A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Fjr 1300a 2001 (1298)

Fjr 1300a 2001 (1298) 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Forever FJR

Szöveges ítélet

2014. ősz


VÁRÁRLÁS
Kb.2011 tavaszán döntöttem el,hogy a következő motorom FJR lesz.Motoros társaim közül kettő is ezt a típust hajtotta.Így közvetlen közelről láttam,mennyire jól fogyaszt,és cserébe mit ad a motor.(Ők mondták,csak ABS el szereltet vegyek.)Mivel évek óta sokat megyünk,és több napra pakolunk cuccot,a doboz alap,a szög hajtás alap követelmény volt.Előző motorom is kényelmes volt,jó volt,de még se Fjr -nek született.(90000 km Suzuki)nepitelet.hu/motorok/suzuki/90000_km/
Már hónapok óta bújtam a hirdetéseket,hetente többször néztem,kerestem.Aztán '12 április elején megláttam álmaim motorját :ABS es,gyári,hőszigetelős hátsó dobozzal,láb légterelővel,hirdetés szerint kevés km el,kedvező áron.Ráadásul még menni se kellett érte,mivel lakóhelyemen hirdették.Hétfő reggel volt.Telefonáltam.A motor még megvan-hallottam a vonal másik végén.Mint később megtudtam,előző pénteken tették fel a hirdetést.Mindent félre tettem,és pénzzel a zsebemben motort nézni indultam.Tudtam,szeretik ezt a típust,tavasz kezdetén hipp-hopp eladhatják.Mivel helyileg előnyben voltam a többi érdeklődőhöz képest,20 perc múlva már a későbbi motoromat nézegettem.Tüzetesen.Közben sokszor csörgött a tulaj telefonja,az Fjr t kérdezték.Azt válaszolta:nézik,kb fél óra múlva próbálkozzanak újra.Egyik Fjr es barátom felhívtam,kérdeztem,el tudna-e jönni?Fél óra múlva már ketten vizslattuk.Tetszett mind kettőnknek,egy jól bejáratott újszerű 8 éves motor:mindnyájan erre vágyunk.Kifizettem,haza hoztam.
Egy gyertya sort,és olajat kellett benne cserélni,a légszűrője új volt.A gumik,amik rajta voltak,16000 km t futottak még el nálam.

Mostanáig 43500 km t mentem ezzel a csodával 2 és fél év alatt.Sportos túrázó...bivaly teljesítménnyel.A motor jelenleg is meg van,és használom.Sokat.Télen nem járok vele természetesen,de ha 15 fokra felmelegszik a levegő,és időm van,kint találsz az utakon.

Ha átlagos alkatú vagy átlagos magassággal,a gyári plexi jó lehet.Le lehetne így is cserélni,de mikor 35-40 fok van árnyékban,akkor nem tudnám széllel hűteni magam a teljesen leengedett szélterelővel.

MENETTELJESÍTMÉNY
A motor nyomatékból megold szinte minden helyzetet.Vétel után az első 2 hétben egyszer országúton előzésnél megszokásból kettőt kapcsoltam vissza.(Mint a régebbi motoromnál.)Ha kicsi a távod,akkor is bőven elég egyet vissza tenni,befejezed az előzést.


FÉK
Hátul még az eredeti fékbetétek vannak,elől most 50000 km -nél kellett cserélni a gyári betétet.Ennyi km nem kevés,a sok hegyi utaktól függetlenül eddig bírta.
Fékek elég jól végzik a dolgukat,az ABS segít,bár kissé darabosan ,de végzi a dolgát.


Nagyon szeretem ezer dologért:ha Alpesi égszakadásos esőben motorozol 10-20 cm es vizeken,akkor míg más típusokon a többiek az égig emelnék a lábukat,hogy az első kerék ne verje a csizmájukra a vizet,addig én lábtartón tartva lábamat nyugodtan szemlélem,mit tornáznak össze a társak.A láblégterelő az összes felcsapó víz útját állja.
Ha nagyon könnyű a tempó bármilyen oknál fogva,(eső,óriás forgalom) számíthatsz rá,5 liter körül fog enni az Fjr. Igen, ez az 1300 cm3 es blokk.Nekem 4,8 liter volt a legkevesebb.Viszont autópályán 200 körül itt-ott ráhúzva 230 ig 8 liter,vagy kicsit több.Tudjuk ,ez se sok mivel nem 1 típus van,ami ilyen tempónál 10 körül,vagy e fölött kortyol,de nevezzük ezt inkább már ivásnak.
Kényelmes utasnak,vezetőnek.Leghosszabb táv,amit 1 nap alatt tettem meg,1150 km 12 óra alatt NEM PÁLYÁN.
290 kg körül van a tankolt súlya,amit már lassú,lépéses tempónál se érezni.Viszont a gumit ez a nehéz,nyomatékos motor,főleg,ha szeretsz gyorsulni,na azt eszi.Az lenne a csoda,ha nem enné.

