A józan kompromisszum
Szöveges ítélet
Szóval kiköltöztünk Bp-ről, építkeztünk. Kellett a bejáráshoz egy olcsó autó. El is mentem egy alap Astra clasic 1.2ért a Maxabóhoz, erre ott áll egy tavalyi még Daewoo emblémás (akkor már Chevrolet korszak volt) kocsi 1.5 millióval leárazva. Elvittem.
A gyártó egy alsó középkategóriás alapmodell áráért adott egy 1.8as, jól felszerelt szedánt. CD vátó, ABS, ASR, digitális légkondi, peres sport gumik könnyűfém felnikkel stb. A formája megosztja az embereket, inkább idősebb urak kedvelik, de nekem tetszett. A gyakorlatban is jól vizsgázott. Viszonylag kényelmes utazásra (még két gyerekkel is elférnek a cuccok), a motor jól húz és korrekt, bár hangos (zajszigetelésre nem jutott sok), jó indulatú vezetési tulajdonságokkal bír. Az egyetlen zavaró körülmény hogy nagy sebességnél a motorháztetó kicsit "lebeg", azaz rezonál. Nekem ez először ilyesztő volt, nehogy felnyíljon ez 180nál. De nem nyílott. A magyarázat prózai, az olcsó vételárba már nem fért bele túl igényes anyag, ha meg acéllemez akkor legalább vékonyra tervezték ne egyen annyit mint egy tank. By the way fogyasztás, városban és autópályán 8 liter felett kell számolni, de nyugodt országuti tempónál lemegy 7re. Érdemes figyelni mert már a gyári adatok szerint is jobbanm eszik mint az 1.6os, azt szídják is érte, ez meg azt hozza mint bármelyik (2milkával drágább) 1.8as autó.
Koreai barátaink persze a belső térben már nem jeleskedtek (a külsejét olaszok tervezték), kopogós anyagok de jól összerakva. minden működik és olcsón javítható ha kell. Én a Maxabóhoz hordtam vissza, korrekt és meglepően olcsó szolgáltatást nyújtanak. mondjuk egyszer megtörték a kocsimat, a karoszériás munka már egy másik történet, ott leszerepeltek de legalább a végén kaptam egy csereautót - Astra classic, na akkor jöttem rá igazán milyen jól döntöttem.
Most egy TDI Passatot hajtok, az más világ. De a Nubira ár érték arányban szerintem verhetlen volt.
Hibalista
- A CD váltó akadozott, garanciában megcsináltuk. Egyébként probléma mentes.
Ide hordtam szervizbe
Opel Maxabo Bécsi út
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Peugeot 307 1.6 Presence | Következő autója? | VW Passat 2.0 PD TDI Highline DSG |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
