. Ezt az adja hogy nem dőlnek befelé az oldaloszlopok, igy fönt alig keskenyebb mint lent. Hozadékos előny, kevésbé esik be az eső lehúzott ablaknál. Mivel gyakorlatilag ez egy kettes Yaris, amiből rendkívül sok alkatrész visszaköszön, így nem aggódom a szervize miatt sem. Nagyon finom jószág, teszi a dolgát, szerintem zseniális tervezésű, mégsem egy tucatdarab.
------------
25000km után is abszolút szervízmentes. Olajcsere, léxűrőcsere és kész. A Toyo Nanoenergy 2 nyárigumi fényesen bevált. Csöndes, keveset fogyaszt.
Hibalista
- Szélvédőcsere lett az osztrák billencs mögötti haladásból :-( Pilkington. 2 héten belül megérkezett az új üveg, amit igényesen kicseréltek a Westend spirál aljában 45e-ért + 2 olcsóbb ablaktörlővel.
Ide hordtam szervizbe
P.Robi. Dorog mellett. Olajcsere léxűrővel. A legolcsóbb, kommerszebb olaj és légszűrőbetétek kellettek hozzá 1-2 ezres költségben nagy megkönnyebbülésemre rendkívül kedvező végösszegben. Rákeresve a féktárcsák, fékbetétek is a legalsó árkategóriából lesznek beszerezhetők. Ismeretlensége ellenére minden alkatrészes honlapnál megtalálható típus.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Westend, Pilkington autóüveg, abszolút tökéletes kiszolgálás és munka.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Almera | Következő autója? | passz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |