A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Chevrolet Korea » Cruze (2009)

Cruze 1,7 D LTZ SW 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Első blikkre dinamikus tehén

Szöveges ítélet

Ezt a részt frissíteni szeretném 10 000 Km-ként.
Az első tapasztalatok jók.
Korábban nem volt diesel autóm. Megszokást igényelt. Azért erre a típusra esett a választás, mert sokat kell utaznunk, és jól pakolható családi kombi autóra van/volt szükségünk. ÉS maga az autó nem kerül többe, mint 2,7 millió Ft, lehetőleg 5 - 6 éves legyen, stb. Ezzel a keresési feltételek mellett eléggé leszűkül a választható opciók száma. Hogy mégis miért a Cruze? Ár, és fenntartási költség miatt esett rá a választás.
Alkatrészek miatt egyelőre nem kell aggódni, mert a J Astra-val rokon a gép.
Az utánpótlás egy darabig meg lesz oldva (2025-ig mindenképp).
A helykínálat elegendő egy kisgyerekes család számára is (+kutya).
Fogyasztás: az előző tulajnál 6,7 mutatott fedélzeti "computer", nálam 3000 km (pálya+országút, és kevés Budapest) alatt 5,8 mutat, ami a tankolások alapján inkább 6 l.
Nyomatékos, ezt főleg városban lehet érezni, kihasználni, már ha az ember első a lámpánál, és nincs dugó. Pályán a hatodik fokozat nagyon jól jön 130-as tempónál, 2500 körül forog a motor, ilyen kor csendes a gép.

Negatívumok:
- a motor, turbóhibát az írtam fentebb, de ezekkel kalkuláltam, amikor megvettem.
- csomagtér világító izzó műanyag búrája törött, és a vezetékekkel együtt be esik erősebb rázkódásra a csomagtérbe. Nem nagy hiba, de idegesítő (11 USD-ból Aliexpressz és némi saját barkáccsal megoldva).
- az ülések textil és bőr bevonatúak, és a bőr felület könnyen sérül.
- a kormány bőr bevonata csúnyán öregszik. (5 éves az autó)

Összegezve nagyon kényelmes, utazó autó, amely rendelkezik néhány javítható hibával.
Egyelőre meg vagyok elégedve. Frissítés a nyár végén, amikor már 10 000 km belepakoltam az autóba én is.
(Most 122 000 km van benne, 4000 km mentem vele a vétel óta).
130 000 km-nél tervezek egy olaj, váltóolaj+ vezérlés cserét.


Update:
10 000 km után volt alkatrész, amit cserélni kellett. Ezzel ugye kalkuláltam a vásárláskor.
Egyelőre, ami plusz kiadásként jelentkezett az a kipufogógáz hómérsékletét mérő szenzor cseréje (37 000 Ft).
A vezérlést végül 140 000 km cseréli le majd a szerelő.

Update 2:
A vezérlés ahogyan írtam le lett cserélve 140 000 km-nél. Jót tett neki, bár ez csak érzésre mondom. Sokkal simábban jár, és egyenletesebben húz a motor. Ami érdekesség, hogy a fogyasztás téli gumin se ment 6 l fölé (utánméréssel). Viszont a nagy hidegben a városi közlekedést nem tolerálja a részecskeszűrő. Több alkalommal előfordult, hogy -5 fok alatt regenerálni kezdett a szűrő amiatt, hogy indulás előtt állva melegítettem a gépet 5 percig. Szóval saját tapasztalatom az, hogy nem szabad sokat állni járó motorral télen, nem szereti a részecskeszűrő. További hiba ezzel kapcsolatban nem fordult elő.
Még egy megjegyzés a szerviz előtti napon Debrecenben sikeresen rám tolattak egy parkolóban. Azért érdekes mert egy BMW-t sikerül "lezúzni" nekem egy lökhárító csiszolás+fényezés lett az eredménye 40000 Ft-ért. Neki meg szépen összetört a hátsója... Szóval öröm az ürömben, kemény a kicsike. ;)

Update 3:

Nyaralás előtt gondoltam ránézetek a gépre, mert kicsit köhögős volt magához képest a indítás. Némi feszültség-mérés után kiderült, hogy a gyári akksi hat év után elköszönt tőlünk (46 000). Az új akksival minden probléma (indítás, start-stop hibák) elszállt. Szóval örülünk. A hátsó lökhárítót végül csak meg csináltattam. Az is ragyog, mint új korában.

Update 4:
A műszaki vizsga is elérkezett.Jó a ledes helyzetjelző kuka, de ezen kívül 6 évesen jó állapotban van a vas. Hibának csak a kipufogódob felületi rozsdáját rótták fel neki. Ez még szerintem, látva a tényleges állapotát, nem vészes.
Ami változott, annyi, hogy egy - két bónusz alkatrészt lecseréltettem, de ezek csak esztétikai javítások
A téli tapasztalatokról még fogok írni, mert jelenleg tényleg napi használatban van a gép. Ez konkrétan 80-100 km távolságot jelent.

