A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » DS3 (2010)

DS3 1,6 THP 155 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Istennő - a maga csodáival és sznobizmusával együtt.

Szöveges ítélet

Használtan venni egy DS3-at akkor, amikor már mindenki tudja hogy ez alsó hangon is felér egy olyan jellegű önszívatással mint amikor egyforma tartóba rakod a sót meg a cukrot és a reggeli kávénál csak reméled, hogy a jó ibrikből kanalaztál?
Szeretném elmesélni, hogy szerintem mire és kinek való ez az autó a maga hírhedt “Prince” szívével, a rettegett THP blokkal való együttéléssel, sírással, nevetéssel és annyira nem is új felismerésekkel.

Akit a dráma nem érdekel, csak a rövid vélemény: ez egy zseniális formavilággal rendelkező, prémiumnak szánt, 12 évesen is újnak ható és ritkának számító tüzes hothatch. DS franciául “kiejtve” egyezik a déesse kiejtésével, ami frappáns, mert Istennőt jelent. Hozza is, zseniálisak a vonalai kívűl belül, elvarázsol azonnal, bár az ízlés szubjektív dolog, van akinek semmi extra, az ő szemükben akár “sleeper” is lehetne, hiszen ők néznek a legnagyobbat mikor megindul. És Istenem(nőm), hogy meg tud indulni! Ha megkapja a tiszteletet, szeretetet, törődést, ami egy Istennőnek jár (és ne legyen kétsége senkinek, hogy ez a törődés árban is mannai szint) akkor meghálálja és felejthetetlen élményben, kényelemben, menésben, úttartásban részesít. Ha elhanyagolod, nem értő kezekre bízod, elhiszed a gyári csereperiódusokat akkor tomboló fúriává változik, büntet, rögtön ítélő csapás és hirtelen minden cikk, videó, műhely pornó és ne “vedd meg motor” rész igazzá válik. De ha mindenféle fuel save 95-ös benzint kap, vagy e10-et, akkor is azonnal dobja a sárga tengeralattjárót és elveszi a turbót. Top benzinnel helyreáll.

Tudd mire veszed, mert nem jó mindenre.
Nem való bevásárlásra, rövid távokra, nem való városban dugóban tötymörgésre - bár ha karban van tartva dízeleket megszégyenítő fogyasztásokat tud produkálni, arra sem való, hogy 2000-nél elváltogatva tartsd a 4,8-5 literes fogyasztást, mert bár tudja, tönkre megy benne hosszútávon. Ez egy hobbiautó, pályanapozásra Kakucson, felszaladni asszonnyal hétvégén a Mátrába lazulni, vagy Eplénybe síelni, esetleg agglomerációból városba járni melóba és haza, de szigorúan dugón kívüli időpontban. Mivel bluetoothon csak telefont tud hangosítani, de van aux bemenet, így a régi “tekerős” ipoddal tony hawk proskater2 zenéket hallgatva menni síelni kicsit olyan, amire tiniként vágytam, csak akkor még nem volt rá pénzem:D

2 év átlagában 7,2 az óra szerinti átlag fogyasztás, de pályán 5,8-6,2, nem finomkodva, normálisan közlekedve városban 6,7-8 között. Télen sietve vagy szerpentinen kiélvezve tud eszegetni 9-11 között, de ott “izzik” a turbo. A gyári mérő nekem konstans pont 5%-al mutat kevesebbet a valóságnál.

Az ember összehasonlítások és “másolás” útján tanul vagy von le következtetést. Én járok (céges) priussal lassan 10 éve, minden generáció volt alattam, több motorom volt, 12 évig volt egy szalonban vett 1,3 benznes swiftem, feleségemnek is olyat vettünk kezdő autónak, és mikor már úgy érezte elég bátor egy “félthető” autóhoz, jött neki a DS. Közben lett egy bébink, úgyhogy ment az én swiftem is és lett egy “anya tank” Honda HR-V, a DS meg lett az én “hülyegyerek” autóm.

Most hogy sokat járok vele és elkezdtük rendbe szedegetni azt mondom hogy lóerő/élmény/100 km-ben mérve zseniálisan fogyaszt és nem drága auto. Télen a swiftem is evett ennyit ha tiportam, ezt meg nem kell tiporni, hogy haladjon.

DE! Ne gondold hogy te leszel a szerencsés, ne legyenek illúzióid, használtan egy ilyen kocsira költeni kell sokat. Ez a példány Németországban márkaszerzvízben karbantartott autóként jött, egy nyugdíjhoz közelgő középkorú hölgyhöz, akinek “nagyon tetszett”, de szerintem sose pörgött fel a turbó a lába alatt és bár jóhiszeműen márka szervizbe hordta, voltak benne rejtett hibák. Túl volt már egy turbó felújításon, mágnes-szelep tisztításon nem zörgött, nem füstölt. Ez a kocsi így egy megkímélt, jó alap ahhoz hogy rendbe rakd. De rendbe kell tenni, és utána évente - de legfeljebb 12000-ként belevaló új olaj, szűrők, figyeld a hangjait, és reagálj ha jelzi hogy baj lesz. Ebben van már olajszint jelző és hisztizik ha kevés (szemben a Mini cooper S thp verzióival), de azért nem árt nézegetni a pálcát, nekem most rendbe rakás óta 8000 km alatt nem evett egy cseppett se)
, csak 100-as benzin (előírás is minimum 98 RON). Használd, szeresd, ápold. Ha a gondtalan - évente egy kötelező olajcserés - szürke eminenciás közlekedőedények által nyújtott “unalmas” agyonüthetetlenségre vágysz, ez nem a Te autód. Arra nekünk is japán van/volt :D

Ha elfogadod, hogy foglalkozni kell vele és ez nem zavar, hanem még hobbi jelleggel élvezed is, akkor viszont egy zseniális autó, technikai nüánszokkal, amiben nem lehet nem vigyorogni. Tudja a francia kényelmet és el tudja hitetni veled hogy vezetni jó, és picit tudsz is, megfelelő gumival nem is annyira orrtolós. Ha nem megyek vele hetekig mindig elgondolkozom, hogy most kéne eladni, mert most jó. De aztán beleülök, megyek vele és este azon kapom magam, hogy cold air intake-eket, kipu rendszereket, stage1 árakat (amivel 200 közeli bhp-t tud) és pálya felni-gumi szetteket nézek már megint a neten. Egyszer lesz egy Honda cr-z helyette a hobbiautó státuszban, de az nem erre, az már a “racionális”melóba-járós hobbi autó, ez nagyon nem az.

Ha tudod mit veszel és ezt hajlandó vagy magadban reálisan beárazni, akkor nem fogsz benne csalódni. Sajnos sokan nem így vették új korukban ezeket, ezért van most szinte mindegyikkel valami meló, de van itthon szakember hozzá, szóval ha van benned hit és akart, megjelenik benne az Istennő.

Hibalista

- Katalizátor utáni lambda szonda - 20 000 - Olajszint érzékelő tisztítás: 10 000 - Turbó felújítás: 80 000 - Mágnesszelep tisztítás 26 000 - - Ez egy komplett nagy szerviz volt, mikor egyszer csak zetor hangja lett: - Vezérmű készlet 131310 - Vízpumpa 22989 - Szelepfedél tömítés: 10589 - Olaj(ez nyilván nem elromlott csak csere): 22865 - Olajszűrő: 4581 - Dörzskerék(a.k.a. okostárcsa) 16787 - Hossz-bordásszíj: 5309 - Légszűrő 7220 - Főtengely szíjtárcsa: 28730 - - A munkadíj egy vezérlés csere, víz pumpa, szíjak, főtengely tárcsa cserénèl 100000 jó magyar forint. - - Be van még tervezve prevenciós céllal egy diós tisztítás (legutóbbi szerviznél még nem kellett) Novoth doktornál, az kb 140 000 tokkal vonóval, és hallom már hogy a szilentek is lassan csere érettek lesznek elöl. - - Erősen szemezek egy stage1 vezérlés felülírással és a hozzávaló hűtés/levegőztetés fejlesztéssel is:) Ha lesz tapasztalat, mondom.

Ide hordtam szervizbe

Az előző (első magyarországi) tulaj a citroen siposhoz hordta Érden, meg van minden számla, ő elégedett volt, de olyan hiányosságokat találtunk a másik szerelővel, amit nem értünk hogy nem vettek észre a márka szervizben. Csatolok képet pl a hosszbordásszïjról, 130 000 km-nèl, szerintem még gyári volt és egy szaloncukrot se mertem volna felfüggeszteni vele a karácsonyfára.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Én alap szervízre mindenemet a Temesvári és Társa szervízbe hordom Biatorbágyon időtlen idők óta, csak ajánlani tudom.Nagyon DS specifikus kérdésekben meg Szilva Tomihoz a Szilva Járműelektronika és autószervizbe a magldódi úton, ott még elhiszik hogy ez egy jó autó csak ápolni kell és szerintem a csavarok meghúzási nyomatékát is fejből tudják. A szerviz tapasztalatom azért nem kifogástalan mert néha az alkatrész ellátottság nem az igazi, plusz az árazás kicsit magas. De ez nem a szervizek hibája, ha van pénz majomra, legyen banánra is ugyebár.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 118000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 2008 Következő autója? Cr-z
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën DS3 2010 (2010)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)