A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

XG 250 Tricker 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Rövidtávfutó bajnok

Szöveges ítélet

A történetem egy munkába járós 125-ös robogóval kezdődött, amit hamar meggyűlöltem megbízhatatlansága és kis kerekei miatt. Miután megszereztem a nagymotoros jogsit, úgy éreztem kezdődik a hosszú túrák-, országjárások korszaka. Elhatároztam hogy szerzek egy „mindenes” motort, amely napi közlekedésre és hétvégére is jó lehet, így lett egy Suzuki GS 500-am. Hamar kiderült, hogy nincs sok időm túrázni kis családom gyarapodása miatt, a GS pedig nehéznek (188 kg) érződött a budapesti forgalomban. A válság betörésével úgy éreztem könnyebb, takarékosabb motorra kell váltanom ami jól is néz ki, ekkor vettem egy Honda CLR Cityfly-t. Sajnos a kis zümmögő erőtlen volt az élvezetes motorozáshoz; amint lehetett túladtam rajta.

Így találtam rá a Trickerre, mely maximálisan beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A motor 118 kg súlyú 19 lóerős 19 Nm nyomatékkal. Az XT 250 megbízható egyhengeres léghűtéses blokkja dolgozik benne. A kis súly ezzel a - papíron kicsi - teljesítménnyel hihetetlenül dinamikus haladást tesz lehetővé a városi közlekedés ritmusához képest. Robogókat megszégyenítő módon lehet cikázni vele a budapesti forgalomban. A hátsó kerék 16" az első 19", a kormány elég széles, így nagyon izgága a motor, nagy tempónál figyelmet igényel, 80 km/h-ig hajmeresztő irányváltásokra képes. Az egyes rövid, ki lehet lőni vele, majd utána pörgetni kell felfelé a fokozatokat. A végsebesség 120 km/h, a kellemes utazó 90 km/h. Én csak városban használom, erre a célra tökéletes, mindent tud tempóban és dinamikában. Külön előny hogy a súlya miatt könnyű pakolgatni garázsban, kapualjakban, szűk helyeken való parkoláskor. Olyan helyekre be lehet tenni ahová egy nagyrobogó sosem férne el.
Az üléspozíció nagyon furcsa, felhúzott lábakkal kell ülni rajta, 170 cm magasság felett már kényelmetlen. Hasmagassága nagy, a magas padkák sem jelentenek akadályt. Az ülés keskeny és kemény, de kényelmes. A motor Milánóban készül, de méreteit tekintve szerintem nem európai emberekre szabták. Az ülésen annyira hátra kell csúszni a kényelmes pozícióhoz (177 cm vagyok) hogy utast vinni nagyon necces lenne.
A tank csak 6 literes, ennek fele tartalék, így 100-120 km-t lehet megtenni tartalékra állításig. Én úgy vettem észre nem érzékeny a benzin minőségére, mindig máshol tankolok.
A gyári Bridgestone gumik erre a típusra készültek, és gyártásukat beszüntették, ezért a speciális méretek miatt nehéz rendes gumit találni rá. A műszeregység minimalista, egy sebességmérőt egy üres- és egy index visszajelzőt találunk a két km számláló mellett. Elöl-hátul tárcsafékeket találunk, ami elengedhetetlen a sportos megjelenéshez és a dinamikus használathoz. A kezelőszervek jól kidolgozottak, tartós benyomást keltenek, az fékek nyomáspontja állítható. A sebességváltó pedál szöge a vízszintestől felfelé és lefelé egyaránt állítható, attól függően hogy terepen vagy városban használjuk inkább. A pedálok és a váltókar rugósan behajlíthatóak. A rugózás japánosan puha, de a hosszú rugóutak miatt alattam sosem ütött még fel (70 kg vagyok), még a Hungária körúton sem, ahol leginkább lánctalpas járművel lenne ideális közlekedni.
Ha letévedsz vele a főútról, akkor is kellemes meglepetésben lehet részed. Egy új arcát mutatja a motor, ha lehet még virgoncabbá válik mint a városban. Semmiképp sem egy profi számára, de egy hobbimotorosnak mindenképp extra élvezetet nyújt. A kis XG furcsa üléspozíciójával, kis tankjával és meglepő megjelenésével elsőre úgy tűnhet csak játszadozásra alkalmas, pedig valójában egy gyors, könnyű városi futkározós bringa, amivel bármikor körbejárhatod az országot – akár aszfalt érintése nélkül is.

Hibalista

- Karburátor tűszelep csere (13.500.- + munkadíj), gumik (gyári Bridgestone TW201 és TW202 darabja 22.000.-), Hátsó lánckerék (gyári 44.000.- egyedi kialakítású, nincs alternatíva), lánc (krossz lánc 8.000.-), egyéb kopó- fogyó cuccok.
- A gyári alkatrészek arcpirítóan drágák hozzá, szerencsére nagyon strapabíró a konstrukció.

Ide hordtam szervizbe

Kék Hold SE., mivel komoly problémám nem volt a motorral.

Értékelése: 7

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 31500
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? CLR 125 CityFly Következő motorja? CRF 250M
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.