A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » Q8 (2018)

Q8 50 TDI Quattro 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Q-Q-RI-Q 8

Szöveges ítélet

Még nem láttam népítéletet erről a típusról,gondoltam leszek az első.Megpróbáltam objektíven leírni véleményem,aki másként látja írja meg!

Az autót 2019 Januárban Magyarországon rendeltük újonnan,Március végén megérkezett.Magunk állítottuk össze,a nekünk fontos szempontok alapján.A következő extrákat rendeltük bele:
Metálfekete fényezés,S-line külső,S-line sportrugók,22-es kerék,matrix led lámpák,4 kerék kormányzás,fűthető kormány,piros féknyereg,sötétített hátsó üveg,vonóhorog,fekete tetőkárpit,szürke tölgy fabetét,szövet ülések.(Az ülésekre később visszatérek.)
Mint említettem a nekünk fontos szempontok alapján rendeltük az extrákat tehát a parasztvakító baromságokat mint a:(head-up,tolató kamera,sávtartó,radaros tempomat,táblafelismerő,panoráma tető,pöttyös kormány,bőrülés,stb.)teljes egészében kihagytuk.
1972-es születésű vagyok,még Ladán tanultam vezetni, és szeretem,ha az autót én irányítom.Nekem ne húzgálja a kormányt,ha sávot váltok,ne rezegtesse a lábam,ha gyorsabban megyek,mint a sebességhatár,ne fékezgessen,ha nem akarom.Így is eléggé idegesít a Pre Sense nevű rendszer,amit minimumra állítottam,de így is villog,ha kicsit hirtelenebb fékezés történik.Semmi értelme.A parkoló segéd,tolatókamera nélkül is tudok parkolni,úgyhogy ezeknek sem látom értelmét.Hangsúlyozom ez csak az én vélményem!
Egy 2014-es facelift-es 530xd BMW-t hajtottam előtte két évig,(illetve még mindig meg van),tehát ezzel tudom,próbálom összehasonlítani.Tudom,hogy nem egy kategória,de azért vannak hasonlóságok is.
Na de térjünk az autóra!
Nyilván ,azért vesz ilyen autót az ember mert tetszik neki!Sőt,legjobban tetszik a műszaki tartalma is.Az autó nagyon szép,kívülről,belülről!A forma, a praktikum,a külső,belső design nálam jelenleg mindent visz!A külső,a keret nélküli ajtókkal,a kupés forma nagyon összejött,de a tetővonal nem csapódik le,így hátul is használható.Hátul akkora a hely ,mint egy A8 long-ban.Nem vagyok túl magas (172cm),de magam mögött úgy elférek,hogy van 15-18cm a térdem és az ülés között.A hátsó ülések nagyon kényelmesek.A csomagtartó nagy,ülések 2,1,2 arányban dönthetők,3,5 tonnát vontathat.
Első ránézésre,képeken ,videókon nem tűnik olyan nagynak,pedig ez nagy autó!
Az arányait rettent eltalálták.Nem akarom bántani a q7-est,de az egy ormótlan bakancs a q8 mellett.A q8-as kerekek átmérője 79 cm .Ez nagyon nagy,és ez adja meg az egésznek az alapot!A 285/40-22 nyári kerekek még mindig nem olyan peresek mint pl a BMW X5,X6-nál.Ezekkel a kerekekkel sem veszélyesen kemény az autó,de a 285/45-21-es téli kerekekkel kicsit komfortosabb,de kicsit zajosabb is.Persze rossz,nyomvályús úton megérezni a széles kerekeket,de én rosszabbra számítottam.Ha már a futóműnél tartunk,sport légrugóval kértük,ezzel még 1 cm-el lejjebb lehet engedni.Általában lenti állásban Dynamic,vagy Individual állásban használom(ha egyedül megyek,családdal Comfort).Így leültetve a legszebb.A ki és beszállás is így a legkényelmesebb.(Ha lehetne,még lejjebb engedném).A quattro hajtás a 3.0 V6 TDI motorral bevált recept,főleg hogy a 8 sebességes ZF automatát is megkapta.
