A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A3 (1996-2003)

A3 1.8 20V 8L 

Az ítélet értékelése
4,5(8 db)

Meglepetés, a kellemesebb fajtából!

Szöveges ítélet

Audi A3 1.8 20V 8L (1997)

1. Előzmények/vásárlás:
Egy 1996-os Opel Vectra B-t használtunk, 1.6-os 16 szelepes motorral. Nem volt rossz autó, sőt az első két év problémamentes és kifejezetten gondtalan volt. Aztán a két év alatt beletett 85 ezer kilométer, és a gyaníthatóan manipulált futásteljesítmény (2011-ben 152ezer km-mel vettük, már akkor sem hittük, hogy igaz…) együttesen el kezdték generálni a problémákat. Majd egy másik népítéletben leírom azt is, jó sztori. Szóval miután működőképessé tettük az Opelt (250ezret költöttünk rá, mint utólag rájöttünk feleslegesen) meguntuk, hogy megbízhatatlanná vált, és egy novemberi napon, 2013-ban Pécsett az autópiacon kinéztünk egy Audi A3-ast. Nem direkt utaztunk rá, hanem megláttuk az autók között, és bár nem konkrét autóvásárlási céllal mentünk aznap oda, ennek ellenére megvettük.
Olasz import autó volt, tréleren jött hozzánk, mikor kipróbáltuk még próbarendszámos volt. A tesztúton minden rendben volt vele, kivéve, hogy az ablaktörlő motor folyamatosan, akaratunk ellenére tisztította a szélvédőt. Ezt a vételkor kialkudtuk, hogy csinálják meg mialatt levizsgáztatják az autót. 700ezer fontiért kínálták, 3ajtós, 1.8-as 20 szelepes, 125 lóerős autónkat. Belseje szép volt, a hagyományos Volkswagen-konszernhez tartozó betegségeket nem mutatta, mai napig nincsenek lekopva a kezelőszerveken a feliratok, bent minden okés volt, és az is most is (17 évesen, most már 200ezer feletti futással a háta mögött). Indításkor hallatszott, hogy kicsit mintha „hangos” lenne a kipufogó. Nem sziszegett, nem lyukas rendszer hangját adta, hanem valami más baja volt. A katalizátor volt az, már akkor sem volt tökéletes. Óra szerint 161ezer kilométer volt az autóban, hogy igazi, vagy sem mai napig nem tudom, de az állapot miatt azt merem állítani, hogy valós futásteljesítménnyel vettük. Mert megvettük, annak ellenére, hogy nem feltétlenül 3ajtós kocsit akartunk. 575 ezer forintot, és a kicsit sem tökéletes Opel-t adtunk érte.
2. Tapasztalatok:
A vásárlás óta eltelt több mint egy év. Ez alatt 42ezer kilométert tettünk az autóba, zömmel vidéki, dél-somogyi, rendkívül rossz minőségű utakon. Vásárlás után első dolgunk volt elvinni általános szervizelésre (Olaj, olajszűrő, gyertyák, légszűrő, vezérlés) az autót. Mielőtt ezt megejtettük, mentünk azért vele 1-2 ezer kilométert. Ezt nem ajánlom senkinek. Ugyanis szétszerelés után kiderült, hogy az ún. feszítőcsapágy be volt állva, aminek következtében a vezérműszíj olyan szépen ki volt fényesedve, és el volt kopva (hála annak, hogy az a feszítő görgő nem forgott) , hogy tényleg isteni csoda, hogy nem szakadt el ez idő alatt sem. Csoda, mert természetesen hülyegyerek módjára próbálgattam az autót, ami akkor még meglepetésemre 190-nél jobban nem ment, és normálisan vezetve is 8 litert fogyasztott. A vezérlés-csere és a szerviz után ez megváltozott. Nagyátlagban 7litert eszik 100-on, legoptimálisabb fogyasztási értékem 1 személlyel, finoman vezetve 6,3 lett teletankolva, utánaszámolva. Végsebessége és gyorsulása is érezhetően megváltozott, 220-at mentem vele, természetesen nem itthon. 5W 30-as, Total Quartz olajat használok (4,5 liter megy bele) amióta nálam van, 10ezrenként cserélem, sosem kell utána tölteni, nem eszi az olajat. Az elején azért voltak gondok, mivel a szelepfedél tömítés nem volt a legjobb, de csere után és azóta sincs gondja, ami elhihetitek nagy öröm, mert egy Ecotec 1.6-os után, ami 100-on 1 dl olajat is megzabált, ezt több mint megkönnyebbülés.
1997-es gyártású az autó. A legtöbb alkatrésze a mai napig gyári, beleértve a kipufogó részegységeit is. A katalizátor - mint már említettem - nem tökéletes, de mivel 100ezer forint az új, még nem cseréltettem ki. Sosem volt törve, illesztései szépek, övek-övcsatok mind ’97-ben gyártottak. 4 légzsak, digitklíma, abs és nem túl kifinomult kipörgés gátló is van az autóban. A csomagtér 350 literes, ahhoz mérten, hogy mekkora az autó ez teljesen jó érték. Nem különösebben kényelmes (mondom ezt egy tökéletes utazási komfortot nyújtó S80-as után), de az ülés tömése alapvetően jó. A kormány állítható, sok tárolórekesz van az autóban. Elektromos-behajtható tükrök, bőrkormány, ami ugyan kicsit már fényesre kopott, de a mai napig hibátlan. Csakúgy, mint a kárpit. Nincs elkoszolódva, nincs kiszakadva, szinte tökéletes. 17 év után szerintem ez azért sokat elmond. A kocsi valamivel több, mint 4,10 méter. Lábtér a hátul ülőknek sok nincs, de az üléshelyzet és a tömés ezen valamelyest enyhítenek. Hosszú utakat is szoktunk vele menni 4-en, nincs okunk panaszra. Annak ellenére sincs, hogy a rugózása kicsit kemény, és rosszabb utakon haladva ez azért kényelmetlenséget szül előbb-utóbb. Az összerakás minősége kiváló, nem nagyon zörög még most sem a beltérben semmi.
A motor 125 lóerőt és 175-180 Nm nyomatékot tud, előbbit 6000-es fordulat környékén, utóbbit 4150-es fordulaton adja le. Mint szívó benzines, az egyik legjobb motor ami valaha nálunk járt. Volt már 1.6 8v, 1.6 16V, és nem szívó de szintén benzines 2.0T 5 hengeres motorral szerelt autónk is (dízel sosem). Ahhoz képest, hogy a motor is 17 éves, és most már 208 ezer kilométert megtett (ha hiszek az állapotnak és az óraállásnak.) tökéletes a mai napig. „Pöccre” indul, nem húz, de ezt a kis kasznit jól viszi, és egész kellemes a hangja is. Egyetlen gondom csak az vele, ami inkább a váltó áttételezésének a következménye, hogy 90-nél 5.-ben 2800-at, 130-nál 4000-et forog. Ez azért meglehetősen sok, és mivel nincs agyonszigetelve ezeken a fordulatokon azért néha megjön a hangja is. Mindezek ellenére gondunk nincs vele, igaz meg kap mindent, amit lehet. Kuplung kicsit magasan fog, fékek 176ezernél voltak cserélve, mint kiderült először az autó életében, mind a tárcsák, mind a fékbetétek gyáriak voltak még.
Futómű most már kicsit kezdi elhagyni magát, szilenteket, stab.pálcákat lassan cserélni kell, de ezeken az utakon is kibírtak 40ezret, és fogadni mernék rá, hogy még azok is gyári alkatrészek.
Audio-rendszere gyenge, élvezhetetlen. A klíma pedig feltöltést igényel, mert a kompresszor megy, és nyomás is van a rendszerben, csak jó pár éve nem foglalkozott vele senki. Az alkatrészeket tekintve bőséges a választék, ami nem csoda, hiszen a Golf 4-es is erre az alapra készül, vagy fordítva, valamint a 2003-tól gyártott Seat Leon-Toledo is rokonságot mutat ezzel a típussal.
3. Összefoglalva:
Szerethető autó, nekünk bejött, nem volt gondunk még vele, ha úgy tetszik a beragadó csapágy ellenére is jól „kifogtuk” az autót. Kevés hibával üzemel, annak ellenére, hogy nincs olyan nap, hogy ne mennénk vele valamennyit. Rozsdának eddig nyoma nincs (olasz import), ha ügyelünk az olajcserére, és arra, hogy hidegen ne tapossuk az autót, akkor szerintem még hosszú ideig vállalható állapotú kocsikat foghatunk ki ezekből az A3-sokból.
Lábtér kevés van a hátul ülőknek, elől el lehet férni. Jól fogyaszt, turbó nélkül is elboldogul 4 személlyel és csomagjaikkal. Nem rozsdásodik, és elég strapabíró. Szerintem valós alternatíva mindazoknak, akik nem pakolnak nagy cuccokat, nem kiemelkedően magasak, és a legtöbb esetben max. 4-en használják az autót.
208ezer kilométer után a beltérben nincs jele fáradásnak. Kicsit az vezető oldali ülés és annak huzata kezd kinyúlni, de a mai napig nem szakadt el sehol. A kormány szép fényes, a váltógomb úgyszintén, de nincs lekopva. Ha ezzel ellentétes jeleket tapasztal autóvásárláskor ennél a típusnál, gyanakodjon.

