A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

XJ900S Diversion  

Az ítélet értékelése
4,3(4 db)

A megbizható országúti cirkáló

Szöveges ítélet

Kicsit lepukkant állapotba került hozzám így sok mindent kellett cserélnem/javítanom. Előtte már 18 egyéb motorom volt. Kétszemélyes túrázásra illetve klubba járásra és motorozgatásokra kerestem végleges motort, eddig bevált. A váltót és az áttételt kiemelném, mert akár két személlyel, megpakolva is tudsz 5.-be városba gurulni erőlködés nélkül, a motor csak öt sebességes. Viszont ez az 5. jó 180nál is. :) Feleségem és én is 170-180 cm közt vagyunk és nagyon kényelmesen elférünk rajta. Most már vettem hozzá 3 db-os Givi wingrack szettet ebayről. Jól áll neki. A motor legendásan megbízható. A magyar rendőrség is használta ezt a típust. Láttam már 200 ezer km feletti példányt is, hibátlan hanggal.
A hátsó lengővilla könnyen rozsdásodik, mert nincs ami megállítsa a kerék által felvert vizet.
Ami nem tetszik, az a hátsó rugóstag feszességének az állítása, nagyon körülményes. Körmöskulccsal kell tekerni oldalról, nehézkes a hozzáférés, könnyen megkarcolható a váz

Fogyasztása nálam fix 6,5. Télen 7. Ez ennyi sajnos. Nemigen számít, hogy város vagy autópálya, egy vagy két személy. A tank 24 l ezzel 300-350 km-t el tudsz menni.

A gyári fél idom egész jó szélvédelmet biztosít. Védi a kézfejet, az egész felsőtestet és kicsit a térdet is. Vettem egy magasabb túraplexit, de ez pont a bukóm tetejére terelte a szelet ami nagyon idegesítő, hangos lett. Nem beszélve, hogy a nyakam is megfájdult attól, hogy erősebben kellett tartanom a fejem. Ezért beszereztem egy kis állítható plexi pótlást, ami fura, de a legalacsonyabb pozícióba nagyon sokat javított a zajon és a szélen.

Másik nagy projekt a kormány cseréje volt. Nekem a gyári kormány túl keskeny és túl alacsony volt. Próbáltam enduro Renthal kormányt, nem vált be, majd 30 mm CNC mart alu kormánymagasítót, nem vált be. Erős fájdalmat éreztem a gerincem felső részébe. Végül egy old school angol Triumph kormány vált be. Elég széles és elég magas. A gyári bovdenek pont ennyit engednek. :) Sokkal könnyebb lett a manőverezés és nagyobb sebességnél is könnyebben dönthető a moci.

Végül még majd egy személyre szabott ülést szeretnék, mégpedig azért, mert én egész közel ülök a tankhoz, de ott már nincs sok szivacs és az ülés is keskeny. A gyári ülés 180cm fölöttieknek eredményez kényelmes teli fenekes ülést, úgy, hogy még a kormányt is kényelmesén eléri.

Amit csináltam rajta:
Első teleszkóp+olaj csere, nem egy nagy költség, de az eredmény se.
Karbitisztítás, szinkron.
Benzinszűrő, Yamaha---elég drága 5000 fölötti összeg, de nekem megéri, hogy tudom h 10évig az megfog mindent.
Karbi szívócsonkok, sajnos ez el szokott fáradni, és a gumi széttöredezik. Az új ára horror, ezért bontottat vettem 4-5000 ft-ért.
Gumik, Michlein Avante 2, Michlein Pilot Road ezek elég drágát voltak, legközelebb nem ilyet veszek, nem használom ki, terepre nem járok vele.

A motor maga egy picit uncsi, valami hiányzik belőle. A nyolc szelep miatt ne várj nagy gyorsulást, viszont 60 Nm már 3000 f/percnél a rendelkezésre áll, innentől elég rugalmas. Én mindig azt mondom ez egy közlekedési jármű, nem "motor". Nem egy fun bike. Néha ezt hiányolom belőle, nehézkes a kanyarokban. Igazából az országutakat szereti, 90-120 km/h közt szeret utazni, kanyarogni. Ezt te is szeretni fogod.
Fékek elegek, de egy fémhálós fékcsövet mindenképp javaslok.

Vásárláskor ezeken felül a vezérműlánc csörgését kell hallgatni, költséges a cserélése. 60.000km körül kell a gyárit cserélni. (otthon ennyi km-rel nem tudsz motort eladni...:)




Hibalista

- -Karburátor szívócsonkot kellett cserélni, bontottan 4000ft volt a 4db ebayről. - -Üzemanyagszint-jelző mutató (azóta is ugy olyan, mert van benne tankolást jelző piros lámpa) -

Ide hordtam szervizbe

Jómagam... :)

Értékelése: 7

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 96000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 9500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Kawasaki GT550 Következő motorja? MT09 Tracker
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.