A motor,váltó egységet már tudom hasonlítani a BMW 3.0 sorhatos dízeléhez,valamint a szintén 8-as ZF váltóhoz.A BMW 2010 körül kezdte gyártani az F10-et ezzel az összeállítással,az Audi 2018-ban.A BMW motorja kissé hangosabb,morgósabb,az Audi halkabb,pörgősebb.Itt jelentkezik a 8 év különbség.A BMW-m váltója 230.000 km-el is tökéletesen vált,talán még egy lehelettel finomabban és simábban is,mint az Audi.Az Audi szépen pakolja a sebességeket,ha egyenletesen nyomjuk a gázt,de amikor hirtelen nyomunk egy kövér gázt,gondolkodik egyet... 1,2, 2 és fél és akkor megindul,mint állat....Ezt a műsort a BMW sokkal egyenletesebben,rántás nélkül adja elő.Ezt a torpanást állítólag a Mild Hybrid technológiának köszönhető villanymotor hivatott kiküszöbölni.Na ez oltári nagy baromság a Start-stop rendszerével együtt!Vitorlázó mód....Majd a Balatonon!Hagyjuk már!
Undorító az egész rendszer,amint beülök kikapcsolom.A BMW-ből szoftveresen kipakoltattam,ebből is kiiktatnám,de még garanciális.A körforgalomban leállt az autó,előremenetből hátramenetbe kapcsoláskor egy pillanat szünet,leállt az autó.Konkrétan balesetveszélyes!Fogyatékosok találták ki,tönkremegy az akkumulátor, önindító,a generátor,nyújtogatja a láncot,stb...De jó!Spóroltunk 1,5 dl gázolajat!
Motor:A V6 TDI-nek a hangja a benzines és a dízel között van,kicsit ciripel,mint az injektoros benzines,egyébként elég halk,és kicsit lágy a dízelhez képest.Belülről alig hallani,szinte csak egy kicsit suhog.Jól megy!Bőven elég!Nem kell nagyobb!Szokták mondani az újságírók....Motorból minél nagyobb,annál jobb!De egyébként tényleg elég,meglepően jól megy,és nem a 0-100 a lényeg,hanem ahogy 130-ról 180-ra lép.Észre sem venni.Ép eszű embernek (nem versenyzőnek)Magyarországra bőven sok is.Persze az Sq8 V8 TDI verhetetlen.Én 160-170 között utazok és csend van,10-11 liter/100km.2300kg ,sok?Ja és Mild hybrid technológia!Ha kihagyták volna belőle,legalább 50 kilóval könnyebb lenne....Szóval ez egy nagy utazóautó.De ezt idáig is tudtuk,azért vettük!Autópályán szabályosan menekülnek előle a belsőből,kivéve egy-két céges Octavia lehet ellenfél.... Városban nyilván nagy,de a Transit is nagy és mégis mindenhová bemegyünk vele.Egyébként meglepően jól fordul a 4kerék kormány miatt,sőt hátrafelé menetben is fordul a kerék(nem úgy mint a BMW-nél).Szóval a technika nagyon ott van!A fékek komolyan fognak,bár amikor az auto hold be van kapcsolva,kissé nyikorog.A Matrix led olyan műsort csinál sötétben mintha moziban ülnénk és a csillagok háborúját néznénk.Szerintem a két legfontosabb extra a Matrix és a 4 kerék kormányzás.Sötétben látni,kanyarban befordulni,ja és megállni!
Brutális kanyarstabilitás,sávváltásnál is egészen máshogy viselkedik,nagyon jó az egyenesfutása,kanyarban ott marad az íven ahová tettük,nem kell korrigálgatni.Nagy mérete ellenére sem szélérzékeny.A BMW már nem olyan feszes,kissé mászkál az úton,többet kell korrigálni.A BMW utazója 140-150,ilyenkor eszik 8-9 között.100-ig kb. ugyanúgy,utána az Audi jobban megy.Az Audiban minden szép,minden jól működik.Amiben a BMW jobb, az pedig az ergonómia.Nem sportosabb,nem a vezetés élménye,nem a design,nem a sorhat!
A BMW-be beülsz ,és otthon vagy,megérkeztél,mindig is itt voltál,ez természetes.A kormány állása,a gázpedál állása a könyöklő,az ülés,minden ott van ahol kell.Az Audinál vannak hiányosságok,érthetetlen dolgok,kényelmi,és konfigurációs problémák.Lehet hogy eleve a SUV építési módból adódik,de az ergonómia az Audi leggyengébb pontja.Az Audi üzletpolitikája is gusztustalan,30 milláért majd Ők eldöntik,hogy milyen autót vegyél.A BMW barátságosabban konfigurálható.Pl.:Allergiás vagyok a bőrre,szövetüléssel kértem.Szövethez nem jár,és nem is lehet rendelni sem ülésfűtést,sem gerinctámaszt,sem elektromos ülésállítást sem sportülést.A gyári alap szövetülés kritikán aluli,konkrétan fájdalmaim vannak 150km után.