A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Berlingo (2008)

Berlingo 1.6 HDi Multispace 90Le 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Minden szempontból igénytelen teherautó.

Szöveges ítélet

Szeretném az elején hozzátenni, hogy az autót az ország egyik, ha nem legismertebb használtautó-átvizsgálója nézte át vásárlás előtt, szerinte "átlagos" állapotú volt a vásárláskor, belül talán jobb is, halálozásra utaló jele nem volt, ezért vettem meg. Mivel konkrétan ezt a motorváltozatot kerestem, féltem a kéttömegűtől, részecskeszűrőtől, nem néztem meg túl sok kocsit előtte, lehet egyik se sokkal jobb, mint az enyém.

Azt is meg kell jegyezni, hogy korábban egy G Astrát használtam, ami szintén nem volt rossz állapotú, ez volt a viszonyítási alapom.
Ha egy mondatban kellene összefoglalnom, amit érdemes tudni a Berlingóról:

-Ez egy sok üléssel kényszerűen megpakolt igénytelen kialakítású teherautó, nem pedig egyterű személykocsi.
Na én kicsit személyautós minőségre számítottam.

Részletekben:

-Motor:
Nagy gond nem volt még, szerencsés is lehetek(kopp-kopp). Országúton 90-ig 5 literrel elvan. Olajat eddig 6eKm alatt egy decit se evett. A turbója sem döglődik, könnyen indul.
A nagynyomású szivattyúja, befecskendezői nem újak már, de kitudja mennyit tekertek rajta. Nincs halálán egyik sem. Az olaj sajnos könnyezik belőle rendesen, amivel a szerelő szerint egyelőre nem érdemes foglalkozni, szinte mind ilyen. Sajnos őszi-téli hidegben szivárog a termosztátház is, tisztára mintha egy SR71-es repülőgépem lenne a garázsban :)

-Karbantartás:
Minden eszméletlen rossz helyen van rajta, emiatt időigényes (=drága) a szerviz, a korábbi Berlingóhoz képest. A légszűrőhöz alig lehet hozzáférni, legalább 3-5x annyi idő, mint egy egyszerűen elhelyezettnél, és szét kell bontani sok mindent hozzá. Izzítók, EGR, stb szintén.A gázolajszűrőhöz is sok mindent le kell szerelni, érdemes a légszűrővel együtt.
Egy komolyabb izzításos, egr-es javítási számlába bele se merek gondolni...
Működés szempontjából ettől függetlenül mindig hibátlan volt eddig.


-Beltér:
Na itt jött a csalódás. Vételkor még nagyjából okés volt, de pár héttel azután elkezdett nyikorogni az ülés, zörgött az ajtók belseje(megcsináltam), a műszerfal mögött is laza valami, néha zörren, a kilincsek kezdik megadni magukat. Sajnos német minőségre számítottam, de ez egy teherautó, ráadásul francia. Eszméletlen nagy a tér benne, igazán teherautós és amúgy kényelmes is, minden más autó elég klausztrofób utána. A belső filc burkolat nagyon csúszós, a csomagok nagyon könnyen előre csúsznak fékezéskor.

-Menet közben:
Erről nincs mit mondani, a 90Lovas erőforrás elég szegényes, a buta turbó egy szűk tartományban húz, de ott legalább jól. A motorja elég kellemetlen hangú, nem szívesen pörgeti az ember 3000 fölé.


-Összefoglalva:

Ha az ember egy munkaeszközt keres, aminek megadja az alapvető karbantartást de amúgy üti, nem sajnálja amíg megy és megáll, akkor jó lehet. Ha így vesszük, megérte.
Ha valaki műszakilag egy kicsit érdeklődőbb, maga szerelgeti, értékeli az átgondolt megoldásokat, társként tekint az autóra, akkor nagyon másfelé érdemes nézelődni.

Hibalista

- -Vezérlés, vízpumpa, bordásszíj-csere és toronycsapágyak: 140eFt. - -Fékfolyadék, szervóolaj, motorolaj, váltóolaj,olajszűrő, gázolaj, stb szűrők: 35eFt+1 nap magamnak. - -Légszűrőház tartóbakok cseréje 3eFt+fél nap magamnak. - -Olajteknő tömítése: 2eFt+1 nap magamnak. - -A kormánymű fogasléc függőleges irányban kopog, ez 1-3 éven belül kb 150eFt biztosan lesz munkadíjjal. - - A termosztátházban a hőmérő mellett ereszt, ezt ki kell cserélni hamarosan.

Ide hordtam szervizbe

Jó véleményekkel, referenciákkal rendelkező kisvállalkozó szerelőhöz, vidéken.Jó munkát végzett, csak néha nem értette miért akarok előre kicseréltetni valamit, ami még nem romlott el teljesen.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2009
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? G Astra Következő autója? A lényeg hogy ne hulljon szétfelé 10 évesen
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Berlingo 2008 (2008)

További ítéletek (34 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)