A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Lodgy (2012)

Lodgy 1.6 Ambiance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hétvégi igásló

Szöveges ítélet

Kezdő kilométerek.
 
Miután átvettük az új Dacia Lodgy-t (2018.04) nem tudtam, hogy ez jó, vagy nem jó, úgy voltam vele: az idő eldönti. Azonban így az első 10000 km után még nem akarok mindennemű konzekvenciát levonni. Azért leszögezem: szívesen ülök bele. Már a ráncfelvarrott verzió.

Az első benyomások pozitívak, feleségem is - aki tartott a kocsi méreteitől - pozitívan nyilatkozott miután vezette a forgalomban, hosszabb úton (160 km).
 
Ami a vásárlást indokolta:
- a korábbi Opel Astra Classic I méretei kezdtek szűkössé válni.
- a rozsda makacs ellenség, ami egy 16 éves autón már közelharcot jelent
- bármilyen jó autó is, bármennyire szeretem is az Astrát, de megöregedett…
 
Mire volt szükség:
- tágas
- számunkra is megfizethető
- lehetőleg garanciális, ha lehet új autó
- légkondicionálóval
- elfogadható biztonsági színvonal
 
Amit végül választottunk:
Dacia Lodgy Ambience (5 üléssel) + légkodni, tolatóradar, teljes értékű pótkerék, Moduláris csomag, Adventure pack és Easy Service karbantartási csomag.
/Ami benne van ABS, ESP, 4 légzsák, visszagurulás gátló, stop&start rendszer, hogy a fontosabbakat említsem/
 
Néztünk többféle autót, vezettünk is többet, de amire nekünk szükségünk volt és belefért a keretbe, azt itt össze tudtuk sakkozni némi mozgástérrel.
Relatíve sokat vártunk az autóra, decemberben rendeltük meg március végén érkezett.
 
A gyárból Nexen nyári abroncsokkal került ki – dél korai gyártó, most már tudom megnéztem. Elég jó teszteredményekkel az olcsó gumik között és elég jól vezethető is a saját tapasztalataim szerint. Téli guminak Hankook került fel, azért lássuk be, ez egy jobb gumi.

A belsőtér/autó úgy gondolom nem szolgál bemutatásra, elég sokan/sokszor tesztelték.

A motor H4M kódú Nissan származék, kvázi még bejáratós, de autópályán 110-120 körül utazva 3-3200 körül forog a főtengely és 7 liter körüli az átlagfogyasztás.
 
Egyik első utunkon meglátogattuk a családot és hopp beugrott egy babakocsi a csomagtartóba. Szinte keresni kellett annyi hely volt még mellette.
 
Másnap beleraktunk némi építőanyagot (200 kg) + 3 ember + a tetőre egy 3*11-es létra. A vidéki főúton könnyedén vette az akadályt.
 
Rengeteg további logisztikai feladat várt még ránk az elmúlt közel egy év alatt.
Hogy néhányat említsek:
- Megjártuk az UB-t, azaz az Ultrabalatont. Itt bringa a tetőn, cucc hátul, sőt még aludtunk is a felhajtott hátsó ülés árnyékában.
- Beraktunk egy egész – bár kis méretű kb. 190 cm hosszú – kanapét hátra
stb.-stb.

Még sorolhatnánk a különböző, a mindennapokban felmerülő feladatot, amit a mindennapokban elég jól leküzdött a járgány. Várostól, az autópályáig mindenhol elég jól elboldogul.

Ami egy ilyen családi mindenes batárnál fontos a napi használhatóság és a helykínálat. Erre az autó tökéletesen elég. Ahogy a tesztek során sokszor leírták: a spórolás mindenhol tetten érhető, kopogós műanyagok, kevéske zajszigetelés. Van összehasonlítás, mert Opel Astra J, Škoda Fabia, Peugeot 208-cal összehasonlítva azért zajosabb, fárasztóbb benne az utazás. A motortérben a szigetelések nincsenek olyan szépen helyre téve, mint egy kicsivel odébb a „családban” pl.: Franciaországban.

Fogyasztás 11000 km alatt, mint írtam: kb. 7 liter – autópályán 110-120, városban lendületesen, közúton a megengedett sebességet kihasználva.
A Start-stop rendszer megszokást igényel, ha még nem találkoztál vele, de nagyon jól működik. Az a fránya ECO üzemmód... Próbáltam használni különböző megoldásokkal, de arra kellett jutnom, hogy nem sok haszna van. Városon kívül annyival nyújtja a kigyorsításokat, hogy elveszik a termelt megtakarítás. Városban – főleg Budapesten használva – visszafogott autózásnál lehet előnyös, de én nem találtam használható eredményt eddig.
 
Kellemetlen apróság:
Középső tükör: többször vezetek éjszaka vagy naplementekor, így a hátulról érkező fényár egy részét szeretném elterelni a szememből. Azonban a tükör billenőgombját átkapcsolva akkorát billen, hogy állítani kell rajta, majd a visszafelé újra. Mivel ez 10-ből 6-7 vezetést érint ez elég kellemetlen.
A kormány csak függőlegesen állítható, a könyöktámasz sehogy

Apró kis segítségek:
- ha be van kapcsolva az ablaktörlő és hátramenetbe kapcsolsz bekapcsolja a hátsó ablaktörlőt
- 1. fokozatba kapcsolva, álló helyzetben megemeli az alapjáratot

Update 1.
Megtörtént a 2. olajcsere, 30000 km körül. Meghibásodásról továbbra sem számolhatok be.
Fogyasztás maradt valamelyest 7 alatt, közúton 6,2-6,3 - városban 7,5 - autópályán 6,5-7.

A kényelmetlen pont, a vezető mögötti ülésnél, a biztonsági övet rögzítő csavar enyhén érződik az ülőfelületben.

Az autó továbbra is teszi a dolgát, elviszi a családot A-ból B-be, cipeli a pakkokat. Szívesen ülök bele és használom.

Az ablaktörlő rögzítését megváltoztatták a szervizkönyvhöz képest, a ráncfelvarráskor, most csak egy egyben kapható Bosch - legalább is csere során csak ezt találta - készlet vásárolható.

Hibalista

- Hibák 2020.04-ig:
-
- Elhoztuk (péntek), pár kilométer után egy csendesebb szakaszon finom kopogó hang a hátsó féktől….
- Hétfőn vissza a szervizbe reggel, este elhoztam. Azóta nem volt gond. Elmondásuk szerint ez többször előfordult új autóknál.

Ide hordtam szervizbe

Baumgartner Csepel

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2018
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Opel Astra Classic I Következő autója? Majd az idő eldönti...
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Lodgy 2012 (2012)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)