Megvalósult álom
Szöveges ítélet
2003-ban amikor bemutatta az Alfa Romeo a GT-t, már akkor tudtam, hogy nekem is lesz egy, amikor számomra elérhető árba kerül.
Közel 10 évvel a bemutató után sikerült elérni, 2014. októberében robogtunk Németország felé, hogy megnézzük, érdemes-e megvenni a kiszemeltet. A német eladó nagyon korrekt volt, mindenkinek csak javasolni tudom, hogy ha teheti, akkor magánszemélytől vásároljon. Kicsit meglepődtünk, amikor a kezembe nyomta a kulcsot, hogy menjünk el ketten édesapámmal kipróbálni, Ő addig visszamegy dolgozni, nem éppen ehhez voltunk szokva itthon. Miután megkínált kávéval, kitöltöttük 5 perc alatta német adásvételit, majd eligazított, hogy merre találjuk a Zulassungstelle-t, ahol kikérhetjük az export rendszámot. Amire megkapta a magyar rendszámot az Alfa, 210 ezer Ft-tal lett könnyebb a zsebem.
Első nagy szerviz alkalmával minden rendben ment, a szokásos vezérlés plusz olaj cserén kívül a kézifékkötél, valamint az első stabpálcák is cserélve lettek. Pár száz km után azonban még mindig kopogott a futómű, így a felső lengőkar szilentek is cserélve lettek, már nagyon ideje volt látva, hogy milyen állapotban voltak. 265 ezer km-el vettem, a turbó felújítás esedékessége rám jutott sajnos, 100 ezer Ft-om bánta a műveletet. A motor nem melegedett soha 70°C fölé, aki hasonlót tapasztal, annak biztos, hogy termosztátot kell cserélnie, ez az én esetemben is így volt. Cserét követően ~10 perc vezetés után beáll 90°C-ra, ez az egészséges vízhőmérséklet a motor számára. Egyenletes gázpedál állásnál elkezdett rángatni az autó... azt hittem, hogy az egr szelep okozza a problémát, ami amúgy egy teljesen felesleges alkatrész, így az lefalazásra és kiírásra került, valamint ezzel együtt kapott egy remap-et is az autó, így plusz lóerők, valamint nagyobb nyomaték teszi még élvezetesebbé a vezetést. Azonban a tünet megmaradt, még mindig rángatott. Ekkor már nem volt kérdés, hogy a légmennyiségmérő a ludas, a cseréje megoldotta a rángatási problémát. Az olasz tervezők nem rakták könnyen cserélhető helyre sajnos, az akkumlátor tálcát ki kell szedni, ahhoz, hogy hozzáférjünk. Nem szabad spórolni, muszáj megvenni a bosch lmm-t bele, az elektronika csak azt szereti.
Ahogy kezdett melegedni az idő, kiderült, hogy a klímahűtő megadta magát, valamint elég hangos búgó hang kezdett az első futómű felől jönni, amit a kerékcsapágyak cseréje megoldott. Típushiba a kilincs törése, nekem a jobb oldali tört el. Ketten 1,5 óra alatt kicseréltük, arra kell figyelni, hogy a pálca az autó eleje felől, vagy a másik irányba megy bele a kilincsbe és ez alapján megvenni az újat, persze Én ezt még nem tudtam, így sikerült először olyat vennem ami nem jó irányú, de szerencsére kicserélték a boltban a megfelelő típusra.
Következő projekt a fékek cseréje lesz, valamint lassan a lengéscsillapítókat is cserélnem kell. Ezeken kívül csak esztétikai felújításokat végeztem, kicseréltem az első jelet, a felniket újrafényeztettem, valamint a vezető ülés bőr varrása elengedett részét javította ki egy autóbőrrel foglalkozó szakember.
Nyugisan főúton autózva el lehet érni 4,5-5l-es fogyasztást is, csak Budapesten, sok dugóval pedig 8,5-9l-t is. Nekem a vegyes fogyasztásom 6-6,5 l között szokott alakulni, ebben elég sok BP-i közlekedés is van. Autópályán 140-150-es tempónál 6l-t fogyaszt. Nagyon szeretem a GT-m, sportos megjelenése, vezetési élménye, kényelme kárpótolja, hogyha költeni kell rá :)
Akik vásárlás előtt állnak a következőkre jó, ha figyelnek:
-Küszöböknél az emelési pont beljebb van a szokásosnál, így tudatlan gumisok megszokták roppantani a lemezt, egy ilyen oldal minőségi javítása 40 ezer Ft is lehet
-Ablakemelő motor lehúzza-e ajtónyitáskor kicsit az ablakot, hogy csukásnál ne szoruljon
-Első futómű kényes a magyar utakra, kopogást kell figyelni
-Légzsákhiba visszajelző általában az ülés alatti kábel helyrerakásával orvosolható
-Jobban füstöl a kelleténél: egr, légmennyiségmérő, valamint 2006 utáni típusoknál részecskeszűrő hibája is lehet (más hiba is okozhat füstölést, ezek a fő kiváltó okok)
Hibalista
- Kézifékkötél, termosztát, turbó, klímahűtő, kerékcsapágy, kilincs.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 265000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 146 | Következő autója? | Benzines, hátsókerekes :) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
