A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Dokker (2013)

Dokker 1,6 16V (Nissan motor) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pozitív meglepetés

Szöveges ítélet

Két Renault Thalia után, kinőtte őket a család és egy igazi 5 személyes autót kerestünk. Hosszas keresés után jutottunk el a Dokkerig. Minden képen új autót szerettünk volna venni. Használt autóban (ami valódi 5 személyes, hátsó sorban bébi ülés, ülés magasító + anyuka)itt csak Sharan, Galaxy és hasonló társaik jöhettek szóba. Ebben a kategóriában az 150- 200 ezer km-t futott autókat találtunk csak. Mivel nem szerelni akartunk (szakmámat tekintve gépjármű technikus), hanem autózni, ezért döntöttünk az új, de szerényebb kivitelű, márkájú autó mellett.
Egyenlőre jó döntésnek tűnik. Gyermekeim a családból való kitagadásomat fontolgatták, mikor megtudták, hogy apa szeme fénye egy Dacia lesz. Pár hét után megbékéltek vele és ma már félve, de ki merik mondani, hogy szeretik is. Ez egy Artic felszereltségű autó, tempomattal, tolatóradarral, könyöklő és ülésfűtéssel van kiegészítva. Az autó ára 3,5 milló alatt maradt. Persze erre jött még rá az üvegfóliázás és a pajzs riasztó is.
A motor egy 1,6 literes 16V (szelepes) Nissanból (H4MD) származó 102 lóerős motor. A Nissan Qashqaiban és a Dacia Dastreben ugyan ez a motor van 114 lőerővel. Itt butítva csak 102 Le. A nyomatéka ugyan az maradt viszont 156 Nm. A 102 Le nem sok, de nem is kevés. Éppen elék, arra, hogy városban, megpakolva, emelkedőn felfelé is gyorsul ( Kisceli út :) )
Fogyasztása, nos, ha lehet akkor itt van némi negatívum, de ez is csak viszonylagos. Városnan tankolástól tankolásig már sikerült 7,4 litert kihozni belőle. Vegyes forgalomban 8,4 liter és autópályán 130 Km/h + klíma 9,1 liter. Itt meg kell jegyezzem, hogy mindegy hogy üres az autó vagy a csomagtartó dugig van. A fogyasztás ugyan az a 9,1 liter volt. Ez a magas fogyasztás az autó magasságával magyarázható. 120 km/h tempónál pont 7 dl-el eszik kevesebbet.
A menetstabilizáló, kipörgésgátló, emelkedőn való visszagurulás gátló tökéletesen teszik a dolgukat (Kisceli út :) ). A start & Stop rendszer elsőre szokatlan volt. Konkrétan fel sem tűnt, hogy leállította a motort a rendszer. Városban a sok lámpázásnál inkább kikapcsolom, de pl vasúti átjáóban ácsorgásnál jól jön. Maga a rendszer is elég inteligens. Ha megy a Klíma, akkor 30 fok felett nem is állítja le a motort. Ha 30 fok alatt van, akkor ugyan leállítja, de, ha az utastérben nő a hőmérséklet, akkor magától ujraindítja a motort, illetve, ha csökken az akku feszültség, akkor is.
Praktikus és kényelmes a gyári könyöklő (gyári opció 25 ezer Ft), nem elhanyagolható a tolató radar. 25-30 éve vezetek és sosem volt gondom a parkolással. Dokkernek relatív nagy a tengelytávja és picit másképpen kell parkolni vele. Erre jó segítség a tolató radar. Ülés fűtést sikerült kipróbálnom benne (Augusztusban reggel 12 fok). Nem is értem miért nem volt eddig minden autómban ilyen.
Beltér, kezelő szervek: Egyszerű és puritán belső. Mondom családi autó!!!! Az ülés, ajtókárpit csokoládé kombo nem okoz különösebb lelki törést bennem. Nedves ruha és kész is. Erre van és kész. Kényelmesek az ülések, könnyen és jól vezethető az autó. Minden irányban jó a kilátás és nem nagyon van holttér sem. Egyedül a külső tükrök lehetnének picit nagyobbak. Kezelő szervek egyértelműek és kézre is állnak.
Bluetooth-os rádió: Cd, MP3, Bluetooth. Minden, ami 2016-ban kell azt tudja. Jól működik a telefon kihangosító része is.
Csomagtartó: A Thalia 508 literéhez vagyok szokva, ami rengeteg sok dolgot elnyelt. Ez a 800 liter szenzációs. 2 hét nyaralás, babakocsi, gyerekágy, hűtőtáska, összecsukható foci kapú, gumimatrac, pumpával és még megannyi minden elfér benne. 5 tagú családnak elég 2 hétre bőven.
2 hónap használat után még mindíg jó döntésnek tűnik.

Hibalista

- Bár még szervízben nem voltam vele, de a bal tolóajóban valami zörög. Gyenge minőségű fényezés. Indítás után 2-5 mp-re ingadozó alapjárat néha.

Ide hordtam szervizbe

Renault Baumgartner csepel

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2016
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 4020
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Thalia Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Dokker 2013 (2013)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)