A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Logan (2013)

Logan MCV Arctic SCe 75 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A tökéletes az, amihez már nincs mit hozzátenni. -vagy elvenni belőle!

Szöveges ítélet

Az autó most lesz egy éves, 15 ezer kilométert mentünk vele. Újonnan vásároltuk.
Vásárlás előtt, majd egy évet nézegettünk használt autókat. Elsősorban Kia és Hyundai típusok között keresgélve. A kiszemelt autók némelyikéről kiderült, hogy nagyon törött volt, vagy nagyon tekert az óra.
Így jutottam el a Daciahoz.
Daster, Dokker nagyon tetszett volna, de az anyagi lehetőségek végül, 3 millió alatt vonták meg a határt. Így lett a Logan MCV 1.0. Féltem a kis motortól. De egy év használat után, azt kell mondjam, jó döntés volt.
Városban a kis motor, a kis tömeggel, egy „kis” városi autóként működik. Viszont, ha kell a hely, akkor ott a normális méretű utastér és a hatalmas csomagtartó (573 liter), ha még több, akkor a ledönthető ülések…
Az autót 80%-ban városban használom/használjuk, a többi főleg autópálya.
Szerintem városban elég, a teljesítmény. Hegyvidéken, megpakolva, elismerem, elfogyhat a szusz. De ésszel sok minden megoldható. Az is igaz, hogy családosoknál a megpakolt állapot nem feltétlenül jelent nagy tömeget. Két Felnőt, két gyerek, sok ruha, babakocsi, bringa… még mindig maximum 300 kg.
Autópályán, jobban szereti a 120km/h-t, mint a 130-at... De mentem már vele 150-et (GPS szerint). Fogyasztás és hang szempontjából jobb a 120. De végül is, nekünk elég. Aki hosszú utakon akarja használni, Német autópályákon (…), az úgy sem ilyet vesz. Az M7-en meg, a 120 is sokszor álom. -és nem az autó miatt. :-)

Magas termetem miatt, minden eddigi autóban szenvedtem a kis helykínálat miatt. Ebben végre elférek. És még mögöttem is ~elfogadható a hely. Persze magam mögé már nem lenne kényelmes nekem beülni. Az ülések lehetnének kényelmesebbek. De ez egyéni kérdés. Ültem már sokkal rosszabban és sokkal jobban is.

Futómű tényleg egészen jó. Úthibákon bátrabban lehet közlekedni. A kormányzás egész feszes. Kellett is egy kis idő, mire megszoktam, hogy mennyire közvetlenül reagál a kormánymozdulatokra. A fékek jók és jól adagolhatók. Még nem éreztem kevésnek.

A váltó pontos és jó a váltási érzet. De tényleg rövid a kiosztás. 55km/h felett, (síkon, ha nem kell tovább gyorsítani) már ötödikbe szoktam kapcsolni. Én amúgy sem szoktam magas fordulatszámon pörgetni a motort. –csak ha szükséges. (gyorsítás, emelkedő…) Tudom, hogy kicsi a motor, nagy a kaszni, de kipróbálnék egy hatodik fokozatot.

Szerintem a kilátás is jó. Kicsit magasabban ül az ember, mint az átlag. Persze nem egy SUV. Szeretem, hogy nagyok a tükrök. Alig van holttér és nagyon jól lehet látni bennük. Motorosan belülről állíthatók. –bár nem szoktam tekergetni. :-)
Nekem/nekünk tetszik kívülről. Belül elismerem, elég puritán. De nem mondanám csúnyának. Inkább csak egyszerű.

Én kicseréltem az izzókat egy rövidebb élettartamú, de erősebben (nagyobb területen maximalizált fényű) izzókra. Így most nagyon jónak mondanám a fényét. A nappali menetfény miatt, úgy is csak sötétben kellenek a fényszórók.

A klíma, szerintem bőven elég. Nem is szoktuk teljesen letekerni a hőfokot és a ventilátor is csak 1-es fokozatban megy. A fűtés kicsit lassan indul meg. De ez (tapasztalatom szerint) a legtöbb autóban így van.

A gyári audio egység nekem megfelel. Jó a bluetooth-os kihangosító. Könnyen párosodik a telefonommal és mehet a csavej, a zene, vagy a navi. lehet USB-ről is hallgatni bármit. A rádió DRS-t is tud. A hangminőség jó közepes.
Azért nem akartam navigációt hozzá, mert az nem online. Ezért navigálásra, marad a telefon. –a lényeg, úgy is a közlekedési infó.

Viszont vettünk bele tolatóradart és tempomatot. Mindkettő jó döntésnek bizonyult.
Nekem tolatásnál elég a csipogás és közben lehet nézni a tükröt…
A tempomat pedig jól működik. Kormányról jól vezérelhető. Persze, szívesen kipróbálnék egy adaptív tempomatot. :-)

Szokták mondani, hogy ez az autó azoknak való, akiket csak az érdekel, hogy eljussanak A-ból B-be. Lehet, hogy én is ilyen vagyok. Az utazás élvezetét, a társaság és a (jó) kaland ígérete adja. Nem az autó. Az csak menjen! -a többi rajtunk múlik! :-)

Fogyasztás: nyáron, főleg városban: 5,6l/100km. Télen 5,9l/100km. Szerintem nagyon jó.

negatívumok:
-a hátsó ülések nem teljesen síkban dönthetők
-nekem kevés volt a gyári izzó. -nem túl drágán, gyorsan orvosolható.

Hibalista

- Még(?) semmi!

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Citroen Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Logan 2013 (2013)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)