Gazdaságos klasszikus
Szöveges ítélet
Mivel több veteránkorú motorom is van, ezért már szerettem volna egy olyat, amin soha nem kell csinálni semmit, és bármikor rá lehet ülni és menni vele. Használt motort nem mertem venni, az újak között pedig nem találtam olyat, ami elég olcsó és még tetszett is volna - amíg a Yamaha ki nem hozta az YBR 125-öst. Rögtön megtetszett a klasszikus formája és a kedvező vételára. Egyedül a fekete alukerekekkel volt nehéz megbarátkozni, a Brazíliában gyártott és kapható küllős kerekű krómráfos változat nekem jobban bejön.
Kényelmes, könnyen kezelhető kis motor, nagyon elégedett vagyok vele. Mivel rakodóhely nincs rajta, csak egy pici kis hátsó csomagtartó (de azt legalább alapkivitelben adják), ezért felszereltem rá egy 30 liter körüli hátsó dobozt. Oldaltámasz viszont nem jár hozzá, kiegészítőként kapható, de én még nem vettem meg. Keveset fogyaszt, óvatos, nem pörgetős üzemmódban alig több, mint 2 litert, átlagos használat mellett 2,5-öt. A teljesítményéhez képest egy személlyel elég hatásos a fék rajta, kétszemélyes üzemmódban csak néhány kilométert mentem vele. Rendesen forgatva el lehet húzni az autók elől a lámpáknál, de én inkább a motor méretéhez és karakteréhez jobban illő komótos stílust képviselem, ha nem akadályozom a forgalmat akkor már 4500 fordulat körül felkapcsolok. Eddig semmi nem romlott el rajta, olajat nem fogyaszt, a kötelező szervize a márkakereskedőnél sem komoly összeg. Egyetlen dolog, ami nem tetszik rajta az igazából nem is a motor hibája, hanem a 125-ös kategóriáé. Alattam a végsebessége kb. 92-93 km/h, tankra hasalva 96-97 km/h, de tudni kell hogy 100 kg vagyok. Könnyebb pilótával talán valamivel több lehet a vége. Emiatt ha egy forgalmasabb úton tartani akarom a forgalom sebességét, hogy ne akarjanak állandóan leszorítani/elsodorni, akkor tartósan 8000 fordulat körül kell tartani a fordulatszámot (7800 1/perc = 90 km/h), ami már szerintem a motor élettartama szempontjából nem túl szerencsés. Vidéki kis forgalmú utakon viszont nagyon szeretek vele 60-70 km/h sebességgel poroszkálni, ilyenkor minimális a fogyasztása és közepes fordulatszám-tartományban (5-6000 1/perc) tartható, amivel valószínűleg a világból is kimenne...
Ha nem túl sok veszteséggel az idén el tudom adni, akkor eladom, ha nem, akkor megtartom, mert elkótyavetyélni nem szeretném, hiszen jó kis motor ez. Ha veszek is nagyobb motort, akkor sem tervezek száguldozni vele, inkább a poroszkálós utazósebességhez tartozó alacsonyabb fordulatszám-tartományok miatt teszem majd. És persze addig is, meg utána is marad mellette a régi szerelem: a Pannónia...
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Yamaha Máté, Debrecen
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3100 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |