A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

Vino 

Az ítélet értékelése
3,5(4 db)

Dögölj meg, drága Vino!

Szöveges ítélet

Egy igazán elkötelezett fillérbaszóhoz híven, a benzin árának sztratoszférai magasságokba emelkedésekor döntöttem úgy, hogy ez nem mehet így tovább. A megbízható társ, az autó kegyvesztetté vált, gyorsan keresni kezdtem az elfogadható alternatívákat. Koituszi vágyam tettekre ösztökélt.

A kiválasztás szempontrendszere:

Ár: max. 100.000 Ft
fogyasztás: max. 3 L
végsebesség: min. 100 km/ó
Hengerűrtartalom: max 50 ccm
(no papír, no bürokrácia, no zsaruk)

Plusz, nem számszerűsíthető elvárások:

legyen,
- tágas és teherbíró (186 cm/110 kg)
- kényelmes
- bivaly féke
- megbízható

Ne legyen viszont hangos, a rezonátoros tuning-borzadályoktól, két percen belül idegösszeomlást kapok.


A károgók, akik azzal próbálták letörni a lelkesedésemet, hogy ilyen motor nem létezik, nem érdekeltek. Tudtam, hogy én a szerencse fia vagyok, ha másnak nem is, nekem össze fog jönni a csoda.

Nem jött.
Hamar kiderült ugyanis, hogy ez az a motor, amire mindenki vágyik, csak még soha, senki nem látta. Ettől még létezhet, meg is kérnék mindenkit, hogy a kutatást az alább következő rémtörténet miatt, senki ne hagyja abba.

Jómagam is rettentő mennyiségű ocskavasat tekintettem meg a fotel mögül, mire hosszas vizsgálódás után aztán sikerült kiválasztanom az egyetlen olyan motort, amely egy kivételével, semelyik elvárásomnak sem felelt meg. Egy Yamaha Vinót. Meg is vettem iziben.

Az első naptól kezdve utálom. Az érzés azóta tovább fokozódott.

Három cserbenhagyásos útszélen hagyást talán meg tudtam volna bocsátani, de azt már nem, hogy a Winkler is ilyet vett, ráadásul sokkal olcsóbban, mint én.

Atomhülyeségem bizonyítéka pontosan egy éve történt, mentségemre szolgáljon, hogy nőm is velem volt, őt idézve: de cuki, vegyük meg.

Nem önmagába a motorba szerettünk bele, a fedő sztori is nagy hatást gyakorolt ránk. Egy robogószerelő-üzletvezető árulta, mégpedig úgy, hogy ezt magának vette ki a silány középszerből (konténeres szállítmány from Japan), minden csavart sk polírozott fényesre, egyúttal kicserélve az összes hitvány alkatrészt is. Tehát ez majdnem olyan mint, az új, csak régi. Beszoptuk.
Azt el kell ismernem, kívülről tényleg rendesen nézett ki, új ülésszövet, krómozott visszapillantók, csili-vili fényezés és extraként mutatós benzinszintmérő.

Megkötetett az üzlet, indultunk is hazafelé vele. Elég messze lakott a csóka, úgyhogy mindjárt alkalom is mutatkozott kipróbálni a motort. A hazafelé vezető úton, először a hátsó fékdob forrt fel a túlzottan ráhúzott bowden miatt, majd nem sokkal ezután a kilométer számláló merevedett örökké tartó mozdulatlanságba.
Ekkor már kezdtem sejteni, hogy ez egy nagy ívű barátság kezdete.


Azután elkezdtem a rendszer munkahelyi túrázást, ami napi hatvan kilométer ingázást jelentett, ami mára már, a múlt homályába vész, az akkor a véres valóság volt.
Meg kell említenem,hogy a városon játékmotorral "átszáguldó", óriási csupasz majom napokig szolgáltatott beszédtémát a látványomtól megrészegülő tömegeknek. Az események ismeretében nemez volt a legnehezebben feldolgozható dolog, hanem a lelkem darabokra hullása.
Elhamarkodottan kezdtem meleg szívvel viszonyulni a motorhoz, meghálálta és a negyedik nap reggelén pontban félúton a munkahely és az otthon között egy hatalmas csattanást hallatva megadta magát. Elszakadt a hajtószíj. Ez reggel fél kilenckor különösen örömteli fordulat, mert ebben az időpontban bárkit felhajtani, a csípős felárral melózó tréler-hiénákon kívül, gyakorlatilag lehetetlen. Szerintem ez a világegyetem összes zugára jellemző egyébként. Miután két órán keresztül támasztottam a Lágymányosi-híd oldalát, sikerült végre egy furgont összevakarni, aki tízért megmentett, sőt elvitt az eladóhoz, aki látva a savanyú ábrázatomat, ingyen kicserélte a szíjat.

A fenti esemény még kétszer megismétlődött. Ekkora már kölcsönösen gyűlöltük egymást a ...-tal, mert ugye egy jóakaró ott tesz be, ahol tud. A Vino pontosan így működik. A hazaszállítására mozgósított tömegek viharos sebességgel kezdtek megutálni, hiába, egy hű társ összehozza a barátaival az embert.

A tavalyi hó elolvadt, a mindennapos bejárások is elmaradtak, a motor pedig csendben aludta téli álmát. Mígnem egy szép nyár eleji napon gondoltam egyet és felpattantam rá, mondván, hogy most aztán ideje felébredni. Azt hittem elmegyek úszni. Ötvenhárom berúgás után (az akkumulátor a második héten tönkre ment) pedig meggondoltam magam. Nem megyek sehová.

Ekkor kaptam egy fülest, hogy tud valaki egy spíler robogószerelőt, aki majd kigyógyítja a bajából. El is vitte, kicserélte a gyújtáskapcsolót, mert állítólag emiatt volt annyira következetlen a történelem dolgozatok osztályozása tekintetében. Miután visszakerült hozzám, az indítások egy kicsivel biztosabban következtek be, bár azt továbbra sem tartom feature-nek, hogy néhány napi pihenő után harmincöt rúgásra indul. Melegen már nincs gond, bár a minta nem reprezentatív, mert a javítás óta mindössze három alkalommal volt használatban, igaz az egyik nap ment vagy nyolcvan kilométert és mind a tíz megállás után beindult.

Azt is meg kell említenem, hogy a szerelő a tökéletességhez vezető úton egyet előre, kettőt meg hátra lépett. Miután visszakaptam tőle a legjobb barátomat, az óra szerinti végsebesség, az elhanyagolhatótól a hihetetlenül jelentéktelenig esett vissza. (Számszerűsítve: 75-ről 62-re) A gyorsulásával sosem volt gond, mivel az neki nem volt soha, így elrontani sem lehetett.
Ezenkívül a benzinszintmérőnek is sikerült kapitulálnia, viszont az index relé még tartja magát, igaz a hangja egy bánatos varjúéhoz hasonlít.

Most itt tartunk.

Hibalista

- - hajtószíj (3x)
- - kilométer spirál
- - benzinszintmérő
- - akkumulátor
- - gyújtáskapcsoló

Ide hordtam szervizbe

Az eladó:
Megcsinálta, de újra elszakadt a szíj. Azt mondta, hogy ez két hét után normális. Szerintem meg nem.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Gyáli srác:
Valamit megcsinált, mást elrontott...

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 7982
Megbízhatóság (1) Vezetett km 1200
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? 350 Következő motorja? nem őrültem meg
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.