A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Lodgy (2012)

Lodgy 1,6 B 100LE 146Nm 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez már egyáltalán nem az a Dacia...

Szöveges ítélet

használatba vétel: 05.28, tehát kb. fél év tapasztalatait tudom megosztani


Fogyasztás:

6,25 l/100 átlagosan (55-60/92-98 mellett, közepesen sportosan)
(100LE 1.6 B)
Jellemzően hosszabb utakra találták ki (50-200 km), úgy tapasztaltam kell kb. 8-10 km, mire bemelegszik.A fűtés is ekkor jön meg...

Motor:

Klasszikus kiforrott 1.6 B
2500-ig nyomatékosabb, de nem erőltetem, gyorsul anélkül is amennyire szükséges.

1800 körül morog, de alóla is szépen felkapaszkodik.
3200 fordulat felett hirtelen sokat kezd inni, alatta viszont nagyon szépen kortyolgat. Tehát ez a használható tartomány.
Jellemző fordulatszámok:
2500 1/min 3. fokozat 50km/h
2500 1/min 5. fokozat 90km/h
2000 1/min 4. fokozat 60km/h
3000 1/min 4. fokozat 90km/h

Futómű:

Szeret kanyarodni, jóindulatú, a hidraulikus szervó teszi a dolgát.
Viszont ha nem jár a motor, akkor nem leszel elég erős a kormányzáshoz, a fék viszont kezelhető legalább
(lejtőn próbáltam közelebb gurulni a padkához álló helyzetben álló motorral)

A 15-ös kerék igenis elég és jó!
Az eleje a rövid és mély gödrökbe szeret kicsit "beleállni", de nem koppan feltűnőt. A hátulja kicsit teherautós, de nem vészes.
Az ajánlott nyomás elöl 2,4 (ez kell is neki), hátul 2,8 (én 4 személlyel 2,5-re fújom, 7 személynél gondolom kell a 2,8)


Pakolás, terhelés:

Az oldalzseb kicsi, max 0,33 vagy 0,5 üdítő? Nagyobbhoz vagyok szokva.
A kesztyűtartót itt csak kesztyűnek találták ki, egy A4 lap azért valamilyen formában elférhetett volna benne.

A hátsó üléstámlába épített asztal álló helyzetben jó...másképp nem, gyerekes apa vagyok.

Lehet kérem szépen terhelni!!! - kicsit lejjebb ül, de nem igazán érzi meg
Amit eddig vittem vele (soronként külön-külön :-) ):
7 személy
60 db 100x250x600-as porózus falazóelem
12 zsák csemperagasztó (25 kg/zsák)

Térfogat:
kiszerelt leghátsó és felhajtogatott középső üléssor mellett a papír 2,6 m3 térfogatot ír, ez nálam 9tekercs üveggyapot szigetelőpaplant tett ki, az biztosan belefér.

A szállítható legnagyobb hosszak:
3m köracél (ha kicsit hajlik és alá lehet dugni az ülésnek)
2m 10x10-es fagerenda (ha fel vannak hajtva az ülés, és ferdén betehető)
1,2m lambéria kötegek felhajtott ülések mellett
2db 150-es síléc ferdén

Ami nem jó a csomagtérben, hogy a leghátsó sor biztonsági öveinek rögzítései alul zavaróak, mindig félek hogy valami megsérti az övszalag tövét.

A tetősín és a gyári csomagtartó jó, tetszik hogy szél lehet húzni a rudakat kb. 1,5 m távolságra, így a hosszú cuccok sem bólogatnak.
Ami ilyenkor útban van, az a tető közepén lévő antenna.
(ez fák alatti mozgáskor is a 'miafene' effektust gerjeszti a vezetőben)

Kocsiszekrény:
Nagy ajtók, tágas beszállóhely, hosszú tömítőgumi, nehéz ajtócsukás:
Meg kell szokni, hogy ha enyém az utolsó ajtó, akkor jól be kell csapni, ha van még nyitott ajtó, akkor elég csak finoman behúzni.

Gondom van a falevelekkel, beülnek a szélvédő előtti katlanba, és a menetszél sem viszi ki őket onnan.

A havas/jeges maszlagot viszont teljesen kitakarítja magától, ezt ügyesen megoldották.

A lámpák nagyon jók, annak ellenére hogy hagyományos izzók vannak mindenhol.
LED csak a műszerfalon található :-)
Viszont minden izzó Osram a gyári szettben, tehát nem az olcsóbbik.
A fényszóró tökéletes!, a tompított éles, a ködlámpa csak átlagos.

Nem szeretik a mögöttem jövők ha sokáig indexelek, magasan van a lámpa...

A hátsó ajtó felfelé nyílik, ami esőben nagyon jó, 178 magas vagyok, még nem kellene hajolnom, de mindig behúzom a nyakam...
Pakoláshoz néha be kell mászni a csomagtérbe a mélysége miatt, ez nem gond.


Ülések:
a leghátsó sor is kényelmes 2 főnek. Felnőtteknek is.
Időnként hátra kell szóljak, mert "lemennek" gyerekbe a nagyiék :-)
Beszállni nem nehéz, az ülés teljesen és gyorsan előre hajtható.
Érdekes megoldás a középső sor középső ülésének a biztonsági öve, ezt szoknom kell még...

Az ülések hosszabb távon is jók, nem sportautós, de amennyire kell, van oldaltartása. Az üléshuzat anyag bizalmatlanná tett, olcsónak és vékonynak tűnik, majd idővel kiderül mi a helyzet.

A varrások jók, kényelem van.


Klíma:
ezt próbálgattam nyáron is, de tesztelni télen szoktam induláskor, párás ablak mellett.
A hideg motor nem szereti, a ki-be kapcsolás kicsit durva (hang és átmenet) de végül is leküldi hamar a párát az ablakról, ez a dolga.
Nyáron jól működik, de a ki-be ott is durva és ott is meleg motor kell hozzá. Drágább modellekben ez kifinomultabban működik...

Röviden ennyi, ami számomra szubjektíve fontos volt, használati eszközt vettem, arra kellett.
Tervezett használati idő 8-9 év, addigra valószínűleg már mindenki valamilyen akkumlátoros gépezetet akar majd, emiatt is nem akartunk sokat költeni egy drágább gépre, az sem fogja tartani az árát.

Hibalista

- Féklámpakapcsoló, emiatt sárga lámpa

Ide hordtam szervizbe

Renault Meszlényi

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2017
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fabia 1,4 B+LPG Következő autója? valami sokszemélyes nagy doboz
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Lodgy 2012 (2012)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)