(Azért szántam rá magam az írásra,mert tegnap mentem 350,és ma is mentem 350 kilómétert az autóval és komoly derékfájdalmaim vannak!)A Ford Transit ülése ehhez képest komfortsitze.Az ülés lapja hosszú,éles és úgy vágja a hátsó combom,hogy zsibbad.Az üléspozíció katasztrófa,ha lesüllyesztem,annyira megdől hátra az üléslap,hogy tör.A fejtámla nem állítható,csak akkor érne a fejehez ,ha 45 cm átmérőjű lenne.A kakasülős pozíciót útálom,főleg a BMW után....Az ülés sín alatt található egy pót magasító keret,amit rögtön kiszereltem.Így legalább egy fokkal jobb.Ezért írtam hogy én szerelem az autómat.Nem vicc!?De ez egy 30 millás kocsi...De ezért és a konfigurálhatóságért meg az idétlen csomagokért szégyellje magát az Audi!Egyébként is látszik,hogy csak a lehúzásra, profitra hajtanak,be kell hozni az amerikai veszteségeket.Ebben a kategóriában ,ennyiért nem férne bele alapáron egy elektromos,gerinctámaszos fűthető szövet sportülés?A BMW-ben szintén szövet széria ülés van ,tökéletesen tart,kényelmes,gond nélkül kimegyek vele a világból!Az ülésfűtéshez kb. 3,5millió felárért juthatunk hozzá miután megveszünk még két három csomagot,meg sötétedő tükröt,meg csúszkálós hátsó ülést.A tesztautót S-line sportüléssel próbáltuk,szintén zenész...Az ülés miatt nem rendeltük meg tavaly az autót,de 3 hónap tipródás után azért a többi szépség és technika meggyőzött.Gondoltam legyen a szövet széria ülés,ha annyira nem jön be,legfeljebb kidobom és veszek bele egy Recaro Ergomedet.Szóval itt tartok,nem jött be...!A kormány gyönyörű,három küllős,fűthető,de ellapították és vág.A könyöklő rövid,magassága nem állítható,lekonyul,alóla kivenni valamit művészet.Egy műanyag hasábbal támasztottam alá.Csak azt nem tudom,hogy a 2001-es gömbölyű A6-osba miért volt jó?Még egy Nokia is volt benne.Komfort könyöklő is létezik 70 pár ezerért,be is ikszeltük,de kiderült,hogy csak bőr belsővel rendelhető....Magyarul az alapfelszereltség nem jó semmire!A felhasznált anyagok csak közepes minőségűek(kárpit,műanyagok)kb. Skoda szint.Illesztések jók,nem zörög semmi.
A műszerfalat nem bántom,mert gyönyörű,letisztult .Bár a virtual cockpit helyett egy klasszikus analóg óra nekem jobban bejönne.De most ez a divat.Mindenesetre százszor jobb mint az új BMW-k digitális műszerfala.A zongoralakk és az érintőképernyő valóban maszatolódik,de elegáns és működik.Egyébként a BMW I-drive sokkal kezelhetőbb,kényelmesebb,kevésbé vonja el a figyelmet.
A lényeg,hogy van pótkerék(megnyugtat),van váltókar a helyén (nem a kormányon),és nincs kiálló tablet a műszerfalból.Nálam ezek kizáró okok voltak,plusz az 530xd kétszer majdnem kigyulladt,már füstölt a szívótorok.(de ez egy másik történet).
Összegezve : A SUV felépítést szokni kell.Az autó szép,jó,praktikus,vannak hibái is,de ezek után sem választanék másik autót.
Ezek a tapasztalataim,lehet,hogy másnak megfelel az ülés,én hívom a csonkovácsot és Recaro forgalmazót.

Hibalista

- Nem romlott el semmi,olajcserére 20000-nél viszem.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szereltem az autót.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2019
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 530xd Következő autója? Corvette
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi Q8 2018 (2018)

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)