Első blikkre dinamikus tehén
Szöveges ítélet
Ezt a részt frissíteni szeretném 10 000 Km-ként.
Az első tapasztalatok jók.
Korábban nem volt diesel autóm. Megszokást igényelt. Azért erre a típusra esett a választás, mert sokat kell utaznunk, és jól pakolható családi kombi autóra van/volt szükségünk. ÉS maga az autó nem kerül többe, mint 2,7 millió Ft, lehetőleg 5 - 6 éves legyen, stb. Ezzel a keresési feltételek mellett eléggé leszűkül a választható opciók száma. Hogy mégis miért a Cruze? Ár, és fenntartási költség miatt esett rá a választás.
Alkatrészek miatt egyelőre nem kell aggódni, mert a J Astra-val rokon a gép.
Az utánpótlás egy darabig meg lesz oldva (2025-ig mindenképp).
A helykínálat elegendő egy kisgyerekes család számára is (+kutya).
Fogyasztás: az előző tulajnál 6,7 mutatott fedélzeti "computer", nálam 3000 km (pálya+országút, és kevés Budapest) alatt 5,8 mutat, ami a tankolások alapján inkább 6 l.
Nyomatékos, ezt főleg városban lehet érezni, kihasználni, már ha az ember első a lámpánál, és nincs dugó. Pályán a hatodik fokozat nagyon jól jön 130-as tempónál, 2500 körül forog a motor, ilyen kor csendes a gép.
Negatívumok:
- a motor, turbóhibát az írtam fentebb, de ezekkel kalkuláltam, amikor megvettem.
- csomagtér világító izzó műanyag búrája törött, és a vezetékekkel együtt be esik erősebb rázkódásra a csomagtérbe. Nem nagy hiba, de idegesítő (11 USD-ból Aliexpressz és némi saját barkáccsal megoldva).
- az ülések textil és bőr bevonatúak, és a bőr felület könnyen sérül.
- a kormány bőr bevonata csúnyán öregszik. (5 éves az autó)
Összegezve nagyon kényelmes, utazó autó, amely rendelkezik néhány javítható hibával.
Egyelőre meg vagyok elégedve. Frissítés a nyár végén, amikor már 10 000 km belepakoltam az autóba én is.
(Most 122 000 km van benne, 4000 km mentem vele a vétel óta).
130 000 km-nél tervezek egy olaj, váltóolaj+ vezérlés cserét.
Update:
10 000 km után volt alkatrész, amit cserélni kellett. Ezzel ugye kalkuláltam a vásárláskor.
Egyelőre, ami plusz kiadásként jelentkezett az a kipufogógáz hómérsékletét mérő szenzor cseréje (37 000 Ft).
A vezérlést végül 140 000 km cseréli le majd a szerelő.
Update 2:
A vezérlés ahogyan írtam le lett cserélve 140 000 km-nél. Jót tett neki, bár ez csak érzésre mondom. Sokkal simábban jár, és egyenletesebben húz a motor. Ami érdekesség, hogy a fogyasztás téli gumin se ment 6 l fölé (utánméréssel). Viszont a nagy hidegben a városi közlekedést nem tolerálja a részecskeszűrő. Több alkalommal előfordult, hogy -5 fok alatt regenerálni kezdett a szűrő amiatt, hogy indulás előtt állva melegítettem a gépet 5 percig. Szóval saját tapasztalatom az, hogy nem szabad sokat állni járó motorral télen, nem szereti a részecskeszűrő. További hiba ezzel kapcsolatban nem fordult elő.
Még egy megjegyzés a szerviz előtti napon Debrecenben sikeresen rám tolattak egy parkolóban. Azért érdekes mert egy BMW-t sikerül "lezúzni" nekem egy lökhárító csiszolás+fényezés lett az eredménye 40000 Ft-ért. Neki meg szépen összetört a hátsója... Szóval öröm az ürömben, kemény a kicsike. ;)
Update 3:
Nyaralás előtt gondoltam ránézetek a gépre, mert kicsit köhögős volt magához képest a indítás. Némi feszültség-mérés után kiderült, hogy a gyári akksi hat év után elköszönt tőlünk (46 000). Az új akksival minden probléma (indítás, start-stop hibák) elszállt. Szóval örülünk. A hátsó lökhárítót végül csak meg csináltattam. Az is ragyog, mint új korában.
Update 4:
A műszaki vizsga is elérkezett.Jó a ledes helyzetjelző kuka, de ezen kívül 6 évesen jó állapotban van a vas. Hibának csak a kipufogódob felületi rozsdáját rótták fel neki. Ez még szerintem, látva a tényleges állapotát, nem vészes.
Ami változott, annyi, hogy egy - két bónusz alkatrészt lecseréltettem, de ezek csak esztétikai javítások
A téli tapasztalatokról még fogok írni, mert jelenleg tényleg napi használatban van a gép. Ez konkrétan 80-100 km távolságot jelent.
