Kedves, aranyos
Szöveges ítélet
Bevallom nem ez volt a választásom, hanem aut.váltós Saxo-t szerettem volna, de mivel ez akkor már nem volt kapahtó, döntöttem a C3 mellett. Utólag egy dolgot nagyon megbántam, mégpedig azt, hogy az autót nem 1,6-os motorral vettem, mely akkor mindössze 180e ft és 30LE többletet jelentett volna. De a megbánások sora ezzel véget is ért A motor szólhatna kicsit szebben is, bár nem hangos inkább kicsit karcos a hangja. Fogyasztása nekem vegyes használatban télen sem ment fel 7 liter fölé, igaz városban keveset használtam, viszont a mások által leírt rángatás sajnos nálam is jelentkezett, igaz csak télen és csak hideg motorral és csak elindulás után egyszer. Nyáron sosem fordult elő ezért ezzel a jelenséggel úgy gondolom együtt lehet élni. Ne mondja senki, hogy egyik másik autónak sincsen semmi apró bosszantó dolga, mert az nyílvánvalóan nem igaz. Az autóval autópályán volt igazán élvezetes a közlekedés, legalábbis 130-140 km/h nagyon fekszik neki. Ilyenkor rendkívül nyugodt és még nagyon csendes. Ennél többel is lehet menni vele, de a 165 km/h végsebesség tényleg annyi. Van egy dolog rajta ami bájos belseje és külseje ellenére érthetelenül egyszerűre sikeredett. ilyen a sebességváltó karja. Ezt későbbi modelleken már lecserélték amennyire én láttam, de az első 2 évben ilyen volt. Ezért aztán ezt cseréltem egy másik váltógombra és bőrszoknyát is kapott a porvédő gumiharang helyett. Az autó első fényszórói kicsit gyengék, ezen PHILIPS premium izzók segítettek sokat. A kaszni szerintem rendesen össze van rakva, az illesztések szépek, az autó mindenképpen erős és biztonságérzetet nyújt. Ülései párnázottak, a kormány kifogástalan, jó fogású, kár hogy a közepes kátyúk ronda hangú felütéseket eredményeznek. Nagyon hasznosnak találtam a sebességfüggő ablaktőrlőt és a rengeteg kényelmi extrát. A hibalistában említett holtponti jeladó egyébként a riasztó meghülyülése következtében hibásodott meg, ezt leszámítva semmi hibája nem volt az autónak. Szervízelni csak a szokásos cserék miatt kellett. Összességében elmondható, hogy finom kényelmes és megbízható autó volt a c3, sajnálom, hogy a legtöbb embernek rossz véleménye van a francia autókról általában, ami szerintem csak egy rossz szokás, hiszen elég valószínűtlen, hogy egy ország amely Európa egyik vezető autógyártói közé tartozik csupa roncs autóval látná el a vevőket. Nagy igazságtalanság, hogy azt amit megbocsáthatatlan hibaként rónak fel egy francia autónak azt német vagy japán társának elnézik, hiszen melyik autómárka népítéletében ne lenne megtalálható bármelyik akár általam említett "jelenség" vagy akár ennél rosszabb dolgok. A dolog tehát rendkívül szubjektív és messze nem objektív.
Hogy miért váltam meg tőle mégis? természetesen egy másik francia autóért - egy 1,6-os Peugeot 307-ért!
Hibalista
- HOLTPONTI JELADÓ
Ide hordtam szervizbe
csak otthon szervizeltem. A papírbetétes olajszűrő értehetlenül drágább mint a fémházas. Olajcsere 3,0 liter olaj, ez anyagáron sem több 6-7 ezer forintnál.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | swift | Következő autója? | Peugeot 307 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