Update 5:
171 000 km van most az órában. 50+ ezer km-t sikerült beletenni az autóba. Igazából rosszat nem tudok mondani rá. Cserélni kell a szűrőket, az olajat, a fékbetéteket. Azon kívül be kell tartani a 10 000 km-kénti szervizt, és meghálálja. Szóval 2 év után is fenntartom, hogy jó választás volt.

Update 6:
182 000 km-nél járunk most. A többesszám indokolt. Időközben a feleségem is beült, mint sofőr. Ő is lelkesen hajtja a kilómétereket. Hiba annyi volt, hogy megszorult a kuplungpedál és némi wd40 hatására a nyikorgást is abbahagyta. Egyelőre teszi a dolgát, persze 10 000 km-ként szervizbe látogat, hogy megkaphassa az új olajat, és a szűrőket.
Egy dolog még történt, szereztünk rá egy parkolási sérülést, de az 50 000 Ft ellenében a fényezőműhelyben el fog tűnni róla.
Még mindig tartom a véleményemet, jó választás volt. Költözéshez, nyaraláshoz, napi munkába járáshoz, két pici gyerekhez is tökéletes választás.

Update 7
Átléptem a 200 000 km-es bűvös határt. 3. éve megyek ezzel a szekérrel. Most minden jó indulat, és némi (tényleg kicsi) keserűség van bennem. Mindenhova is elment, útszélén eddig nem hagyott, a gyerekek szeretnek benne utazni (mondjuk 2-3 évesen minden autó szép ás jó). Elvitt költözésnél egy 70 colos TV-t, ikeás bútorok garmadáját. Ilyen szempontból tudja, amire vettük.
Ami a keserűség része az a szenzorok. Ahogya a szerelő fogalmazott: "szép, jó beltéri körülményekre tervezett vackok". 200 000 körül adta meg a kipufogógáz hőmérsékletmérő szenzor felső-hátsó darabja magát. Ami azért fontos, mert a dízel 450-500 km-ként regenerálást ezt szabályozza. Ha rossz le tud égni a motor, vagy csak szimplán vészüzembe kapcsol. Cserélve ez is (azt hiszem, visszaolvasva ez a negyedik ilyen csere).
Igazából nincs baja, nem rozsdásodik, még mindig szeretek vele hosszabban is autózni. Szerencsémre a család is.
Egyelőre még marad, nem tervezem eladni.

Update 8:
Nos, kicsit régen írtam, de még mindig meg van a vas. Ötödik éve nyúzom, úgy, hogy már három gyerek segít benne még egy darabig.
A motor 10 000 km-ként olajcserére van hordva. 245 000 km (igen már elértem, de azóta még + 6000 km) újra vezérlés csere. A kuplung, kettőstömegű, részecskeszűrő (kopp - kopp) még egyben. Ami hiba volt rajta az elmúlt 50 000 km alatt:
- hűtő (ez cserés volt) - kavicsot kapott
- az egyik hűtővíz cső, szintén cserés volt, ott megfáradt a tűzfalnál egy O gyűrű, de csak egyben lehet cserélni, szóval :D
- ezen kívül kettő szimering gyűrű a váltó alatt.
Ezen kívül egyelőre napi használatban családi autóként is megállja a helyét.
Lassan érik a váltás a három gyerek miatt. Kicsit fáj érte a szívem, de most felkészítem eladásra, és reméljük másnak is még hasznára lesz egy darabig.
Amúgy most lesz 10 éves.


Kényelem
Hosszú utakon is jó belőle kiszállni. Az ülések tényleg adnak oldaltartást, bár a nagyobb embereknek szűk lehet.

Fogyasztás
Város (Budapest) 8-9 l
Főút 4,5 - 5,1 l
Pálya 6 - 6,2 l

Hibalista

- Kipufogó Gáz hőmérséklet mérő. - Turbócső - nem repedt el, csak cserélve lett a biztonság kedvéért. - Update - Izzítógyertya 10 000 km-es olajcserénél - A Kipufogógáz hőmérséklet mérő szenzor cseréje végül a 10 000 km-es olaj cserénél történt meg. - A turbócső csere az 4500 levezett km után történt meg - Update 2 - A vezérlés+vezérműszíj, stb. cseréje. Ez is előre betervezett volt. A szervizkönyv 150 000 km-nél írja elő, én ezt 140 000 km előtt cseréltettem le.

Ide hordtam szervizbe

Korrekt, gyors. Egyelőre meg vagyok elégedve.1201 Budapest, Helsinki utca 101.Trek-autó Kft. (OPEL/Chevrolet Hegedűs)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 118000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 153000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Liana 1,3 GLX Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Chevrolet Korea Cruze 2009 (2009)

További ítéletek (23 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)