A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A7 (2010)

A7 3.0 TDI S Line 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Dicke Bertha lecsap

Szöveges ítélet

Hosszas rábeszélés eredménye lett a járgány, mert RS4 után nehéz bármit is kitalálni, ami konvencionális és mégis emészthető. RS5, RS6, most ezek nem jöhettek szóba, egy "gyenge" V6-os TDI meg ugye mondjuk egy A6-ban.... tragikus érzés az RS4 után.

De egyébként nem is. Az RS4 sport gomb nélkül alig tud többet, mint egy ilyen böhöm. 5,7 0-100-ra, ez meg 5,9 MrDínó mérések szerint. Észre sem vehető.

A 3 literes dízelmotor a 7 sebességes automataváltó és az egész hajtás XXI. század. Nem lehet összehasonlítani az RS4 vadállat motorjával és finom kis kézi váltójával. Teljesen más világ. A motornak van tüdeje nem is akármilyen, és egy pici hangja is, ha kihúzatjuk, de csak amolyan "jelzem én, hogy tudok ám, ha akarok" stílusban. A kocsi egyébként nagyon halk. A váltó gyorsakat is tud váltani, de néha van egy kis tökölés - tized másodpercek, de aki ettől elszokott, észreveszi. Itt nem merném azt mondani, hogy érzem a 8 év előrehaladást az RS4-hez képest.

Az S Line futómű gyakorlatilag azonos technika, mint ami az RS4 alatt van. Nincs légrugó, de kárpótol ezért, hogy a kocsi feszes, sportos, alacsonyan van a súlypontja. Itt azt mondhatni, hogy elérte a TDI világ a 8 évvel ezelőtti RS világot. Ez reális. A dömper méretű felnik és gumik szerencsésen azonosak az eggyel ezelőtti A8-cal, így az onnan visszamaradt cuccokat az A7 vígan felszívja.

Az elektronika, ahol látszik a nagy ugrás. A lámpák, a műszerfal, a média technika, a fedélzeti számítógép, a széles körű vezérelhetőség és beállíthatóság, itt fényéveket jött előre az A7. Szép és felhasználóbarát. A tartósságát nyilván még nem ismerem.

A kényelem magas szintű, az ergonómia is. A sportos ülések elfogadhatóak, a színvilág szokványos sötét "technokrata". A bőr, a műanyag és a fém anyagok elég tartósak, karcolást, horzsolást, dörzsölést, szóval a napi használatot jól viselik. Nincsenek ócska műanyagra futtatott finom tapintású műanyagot, meg előkelő fémet, vagy bőrt imitáló részletek, amelyek gyalázatosan hámlanak másfél év után. Rengeteg hely van benne mindenhol, de hátul a beszállás a fura széles alacsony csapott forma miatt kicsit kászálódós. A csomagtartója bazi nagy és mert ötajtós kivitel, jól is pakolható. A brutkó módon lecsapott hátsó fertály miatt azonban nagyon magas tárgyakat nem lehet vele megetetni.

A tükrök kiválóan használhatók, semmi holttér. A formájuk is szép és nem sivítanak nagy tempónál. A hátsó szárny 130-nál nyílik, 80-nál megy vissza. Kicsit szerintem túlokoskodás, biztos meg lehetett volna csinálni másképp is. Mondjuk annyi előnye van, hogy a kocsi egyébként szemet vonzó formáit nem töri meg hátul. A kocsi fara amúgy is a legszebben sikerült részei közé tartozik. Persze kinek mi, ebbe nem mennék bele mélyebben.

A jármű vezetése lehet csendes, és élmény dús is, az autó viszonylag ügyesen tud a stílusunkhoz alkalmazkodni. Nagyon könnyen megszokható, jól fordul, jól reagál gyorsításra, fékezésre, és jól is adagolható mindkettő. Rövid időn belül érzi az ember, hogy az autó a társa. Az automataváltó nyilván megosztja a vezetőket, van aki szereti, van aki szerint megöli a vezetés élményét. Mindkét állításban van nagy igazság. Ebbe az utazó limuzinba az automatika jól illik, fontos alap, nem szabad kihagyni. A fokozatok elég hosszúak. Negyedik fokozatban 3000 rpm-nél van 100-on a kocsi, hetedik fokozatban pedig 3000 rpm-nél 210 felett van valamivel. Egyébként 5000 rpm fölé húzható, de a hetedik fokozatban nyilván ez nem megy, ott kb. 3600-nál van vége a bulinak, 250 km/h-nál. Hatodikban se lehet csak kb. 4700-ig húzatni - ez megint csak 250 km/h. A 245 LE-s csúcsteljesítmény 4000 rpm-nél ébred, az annyi, mint 430 Nm ezen a fordulatszámon. Ehhez képest az 500 Nm csúcsnyomaték 1400 rpm-nél megjelenik. Brutális a tolóerő 1400 és 4000 rpm között, az 1,7 tonnás testet könnyedén tuszkolja előre. A 100 km/h-t kettesben megfutja könnyedén, sport fokozatban és padlógáznál tiltáson vált, ilyenkor tényleg nagyon gyors is a klattyintás.

A fogyasztás a kocsi méretéhez képest nevetséges. Javarészt országúton, kevés városi ténfergéssel, de sok rövid távolságú úttal 7,7 liter az átlag. Ez két decivel éppen több, mint az 1,7 CDTI Astra GTC-ben volt. Ez a motor felettébb takarékos. A legpofátlanabb a 200 km/h-nál mérhető 8,8 liter. A 75 literes tankkal még ilyen tempó mellett is több, mint 800 km-t meg lehet tenni. Dipl. Ing. Jürgené a pont most is.

A fenntartási költségek relatíve magasak, a kötelező szerviz, a casco húzós, de megjegyzem, 10 éve az Astra OPC-mnek 200 LE mellett magasabb casco-ja volt. Oké, 10 évvel fiatalabb voltam, de akkor is feltűnő. Egyébként meg az RS4 még annál is húzósabb volt majd 9 évesen is. Az alkatrész árak izmosak, mint Audi általában és ugye nincs bontott alkatrész, ez egy néhány éve piacon lévő modell esetében normális. Ez ilyen. Az autó vételára viszont az új árához képest így néhány évesen jelentősen kedvezőbb, harmad ár közelében van. Persze ebből is fog ledobni elég sokat még a következő három évben. Ezt is célszerű bekalkulálni.

Összességében az eddig eltöltött idő alatt nagyon megszerettük, igazi zászlóshajó. Szinte mindenkinek javallom, még akkor is, ha feldühödött tömegek akarják majd szétütni üszkös habtestem, hogy egy mihaszna drága autót ajánlgatok mindenkinek. Mert egyébként az utakon rend és békesség lenne, ha mindenki megengedhetne magának egy ilyet. Persze nem javallom első autónak, még akkor sem, ha történetesen mami vagy papi naponta megkeresi az árát. Ez a dolgok felét elintézi a vezető helyett, ebben nem lehet igazán jól megtanulni vezetni. Ahhoz kell egy mokány kis törpoid, mondjuk egy jó kis Corsa GSi 1,8. Persze itt már nem lesz csőcsere a szoliban, hiába is állna az A7 mellé a kis vagány. Azok az idők elmúltak.....

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Sehova

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 91000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? RS4 Következő autója? S7/RS7 mi más?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A7 2010

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)