FUTÓMŰ
NAGYON JÓL ELTALÁLT,mérnöki műremek.Minden helyzetben többet tud,mint te.Nehéz zavarba hozni.


BLOKK
A blokkról sokat elárul,hogy most 2014 őszén az Fjr-t még mindig azzal a blokkal árulják,amivel 2001 ben megjelent a piacon.Japán mérnökök a Yamahánál azóta se tudtak jobbat kitalálni.Én már láttam Fjr t,amiben 200000 km felett volt,és még mindig ment,akár vehemensen is.
A motor nem eszi az olajat.Ha max. 10000 km ként lecseréled az olajat a blokkban(gépkönyv is így írja),és a szöghajtásban,cserélgeted a szűrőt,gyertyát,elpusztíthatatlan. Én Motul 10w-40 es észteres olajat ajánlom,lassan 5. ik olajcserém lesz,de semmi panaszom.
Sokaknak szokatlan ,hogy csak öt sebességes,de már rég megszoktam. Kb,55 km/h tól rángatás mentesen képes 5.-ik ben menni,és gyorsítani.5000 t fordul kb. 140-150 km/h nál,nagyon korrekt.Finom,csendes.Mint egy műszer.A váltó kicsit hangos,de a legtöbb japán ilyen.Gyári kipufogóval szerintem van egy jellegzetesen mély hangja az Fjr-nek,amit én nagyon szeretek.
A motor nagyon megbízható.


A motor jól dönthető,mert bár nem rövid a tengely távja,mégis kanyar vadásznak mondható.Viszonylag alacsonyan van a lábtartója,amit döntésnél nem nehéz letenni.Mikor megvettem,szűz volt,de most már a fékpedál is le lett smirglizve picit aszfalt által.

A hiba listán leírt kettő dologra ha figyelsz a dobozokkal kapcsolatban,akkor semmi gondod nem lesz,plusz a karbantartást-mint minden típus-,ez is igényli.2006 utániaknál a topcase tartón módosított a gyár előnyére,2013 ban az ára 50 pénz körül volt.Ez az új már nem törik,legalább is nem tudok róla.
Az Fjr nagyon tartja az árát,EZEN NINCS IS MIT CSODÁLKOZNI.
Ajánlom annak,aki nem ijed meg,ha néhány híján másfél száz paci van alatta.Akinek korábban már volt minimum 80-90 lovas motorja,amivel ment is legalább 30000 km t.Tehát a gyakorlat.
Nem szeretnék más típust hajtani. Forever Fjr!!!!!!

Később folyt köv.

2015.ÁPRILIS

Mostanra megérett bennem a gondolat,és a tett,hogy új típushoz való top case tartó platni-t veszek és vettem,nem volt annyi az ára,mint nekem korábban mondták,31000 Ft ért megkaptam.Mint már írtam,egyik gyenge pontja a típusnak a gyári hátsó doboz rögzítése a 2006 előttieknek.Fém lappal erősítettük meg a platni fülét,ami kisebb doboz javításokkal nálam 40000 km-t bírt is,de most már kevésbé bírja.Egyébként a teljes motor szerkezet panasz mentes,majd 48000 km 3 szezon alatt.

2015 OKTÓBER

62000 km t mentem 4 szezon alatt.Van a szöghajtás blokkból kijövő tengelyénél egy szimering,ami nekem kikeményedet,így funkcióját már nem tudta betölteni,és eresztette a blokkból az olajat.Ezt kellett cserélni,de egyébként minden panasz nélkül működik a motor.Kérdeztem,miért következett ez be,miért keményedett ez ki?Azt a választ kaptam,hogy elöregedett.Barátom motorjában még nem nem kellett cserélni,bár 20000 km-el több van az övében,és hasonló korú,mint az enyém.De tény,ha nem együtt motorozunk,akkor én nagyobb fordulaton,nagyobb hőterhelésnél használom a motort,ami közre játszhatott az említett alkatrész elfáradásában.
Nem hallottam ,hogy bárkinek is cserélnie kellet volna FJR-ben ilyen,vagy hasonló szimeringet,pedig ismerek néhány FJR tulajt.

