A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A2 (2000-2005)

A2 1.4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Aranyos kis kocsi

Szöveges ítélet

Az autót már lassan egy éve használom. Nagyon szeretem és a magaménak érzem.
7 év után ültem bele egy 270 lóerős ml Merciből.
Az Audit városi használatra vettem a könnyebb parkolás és a kevesebb fogyasztás miatt. (A Merga meg hosszabb kirándulásra, vagy reprezentációs célra maradt.)
Ami miatt az A2 mellett döntöttem az A osztályos Mercedes helyett:
- a nagyobb fokú megbízhatósága,
- alu karosszéria, ami miatt a rohadással nem kell számottevően számolni, bár törés esetén mélyebben kell a pénztárcába nyúlni.

Az A oszlopok nagyon vastagra sikerültek, ezért meg kell szokni, hogy kanyarodásnál mekkora részt takar ki a látómezőből. Nagyon nagyot! Erre akkor jöttem rá, mikor egy kertvárosi részen jobbkezesnél kicsorogva egy kombit sikerült a koccanást megelőző utolsó előtti pillanatig elrejtenie. Hátrafelé még szélesebb oszlopok vannak, plusz a spojler. Eddig a hátrafelé kilátásban (pl. tolatásnál) egyik sem zavart.

Menet közben nem csörög, nem zörög, az elemek jól illeszkednek. Az automata klíma rendkívül szépen muzsikál nyáron. Télen viszont - mivel az enyémben nincs kiegészítő fűtés - megfagyok benne, mire bemelegszik. Hacsak nem trükközök egyet a szélvédő párátlanítójával, mert az pillanatok alatt felfűti az utasteret. :) Az ülések meglepően kényelmesek, stabil érzést nyújt a kanyarokban (szabályos közlekedés mellett), kormányzásra jól reagál.
Az 1,4 benzinessel az elindulás egy horror. Álló helyzetből vagy lassan lehet vele elindulni vagy magasabb fordulaton, lejtőn felfelé és bekapcsolt klímával meg még kevésbé jó a helyzet. Állítólag ezen javított egy motorvezérlő egység frissítés, ami a benzinesek esetén nem minden motorvezérlőhöz elérhető. (Az enyém frissíthető lenne, de a német fórumokon olvasott infók alapján 30-40 ezer körül van egy ilyen akció... az már egy fél kuplung szett. Mo-i árat még nem tudok.)

Ha egyesből belendül a gép, utána már dinamikusan lehet vele haladni, de azért csak 75 lóerő. :) A fékrendszer jól eltalált, jól megfogja az autót. (Nem úgy, mint a VW New Beetle 1. szériája) Az úton nem pattog, nem ugrál, jól fekszi az utat.

Az első lökhárító alacsonyan fekszik, sikerült is fennakadnom vele a második héten egy behajtónál. (Hiába, ezt is meg kell szokni egy SUV után.)

Miután megjavíttattam a 15 évet szolgált generátort, néha rakoncátlankodott a kormányszervó. De az első lengéscsillapító és csapágyazása kicserélésével, és egy hidraulikaolaj csere után tökéletesen működik. A hidraulika olajat csak azért cseréltem, mert gondolom az is 15 éves lehetett benne.
Ugyanezért cseréltem ki a váltóban az olajat. Az Audi is csak felönteni szokta, amikor az olajszintet ellenőri a kézi váltóban. Én inkább leengedtem a régit és kapott két liter újat (1,9l). Mintha kicserélték volna a váltót. :D

Lengéscsillapítók elöl és hátul még gyári 15 évesek voltak! Futómű bemérésen még határértéken belül teljesítettek, de kiszerelve már kiderült, hogy megérte megvenni az újakat. A gólyaláb csapágyazásról már nem is beszélek. A jobb oldali első borzalmas állapotban volt 15 év után.

Van egy ütemtervem, ami alapján ki fogok cserélgetni rajta alkatrészeket. Nem azért, mert hibásak, csak mert úgy jobban érzem magam. (Meg persze az Audi is a számlától, bár ez inkább csak őket boldogítja. :)

A fent leírtakat nem tekinteném hibának, mert egy 15 éves autónál ezek a természetes kopással járnak. Persze nyilván lehet olyan gépet is venni, amiben a futómű nem 15 éves stb.
Összességében megéri A2-est venni. Én szeretem.

Hibalista

- Vezérműszíj készlet (vízpumpával) ~90k - Kettős hőmérséklet érzékelő (termosztátháznál) ~10k - generátor (felújítva) 30k - olajnyomás érzékelő/kapcsoló (nem volt hibás, csak nem gyári Audi volt benne) ~10k - lengéscsillapítók elöl-hátul (Bilstein B4) 72k - gólyaláb csapágazás elöl (sachs) 24k - lengéscsillapító ütköző gumik elöl-hátul ~20k - stabilizátor gumik, bilincsek és csavarok ~20k - stabilizátor és lengéscsillapító közötti gömbfejes karok ~14k - első lökhárító alja leért (javítás) 10k - váltóolaj (kézi váltós) ~6k - motorolaj és szűrő ~13k - levegő szűrő ~3k - pollenszűrő ~3k - üzemanyagszűrő ~2k - belső levegő elpárologtató érzékelő ~15k

Ide hordtam szervizbe

Ismerősnél Cinkotán

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2001
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 203000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? ML430 Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A2 2000 (2000 - 2005)

További ítéletek (31 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)