A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Fzs 600 Fazer 1998 (598)

Fzs 600 Fazer 1998 (598) 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Smooth operator

Szöveges ítélet

Csak azért írok gyorsan egy ítéletet, mert baromira idegesít, hogy emberek először a mennyekbe magasztalják itt a motorjukat, aztán meg a "Megérte a pénzét?"-kérdésre vastag "NEM" a válaszuk... És ezt ráadásul képesek a világ legjobb ár/érték arányú motorjára, a kis Fazerre is odanyomni.

Szóval barátom, ha nem te vagy Roman Abramovics, hanem csak egy átlag magyar dolgozó ember, akkor neked semmilyen motor nem éri meg a pénzét újonnan, vagy 2-3 évesen. Ha viszont ráadásul bementél a szalonba, és kitoltál egy zsírúj Fazert 0 kezdővel, akkor egyenesen hülye vagy; csodálkozom, hogy ezt egyáltalán el tudod olvasni...

Én a Fazerem előtt megalomániás voltam; a 250-es ETZ óta nem volt ezresnél kisebb motorom. Az idomos motorok nem is igazán tetszenek (ha fáj a menetszél, akkor járjál autóval a Kék Osztriga bárba...); a haccázas Fazert kimondottan arra vettem, hogy Londonból Magyarba vigyem Spanyolon keresztül, és aztán ott hagyjam...

11 évesen, 30000 mérfölddel árulta Kentben egy bácsi, akinek autóra nem volt jogsija, ezért az 5 percre levő munkahelyére a Fazerrel járt. Sajnos a térdei kifingtak, és le kellett hogy tegye. Karbantartásilag vezetett szervízkönyve volt (a motornak...), de a szép optikai állapot ellénére is volt néhány tennivaló rajta: folyt a főfékhenger, rommá volt rohadva a leömlő (tipikus Fazer betegség), és nem működött a benzinszint-jelző. Raktam rá egy rozsdamentes kifufogót (ez egy kicsit fájt, de mivel nagyon olcsó volt a motor, ezért belefért). A főfékhengert nem is vettem észre, csak a túra előtt egy héttel. (Csütörtökön szedtem szét megcsinálni; szombaton indultunk.) Előtte való hétvégén azzal babráltam, hogy "feltörjem" a leragadt gyűrűket. Az erőteljes füstölést is a vétel után vettem észre; a letapadt gyűrűket a zárva levő égéstérbe nyomatott féktisztító spray oldja fel...

A benzinszint-jelzőt leszartam; a bácsi azt mondta, hogy teli tankkal elmegy a gép 200 mérföldet (legfeljebb majd nézem a trip-countert).
Mikor Párizsba értünk, és két napig szakadt a az eső, akkor kiderült, hogy a gyújtás sem tökéletes; onnan indulva vagy 30 km-t mentünk dadogó motorral, mire kiszáradt. Onnantól nem volt akkora eső, hogy ez megint előjött volna. Egy évvel később kellett végül a Balatonról óvatosan hazajönni, mert egy eső után terhelésre megint elkezdett 3-hengerezni. Itt volt vége a gyújtás-trafónak, de azért még a belét húzva hazavitt.

Visszatérve a London-Budapest túrára... Párizstól már csak egyetlen meglepetés ért: a motor két személlyel és csomagokkal megpakolva, és folyamatos 150-nel autópályázva csak 194 mérföldet megy el... (3-mal kevesebbet, mint amennyi kellett volna még a bordeaux-i benzinkútig)

Az a kb. 6000 km, amit együtt töltöttünk igencsak megváltoztatta a véleményemet a középkategóriáról. Minden tesztben írják, hogy ez a karbis Fazer mennyire agilis, és hogy a nyomaték-rugalmassága is magasan átlagon felüli. Ez mind így igaz - én képes vagyok egy hatszázast nem ezresekhez hasonlítani. (Ezúton is csókoltatom azokat az idiótákat, akik a teljesítményét pontozták le; talán vetni kéne egy pillantást az utód-Fazer, vagy a kategória-társak adataira: CBF 600, például).

Szumma-szummárum: egyszerűen nem jut eszembe (és elképzelni sem tudok) olyan motort, ami ennyi pénzért ennyi teljesítményt/használhatóságot, és ilyen nevetséges fogyasztást nyújtana. A 95 lóerő ép elméjű embernek igenis untig elég egy sporttúra-motorban. (Igen: néha vissza kell váltani - senkinek nem fog lerohadni a lábfeje, ha ezt gyakorolja.)

A néhány bosszantó apróságból, amit orvosolnom kellett mások biztosan elefántot csinálnának. Én azonban végülis az ETZ-ről, meg az utána következő sok összetaknyolt filléres, véres torkú hulladékról érkezem, amik után a Fazer a megbízhatóság márványszobra. Ebben a tekintetében a többi ítélet biztosan közel jár az igazsághoz.

A kényelem csak azért 9 pont, mert rövid a karom, és az XJR-emen egy kicsivel magasabb a kormány; az jobban kézre esik.

Hibalista

- rozsdamentes leömlő (Delkevic) - 200 font
- főfékhenger tömítés
- benzinszint jeladó
- gyújtástekercs
-
- letapadt gyűrűk - "lustító" használat miatt. Ezt orvosolva az olajfogyasztás már nem mérhető.

Ide hordtam szervizbe

a karbi-szinkront kivéve csak magam

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

karbi-szinkron a City Bike Service-nél: http://www.citybikeservice.co.uk/

Olcsók, és sok a munkájuk; biztos jók. Más motort is vittem már hozzájuk. Ügyes srácok, de egyszer nem dugták vissza a benzin túlfolyó-csövet a tankra, úgyhogy pont-levonás.

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 52000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? XRJ 1200 Következő motorja? Raptor 1000
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.