A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Dacia » Dokker (2013)

Dokker 1.2 Tce Stepway 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem túl szép, nem túl gyors, csak meg ne kedveljem...

Szöveges ítélet

Külföldön élő, 3 fős családunknak kerestem valamit, aminek nagy csomagtere van, jól pakolható, elférünk benne hárman, és hazahoz Magyarországra.
Ilyen autó nagyon sok van. Szűkítettünk a körön. Legyen új, vagy majdnem új, és férjen bele a költségvetésünkbe. Itt már leszűkült a kör elég szépen.
Jó lenne, ha beszámítanák a Renault Espace 2.0T autónkat 260e km-rel, és nem szeretnénk mi fizetni az autó elbontását.
Maradt egy Hyundai I20, egy Renault Megane (kb 3-4 éves, 150 e km-rel), és egy új Dacia Dokker Stepway, 0 km-rel, navigációval, tempomattal, tolatókamerával és majdnem azonnal átvehetően.

Na persze, Dacia. Tuti, hogy nem. Esetleg, talán. De tényleg nem hiszem. Na jó, menjünk, nézzük meg, és számoltassuk ki, mennyi lenne újra összeszerelni, ha szétesne a hazaúton.

Elmentünk. ÖÖÖ. Ez nem a Dacia 1310 Tx amire a gyerekkoromból emlékszem.

Majdnem azt mondom, hogy kényelmes. (Na nem egy Espace)
Pakolható. Itt zseb, ott egy polc, üvegtartó (jé nem dől el a kávém!)
Jó nagy csomagtér. Bőrönd, táska, sapka, sál, toll, hűtőláda, ezer kicsi apróság, töki, mogyi, szotyi. Befért.
- De jó!, akkor viszünk még valamit anyunak is?
Na itt azért elkezdtem fogalmazni egy olcsón és sürgősen eladó hirdetést...

A klíma remekül hűt. (Télen különösen, de nyáron sem rossz.)

Az autó szigetelése is több mint csodás. Ha megy a fűtés, csak rákanyarodunk az autópályára, és 50 km múlva már meg is lehet érinteni az ajtót anélkül, hogy odafagynánk. Amúgy nem igaz, hogy nem jól fűt. Csak megosztja a tudását. 50%-ban befelé, 50%-ban az utcára. A tetőn sosem marad hó, így az osztrák-svájci-német rendőrök ezért tuti nem tudnak megbüntetni.

A start-stop rendszer hibátlan. Eddig még minden leállás után be is indult. Állítólag ezzel ráérek később foglalkozni, mert az önindító simán megéli akár 2 nappal is a garanciális időszak végét.

A Tempomat egy varázslatos extra. Két állása van. Sebesség limiter, na ekkor nem megy gyorsabban, mint amit beállítunk neki. Ez szuper, ha az ember egy svájci alagúton megy keresztül. Csak azt nem értem, hogy mi abban a logika, hogy egy ilyen csodás funkcióért kikapcsolom a tempomatot, és nyomom vadul lábbal a gázt hozzá, hogy max 80-nal mehessek...
A sebességtartó automatika 170 km/h-ig működik. Meg az első emelkedőig. Ott bekapcsol az automatikus dombérzékelő, és kikapcsolja a tempomatot, hogy visszavegye a sebességet és a fogyasztást. Sajnos a dombérzékelő az 1.2 Tce modellben nem kikapcsolható, vagy csak én nem találom.

Az autó nyomatékos, (jó erősen rá lehet bárkire dudálni), sok lóerős, intenzív gázadásra 116 cirkuszi póni húzza az istrángot! Szerencsére nagyon vigyáznak a gumik felületére, és nem rajzolják tele guminyomokkal az aszfaltot, de ez csak azért van, mert Dacia mérnök az okos. Tudja, hogy a drift csak a BMW "Nézd, előz a hátsó futómű!" csoportjának, a hátsókerekes japán laposvasaknak és az AMG Merciknek áll jól.
Na de egy telefonfülke az oldalával előre csúszva?

2018 Január. Az első évet túléltük. Mindannyian. A Dacia is.
Megszerettük egymást. Én például egy mást, de azért a Dokker is marad.
A Meriva OPC, aki a második autónk lett, egyenlőre korrigálja az A-ból B-be történő, és esetleg még élvezem is típusú hiányunkat.

Az első 20e km unalmas volt. Találkoztunk egy rókával, ő meg az ASFINAG kukazsákjával. Sajnos valószínűleg barlangi túrára készült, mert elvitte az egyik ködlámpát magával. De vajon honnan szed hozzá akkut?
Éjjel 2-kor még úgysem voltunk az Autópálya-rendőrség ügyeletén, hogy jegyzőkönyveztessük egy vörös kaszkadőr utolsó mutatványát.
A Casco, és a rendőrségi jegyzőkönyv alapján, a Márkaszervíz örömmel vállalta a javítást. Mi meg örömmel odaadtuk az önrészünket, úgyis lenne jövőre is.

Az éves szervíz alkalmából (1 év vagy 20e km) kicserélték az összes folyadékot, olaj, hűtővíz, a szűrőket, mint pollen-, levegő- és olajszűrő, és lecserélték a fékolajat.


2019 január. A második szervíz. Olajcsere, és az ablaktörlő lapátok cseréje.


Jelenleg 43e km van benne. Jön, megy és a fogyasztása is jobb lett. Az első 10e km egy nagyvasnak is elég lett volna. Laza 9-9,5 lecsúszott a torkán. Aztán egyre kevesebb kellett neki. Most már csak 7-7,5 litert kér 100km-re. Ha így folytatja, 200e km múlva, számításaim szerint elég lesz 1-1,5 liter neki...

Hibalista

- Az elmúlt 2 évben csak az évente előírt, kötelező szervizelést kapta. Nem romlott el rajta semmi. Az tolóajtók gumitömítéseinek elég gyenge a ragasztása, a jobb oldalon már meglehetősen laza. Ha az autóban az autó beindítása előtt már megy az inverter (néha erről töltjük a laptopot, és megesik, hogy elfelejtem kikapcsolni), a sebességtartó automatika hibát jelez, és a hiba csak kb. 1-2 óra elteltével törlődik. Ilyenkor az autó újraindítása sem segít.

Ide hordtam szervizbe

A szomszéd kisvárosban, Dacia-Renault márkakereskedés. Náluk vettük az autót. Rugalmasak, gyorsak, nagyon kedvesek.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2017
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 43000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Espace IV. 2.0T Következő autója? Talisman kombi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Dacia Dokker 2013 (2013)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)