A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » lodgy (2019)

lodgy 1.3 tce 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ami jobb, az sokkal drágább- tehát majdnem tökéletes.

Szöveges ítélet

Miért nem tökéletes mégsem:)

Miért is vettem Daciát. Mivel elég nagy a család, ezért nekünk állandó 7 személyes autó kellett a meglévő huszonéves VW Multivan mellé. Végig ültük a 4-7 millió forintos kategóriákat, u.m.: Fiat Dobló, Renault- Citroen- Opel-Toyota, csapatot, de igazából ami 7 embernek kompromissum mentes, az már 10+ millió és kis busz. Le is tettünk róla, mert az , hogy 8 mFt-ért vagy 10+ mFt-ért nem veszünk autót az már tökmindegy volt. Ismerősünk javasolta, hogy adjunk esélyt a Daciának is. Elmentünk kipróbáltuk, belemásztunk és visszamentünk, megrendeltük. Meglepő módon elfértünk benne felnőttként hátul is, be is tudtunk szállni. A stepway felszereltséggel vettük, a nagyobb kerék méret miatt, lehet hogy ezt már elengedném.Rendkívül fontos, hogy a 3.üléssor melletti ablakok billenthetőek,így aki ott ül, az nem döglik meg a melegtől, sem és a huzattól sem. A korábban már említett autóknál ugyanis az alapfelszereltségben, sem nyitható ablakok, sem hátra fújó klíma sem volt. A hőség elviselhetősége miatt kértünk hátra fóliát, ami nagyon jó döntésnek bizonyult.Télen gyorsan bemelgszik, jól fűt.

Az autó használatáról:
A motor kellemes,nyomatékos, jól húz, vállalható, nem hangos.Teltházzal már nem olyan fickós, de nem sebességi és gyorsulási rekordokat kell vele döntögetni, nem is erre való. Egy- két személlyel nincs oka a sokak által lenézett Dáciának szégyenkeznie. Futómű kemény pattog, de kit érdekel.Fogyasztás elővárosi, gyerekfuvarozós, néha autópályás használattal 7,6-7,8 l/100 km a fedélzeti "szg." szerint.Sok, nem sok, ki- ki döntse el maga. Eco móddal sem változott.Ha sok akkor dieselt kell venni. Ma már lehet, hogy én is azt venném.

A karosszéria magas, szélérzékeny, billeg.(Jó minőségű téli gumit vettem és érzésre jobb lett. Lehet, hogy a nem gyári de szélessebb gumival javítható). Nagyon magas a szélzaj. Az ajtók tényleg nehezen csukódnak, de mindig csak az utoljára becsukott:), szerintem a légnyomás miatt.Ha nyitva van egy másik ajtó, akkor nem tapasztalom.

Kényelem ergonómia:
A harmadik sorba relatíve kényelmesen be lehet szállni,könnyen lehet mozgatni hozzá a középső üléseket. Tényleg nem csak jelképes hely van benne, hanem akár teljes értékűnek is tekinthető gyereknek mindenképpen, anyósnak már necces.:) Ami nem tetszik, hogy a második sor középső ülésének a biztonsági öve hátulról jön,a hátulülők között, mint egy "légkábel", de cserébe viszont hárompontos. A gyerekeket nem zavarja.
Ha nem kell a harmadik sor, azt is jól lehet variállni. A feleségem is tudja döntögetni, hajtogatni ha kell.Szükség is van rá, hiszen a lehajtott üléseknél a csomagtartóban egy sporttáskánál nagyobb méretű pakk már nem fér el.
A tempomat kellemes jó dolog, egyszerűen használható.

Ami borzasztó:A vezető oldali ülést képtelen vagyok úgy beállítani, hogy az jó legyen. Hosszútávon szivacsot teszek a könyököm alá annyira kényelmetlen.(Biztos bennem van a hiba. Az index, ami elvileg tudja a "lusta index" funkciót( 3-at villan)nehezen kapcsolható, potossabban nehezen billenthető. A 6 -os váltóra szükség van, de nekem tök sprőd a váltási érzet, nem ezt vártam 2020-ban. (de 2010-ben sem).
Mások is írták,hogy a kapcsolók a műszerfal alatt nehezen kapcsolhatóak, ez sajna én is tapasztaltam.Igazából a kapcsoló visszajelző fényei is haloványok. A start-stop rendszer nem egy rossz találmány, csak minek. Araszolásnál, mellékutcából kifordulásnál praktikusabb kikapcsolni. A kapcsoló szintén borzasztó helyen van.Magam részéről ki fogom köttetni.Más felhasználókkal szemben a tolatóraddarral sem vagyok kibékülve, csipog össze-vissza, szerintem megbízhatatlan.
A megoldás: kikapcsoltam. Extraként kaptuk a belső teret figyelő tükröt, ami tök jó lenne, ha oldalanként 1-1 cm-rel nagyobb lenne, mert akkor a 3. sorban ülőket is lehetne látni.(egyébbként enélkül is van élet, de ha már van akkor jó lenne, ha jó lenne hasonlóan a tolatóradarhoz.(Bár attól ha látom a gyerekeket, attól még nem lesz csönd és nyugalom:)) A zene jól szól, hamar összekapcsolódik a telefonnal, csak középen az a fránya nagy tekerő gomb ne volna, ugyanis az nem a hangerőt módosítja, hanem a rádió frekit.Hónapokig tartott míg átszoktam a multikormányra.

Magam részéről a sok árfelhajtó, és működésében nem megfelelő, sokszor funkcionálatlan "extra" helyett, szívesebben vettem volna tetőablakot, vagy menetbiztonsági rendszert,de ez szubjektív.

Összességében.Az autó 2 felnőtt, 5 gyerek esetében egy vállalható kompromisszum.Igazából sok kompromisszum nem is kell. A csomagtartó felfelé bővíthető egy méretes box-szal. Ár-érték arányban szerintem a legjobb7 személyes.

(Egy kis matek: önrész+üzembehelyezés + apróságok 700eFT,állami támogatás 2.500eFt, havi törlesztő 5 évig 38eFt.Szerintem egy új autóért ami garanciális, tehát jellemzően költségmentes ez bőven vállalható.)

Megér 5 mFt-ot? Talán. Megéri a matekot? Bőven. Megvenném e mégegyszer ezekkel a feltételekkel? Simán. A család szereti, én meg járok a Vw-val. Ja és Vw-val megyünk nyaralni is(kétzónás digit klíma, tempomat stb mind van benne igaz még csak 26 éves). Mindenki boldog, mindenre van jármű. Most már csak azt kell kitalálni, hogy mi legyen a hobbi autóm:)

Hibalista

- 10 ezer km alatt? Semmi, ezért a szervíz tapasztalat és megbízhatóság maximális, hisz még nem voltam szervízben:)kop kop kop

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2020
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Grande Punto Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Lodgy 2019 (2019)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)