A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » Gt (2003-2010)

Gt 1.9 JTD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megvalósult álom

Szöveges ítélet

2003-ban amikor bemutatta az Alfa Romeo a GT-t, már akkor tudtam, hogy nekem is lesz egy, amikor számomra elérhető árba kerül.
Közel 10 évvel a bemutató után sikerült elérni, 2014. októberében robogtunk Németország felé, hogy megnézzük, érdemes-e megvenni a kiszemeltet. A német eladó nagyon korrekt volt, mindenkinek csak javasolni tudom, hogy ha teheti, akkor magánszemélytől vásároljon. Kicsit meglepődtünk, amikor a kezembe nyomta a kulcsot, hogy menjünk el ketten édesapámmal kipróbálni, Ő addig visszamegy dolgozni, nem éppen ehhez voltunk szokva itthon. Miután megkínált kávéval, kitöltöttük 5 perc alatta német adásvételit, majd eligazított, hogy merre találjuk a Zulassungstelle-t, ahol kikérhetjük az export rendszámot. Amire megkapta a magyar rendszámot az Alfa, 210 ezer Ft-tal lett könnyebb a zsebem.

Első nagy szerviz alkalmával minden rendben ment, a szokásos vezérlés plusz olaj cserén kívül a kézifékkötél, valamint az első stabpálcák is cserélve lettek. Pár száz km után azonban még mindig kopogott a futómű, így a felső lengőkar szilentek is cserélve lettek, már nagyon ideje volt látva, hogy milyen állapotban voltak. 265 ezer km-el vettem, a turbó felújítás esedékessége rám jutott sajnos, 100 ezer Ft-om bánta a műveletet. A motor nem melegedett soha 70°C fölé, aki hasonlót tapasztal, annak biztos, hogy termosztátot kell cserélnie, ez az én esetemben is így volt. Cserét követően ~10 perc vezetés után beáll 90°C-ra, ez az egészséges vízhőmérséklet a motor számára. Egyenletes gázpedál állásnál elkezdett rángatni az autó... azt hittem, hogy az egr szelep okozza a problémát, ami amúgy egy teljesen felesleges alkatrész, így az lefalazásra és kiírásra került, valamint ezzel együtt kapott egy remap-et is az autó, így plusz lóerők, valamint nagyobb nyomaték teszi még élvezetesebbé a vezetést. Azonban a tünet megmaradt, még mindig rángatott. Ekkor már nem volt kérdés, hogy a légmennyiségmérő a ludas, a cseréje megoldotta a rángatási problémát. Az olasz tervezők nem rakták könnyen cserélhető helyre sajnos, az akkumlátor tálcát ki kell szedni, ahhoz, hogy hozzáférjünk. Nem szabad spórolni, muszáj megvenni a bosch lmm-t bele, az elektronika csak azt szereti.
Ahogy kezdett melegedni az idő, kiderült, hogy a klímahűtő megadta magát, valamint elég hangos búgó hang kezdett az első futómű felől jönni, amit a kerékcsapágyak cseréje megoldott. Típushiba a kilincs törése, nekem a jobb oldali tört el. Ketten 1,5 óra alatt kicseréltük, arra kell figyelni, hogy a pálca az autó eleje felől, vagy a másik irányba megy bele a kilincsbe és ez alapján megvenni az újat, persze Én ezt még nem tudtam, így sikerült először olyat vennem ami nem jó irányú, de szerencsére kicserélték a boltban a megfelelő típusra.
Következő projekt a fékek cseréje lesz, valamint lassan a lengéscsillapítókat is cserélnem kell. Ezeken kívül csak esztétikai felújításokat végeztem, kicseréltem az első jelet, a felniket újrafényeztettem, valamint a vezető ülés bőr varrása elengedett részét javította ki egy autóbőrrel foglalkozó szakember.
Nyugisan főúton autózva el lehet érni 4,5-5l-es fogyasztást is, csak Budapesten, sok dugóval pedig 8,5-9l-t is. Nekem a vegyes fogyasztásom 6-6,5 l között szokott alakulni, ebben elég sok BP-i közlekedés is van. Autópályán 140-150-es tempónál 6l-t fogyaszt. Nagyon szeretem a GT-m, sportos megjelenése, vezetési élménye, kényelme kárpótolja, hogyha költeni kell rá :)

Akik vásárlás előtt állnak a következőkre jó, ha figyelnek:
-Küszöböknél az emelési pont beljebb van a szokásosnál, így tudatlan gumisok megszokták roppantani a lemezt, egy ilyen oldal minőségi javítása 40 ezer Ft is lehet
-Ablakemelő motor lehúzza-e ajtónyitáskor kicsit az ablakot, hogy csukásnál ne szoruljon
-Első futómű kényes a magyar utakra, kopogást kell figyelni
-Légzsákhiba visszajelző általában az ülés alatti kábel helyrerakásával orvosolható
-Jobban füstöl a kelleténél: egr, légmennyiségmérő, valamint 2006 utáni típusoknál részecskeszűrő hibája is lehet (más hiba is okozhat füstölést, ezek a fő kiváltó okok)

Hibalista

- Kézifékkötél, termosztát, turbó, klímahűtő, kerékcsapágy, kilincs.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 265000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 146 Következő autója? Benzines, hátsókerekes :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo Gt 2003 (2003)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)