2016 NOVEMBER

Eltelt egy szezon...Márc ban kapott egy 14 cm magas Puig plexit,pályán ha felemelem,csendes mögötte a tér.Nem tapasztalok turbulenciát,de ettől másnak lehet zavaró,nekem semmi ilyen nincs.Megint cseréltem vagy kétszer a szezon alatt gumit,olajat.Egyszer fékbetétet,levegőszűrőt,gyertyát.Volt Brembo,és AP Racing fékbetét is az elmúlt 4 év alatt.A Racing olcsóbb,és ugyan annyit elmegy.És talán kevésbé koptatja a tárcsát.Hátsó fékbetét az eredeti van a motorban ---98000 km nél---,idén vettem oda is egy garniturát,de szerelőm azt mondja,még fele meg van a betét profiljából.Megint sikerült mennem vagy 18000 km t, Idén februárban 80000 nél nagy szervízt kapott a motor a megtett km miatt.Volt rajta szelep hézag ellenőrzés---állítani nem kellett---fékfolyadék,hűtő folyadék,kplung olaj csere,kormány csapágy után húzás,kozponti rugós tag himba kenés.A BMW -sek össze tennék a kezüket,ha 80000 km es szervízen csak ennyi gond lenne.Tavasszal megyek kiméretem az ABS jeladót,és cserélni is kell szerintem,mert tesztem szerint az ABS nem működik.Más egyéb panaszom semmi nincs.

2017 NOVEMBER

Az elmúlt szezonban megint 18000 km t sikerült mennem.Szinte mindig hosszú túrákra megyünk,zömében külföldre.Az ABS jó,szakszervizben kimérettem.Semmi baja.Kötelező szervizeken kivül semmi gond nem volt a motorral.Megint cseréltem rajta légszűrőt,olajat,szűrőt,stb.Fékbetét is elfogyott,korábban már írtam,hogy nekem 20 e km körül cserélgetni kell az elsőt. Gumi is kellett,mert ugye elfogyott.Szerkezetileg,motorikusan szépen teszi a dolgát.116 ezer km van a kicsikében,és ebből 100 e km -t én tettem bele 6 szezon alatt.Össze nőttünk.140 e km körül számítok a féktárcsa cserére,most tavasszal vizsgán a mostanival még simán át fog menni.Nem igen kell a jeles napra semmit se rákölteni,mindig útra kézen,rendben van.Szeptember elején kapott 2 új gumit,bár máris van benne 5000 km,lazán jó lesz most még vizsgán.

2018 NOVEMBER

133500 km van a motorban. .Vezérműlánc csere és szelep hézag ellenőrzés volt,kormány csapágy után állítás,központi rugóstag himba kenés,kerékcsapágy csere.Gyertya csere.Olyan injektor van ezeken a régebbieken, ( lehet az újabbakon is )ami állítható,szinkronizálható.Ez is be lett lőve,kicsit állítani kellett.
Még az eredeti féktárcsák vannak fenn,elől 4,6 mm,hátul kicsit több a vastagsága.Tény : fékezni csak muszájból szoktam,ha kell.
Ha elkopik, bontott gyárit igyekszek venni....az az igazán tartós.
Gumi ,légszűrő ,olaj olajszűrő,stb .Kötelező szerviz ebben az évben is.Kapott nyáron egy új akksit is. 8 évig bírta az előző eredeti Yuasa.

2019 NOVEMBER

Ebben az évben is sikerült bő 17000 km t motoroznom,általában évente 2 szer cserélek hátsó gumit,ez most is így volt.És legalább egyszer elsőt. Olajcsere,fékbetét ,gyertya csere. Ebben az évben,148000 nél volt egy injektor tisztítás. 149500 km.

2020.NOVEMBER

Vírus helyzet miatt csak 10000 km t motoroztam . Nem ,naponta még mindig nem használom,nem járok vele dolgozni,és bevásárolni se :) a sarki boltba. Ha előveszem,legalább 100-150 km t megteszünk. Igen,160 e van benne,nem füstöl,nem eszi az olajat. Még mindig eredeti féktárcsa van elől,igaz ,már csak 4 mm. KPM kötelező vizsgán volt tavasszal,simán vette az akadályt. De vettem egy pár gyári tárcsát,0,05 kopással,lassan felkerül rá .Kapott megint légszűrőt,olajat motorban,szöghajtásban. Minden olajcserénél újat kap oda is. Egy garn gumit is. Így vágunk neki a tavasznak.





Forever Fjr!

Hibalista

- Kettő gyenge pontja van:a 2006 előttieknek a hátsó gyári topcase rögzítése,illetve mind 3 doboz zár szerkezetét rögzítő csavar : hajlamos kiesni a zárrögzítő csavar(pedig záranként kettő van belőlük),és akkor el lehet hagyni a komplett zárat.5-7000 km ként ellenőrizni a csavarokat.Van barátom,aki az Fjr jén már nem 1 kulccsal nyit mindent,elveszítette a zárat,én évente kb 3 szor húztam meg,míg be nem kentük vagy 2 éve csavarrögzítővel.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 16000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 144000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja? Fjr RP 28
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.