Update 1: Az ítélet írása óta eltelt 4 hónap. Jelenleg 221000 km-nél állunk, minden a régi. Kapott az autó 4 db új nyári gumit, 2 első stab.szilentet, darabját 800! forintért. Stabilizátor pálcák, gömbfejek még mindig jók. Az első nem igazán várt hibát a jobb első kerék csapágya jelentette. Több helyen írják, hogy érzékeny maga az alkatrész a rossz utakra, és én mint írtam, jó részt csak rossz minőségű utakon használhatom... Vettem egy csapágy szettet bal-jobb oldalra egyaránt, körülbelül 12 ezerből meg is volt. Váltóolaj volt még nemrég cserélve, az is inkább önszorgalomból, nem azért mert bármi is indokolta volna. A szezonra való felkészítés jegyében kitisztíttattuk és feltöltettük a klímát is. Majdnem 500 mg hűtő -és tisztítóanyag kellett bele, ereszteni most sem ereszt sehol.

Hibalista

- Katalizátor (gyári 17 év után adta meg magát), Ablaktörlő motor(vételkor önköltségre kicserélte a kereskedő), Szelepfedél tömítés, Általános kopó alkatrészeken kívül mást eddig nem kellett cserélni.

Ide hordtam szervizbe

Szakszerviz, ahol az első alkalommal mielőtt elvittem volna egy egyszerű olajcserére kértem rá ajánlatot, mindennel együtt 35 ezer forintot kértek volna érte...kicsit sokalltam.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Régi ismerős, márkatárs, jól ismerte az autót, mikor megvettük előtte egyeztettünk is vele, hogy mi legyen az. Mindent megold, reális áron.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1997
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 162000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Opel Vectra B 1.6 16v, Volvo S80 2.0T Következő autója? S80
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A3 1996

További ítéletek (76 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)