Update 5:
171 000 km van most az órában. 50+ ezer km-t sikerült beletenni az autóba. Igazából rosszat nem tudok mondani rá. Cserélni kell a szűrőket, az olajat, a fékbetéteket. Azon kívül be kell tartani a 10 000 km-kénti szervizt, és meghálálja. Szóval 2 év után is fenntartom, hogy jó választás volt.
Update 6:
182 000 km-nél járunk most. A többesszám indokolt. Időközben a feleségem is beült, mint sofőr. Ő is lelkesen hajtja a kilómétereket. Hiba annyi volt, hogy megszorult a kuplungpedál és némi wd40 hatására a nyikorgást is abbahagyta. Egyelőre teszi a dolgát, persze 10 000 km-ként szervizbe látogat, hogy megkaphassa az új olajat, és a szűrőket.
Egy dolog még történt, szereztünk rá egy parkolási sérülést, de az 50 000 Ft ellenében a fényezőműhelyben el fog tűnni róla.
Még mindig tartom a véleményemet, jó választás volt. Költözéshez, nyaraláshoz, napi munkába járáshoz, két pici gyerekhez is tökéletes választás.
Update 7
Átléptem a 200 000 km-es bűvös határt. 3. éve megyek ezzel a szekérrel. Most minden jó indulat, és némi (tényleg kicsi) keserűség van bennem. Mindenhova is elment, útszélén eddig nem hagyott, a gyerekek szeretnek benne utazni (mondjuk 2-3 évesen minden autó szép ás jó). Elvitt költözésnél egy 70 colos TV-t, ikeás bútorok garmadáját. Ilyen szempontból tudja, amire vettük.
Ami a keserűség része az a szenzorok. Ahogya a szerelő fogalmazott: "szép, jó beltéri körülményekre tervezett vackok". 200 000 körül adta meg a kipufogógáz hőmérsékletmérő szenzor felső-hátsó darabja magát. Ami azért fontos, mert a dízel 450-500 km-ként regenerálást ezt szabályozza. Ha rossz le tud égni a motor, vagy csak szimplán vészüzembe kapcsol. Cserélve ez is (azt hiszem, visszaolvasva ez a negyedik ilyen csere).
Igazából nincs baja, nem rozsdásodik, még mindig szeretek vele hosszabban is autózni. Szerencsémre a család is.
Egyelőre még marad, nem tervezem eladni.
Update 8:
Nos, kicsit régen írtam, de még mindig meg van a vas. Ötödik éve nyúzom, úgy, hogy már három gyerek segít benne még egy darabig.
A motor 10 000 km-ként olajcserére van hordva. 245 000 km (igen már elértem, de azóta még + 6000 km) újra vezérlés csere. A kuplung, kettőstömegű, részecskeszűrő (kopp - kopp) még egyben. Ami hiba volt rajta az elmúlt 50 000 km alatt:
- hűtő (ez cserés volt) - kavicsot kapott
- az egyik hűtővíz cső, szintén cserés volt, ott megfáradt a tűzfalnál egy O gyűrű, de csak egyben lehet cserélni, szóval :D
- ezen kívül kettő szimering gyűrű a váltó alatt.
Ezen kívül egyelőre napi használatban családi autóként is megállja a helyét.
Lassan érik a váltás a három gyerek miatt. Kicsit fáj érte a szívem, de most felkészítem eladásra, és reméljük másnak is még hasznára lesz egy darabig.
Amúgy most lesz 10 éves.
Kényelem
Hosszú utakon is jó belőle kiszállni. Az ülések tényleg adnak oldaltartást, bár a nagyobb embereknek szűk lehet.
Fogyasztás
Város (Budapest) 8-9 l
Főút 4,5 - 5,1 l
Pálya 6 - 6,2 l
Hibalista
- Kipufogó Gáz hőmérséklet mérő. - Turbócső - nem repedt el, csak cserélve lett a biztonság kedvéért. - Update - Izzítógyertya 10 000 km-es olajcserénél - A Kipufogógáz hőmérséklet mérő szenzor cseréje végül a 10 000 km-es olaj cserénél történt meg. - A turbócső csere az 4500 levezett km után történt meg - Update 2 - A vezérlés+vezérműszíj, stb. cseréje. Ez is előre betervezett volt. A szervizkönyv 150 000 km-nél írja elő, én ezt 140 000 km előtt cseréltettem le.
Ide hordtam szervizbe
Korrekt, gyors. Egyelőre meg vagyok elégedve.1201 Budapest, Helsinki utca 101.Trek-autó Kft. (OPEL/Chevrolet Hegedűs)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 118000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 153000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Liana 1,3 GLX | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |