Ami jobb, az sokkal drágább- tehát majdnem tökéletes.
Szöveges ítélet
Miért nem tökéletes mégsem:)
Miért is vettem Daciát. Mivel elég nagy a család, ezért nekünk állandó 7 személyes autó kellett a meglévő huszonéves VW Multivan mellé. Végig ültük a 4-7 millió forintos kategóriákat, u.m.: Fiat Dobló, Renault- Citroen- Opel-Toyota, csapatot, de igazából ami 7 embernek kompromissum mentes, az már 10+ millió és kis busz. Le is tettünk róla, mert az , hogy 8 mFt-ért vagy 10+ mFt-ért nem veszünk autót az már tökmindegy volt. Ismerősünk javasolta, hogy adjunk esélyt a Daciának is. Elmentünk kipróbáltuk, belemásztunk és visszamentünk, megrendeltük. Meglepő módon elfértünk benne felnőttként hátul is, be is tudtunk szállni. A stepway felszereltséggel vettük, a nagyobb kerék méret miatt, lehet hogy ezt már elengedném.Rendkívül fontos, hogy a 3.üléssor melletti ablakok billenthetőek,így aki ott ül, az nem döglik meg a melegtől, sem és a huzattól sem. A korábban már említett autóknál ugyanis az alapfelszereltségben, sem nyitható ablakok, sem hátra fújó klíma sem volt. A hőség elviselhetősége miatt kértünk hátra fóliát, ami nagyon jó döntésnek bizonyult.Télen gyorsan bemelgszik, jól fűt.
Az autó használatáról:
A motor kellemes,nyomatékos, jól húz, vállalható, nem hangos.Teltházzal már nem olyan fickós, de nem sebességi és gyorsulási rekordokat kell vele döntögetni, nem is erre való. Egy- két személlyel nincs oka a sokak által lenézett Dáciának szégyenkeznie. Futómű kemény pattog, de kit érdekel.Fogyasztás elővárosi, gyerekfuvarozós, néha autópályás használattal 7,6-7,8 l/100 km a fedélzeti "szg." szerint.Sok, nem sok, ki- ki döntse el maga. Eco móddal sem változott.Ha sok akkor dieselt kell venni. Ma már lehet, hogy én is azt venném.
A karosszéria magas, szélérzékeny, billeg.(Jó minőségű téli gumit vettem és érzésre jobb lett. Lehet, hogy a nem gyári de szélessebb gumival javítható). Nagyon magas a szélzaj. Az ajtók tényleg nehezen csukódnak, de mindig csak az utoljára becsukott:), szerintem a légnyomás miatt.Ha nyitva van egy másik ajtó, akkor nem tapasztalom.
Kényelem ergonómia:
A harmadik sorba relatíve kényelmesen be lehet szállni,könnyen lehet mozgatni hozzá a középső üléseket. Tényleg nem csak jelképes hely van benne, hanem akár teljes értékűnek is tekinthető gyereknek mindenképpen, anyósnak már necces.:) Ami nem tetszik, hogy a második sor középső ülésének a biztonsági öve hátulról jön,a hátulülők között, mint egy "légkábel", de cserébe viszont hárompontos. A gyerekeket nem zavarja.
Ha nem kell a harmadik sor, azt is jól lehet variállni. A feleségem is tudja döntögetni, hajtogatni ha kell.Szükség is van rá, hiszen a lehajtott üléseknél a csomagtartóban egy sporttáskánál nagyobb méretű pakk már nem fér el.
A tempomat kellemes jó dolog, egyszerűen használható.
Ami borzasztó:A vezető oldali ülést képtelen vagyok úgy beállítani, hogy az jó legyen. Hosszútávon szivacsot teszek a könyököm alá annyira kényelmetlen.(Biztos bennem van a hiba. Az index, ami elvileg tudja a "lusta index" funkciót( 3-at villan)nehezen kapcsolható, potossabban nehezen billenthető. A 6 -os váltóra szükség van, de nekem tök sprőd a váltási érzet, nem ezt vártam 2020-ban. (de 2010-ben sem).
Mások is írták,hogy a kapcsolók a műszerfal alatt nehezen kapcsolhatóak, ez sajna én is tapasztaltam.Igazából a kapcsoló visszajelző fényei is haloványok. A start-stop rendszer nem egy rossz találmány, csak minek. Araszolásnál, mellékutcából kifordulásnál praktikusabb kikapcsolni. A kapcsoló szintén borzasztó helyen van.Magam részéről ki fogom köttetni.Más felhasználókkal szemben a tolatóraddarral sem vagyok kibékülve, csipog össze-vissza, szerintem megbízhatatlan.
A megoldás: kikapcsoltam. Extraként kaptuk a belső teret figyelő tükröt, ami tök jó lenne, ha oldalanként 1-1 cm-rel nagyobb lenne, mert akkor a 3. sorban ülőket is lehetne látni.(egyébbként enélkül is van élet, de ha már van akkor jó lenne, ha jó lenne hasonlóan a tolatóradarhoz.(Bár attól ha látom a gyerekeket, attól még nem lesz csönd és nyugalom:)) A zene jól szól, hamar összekapcsolódik a telefonnal, csak középen az a fránya nagy tekerő gomb ne volna, ugyanis az nem a hangerőt módosítja, hanem a rádió frekit.Hónapokig tartott míg átszoktam a multikormányra.
Magam részéről a sok árfelhajtó, és működésében nem megfelelő, sokszor funkcionálatlan "extra" helyett, szívesebben vettem volna tetőablakot, vagy menetbiztonsági rendszert,de ez szubjektív.
Összességében.Az autó 2 felnőtt, 5 gyerek esetében egy vállalható kompromisszum.Igazából sok kompromisszum nem is kell. A csomagtartó felfelé bővíthető egy méretes box-szal. Ár-érték arányban szerintem a legjobb7 személyes.
(Egy kis matek: önrész+üzembehelyezés + apróságok 700eFT,állami támogatás 2.500eFt, havi törlesztő 5 évig 38eFt.Szerintem egy új autóért ami garanciális, tehát jellemzően költségmentes ez bőven vállalható.)
Megér 5 mFt-ot? Talán. Megéri a matekot? Bőven. Megvenném e mégegyszer ezekkel a feltételekkel? Simán. A család szereti, én meg járok a Vw-val. Ja és Vw-val megyünk nyaralni is(kétzónás digit klíma, tempomat stb mind van benne igaz még csak 26 éves). Mindenki boldog, mindenre van jármű. Most már csak azt kell kitalálni, hogy mi legyen a hobbi autóm:)
Hibalista
- 10 ezer km alatt? Semmi, ezért a szervíz tapasztalat és megbízhatóság maximális, hisz még nem voltam szervízben:)kop kop kop
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Grande Punto | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |