A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

N-Max 125 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megérte? Még nem tudom

Szöveges ítélet

Régóta szerettem volna robogózni, mert a városban adja magát a dolog. Olcsó, nem kell dugóban ülni, stb.., de ezt nem is ragoznám tovább, tudod te is, azért vagy itt.

50-essel kezdtem, el is ment a kedvem. Budapesten nagyon kevés, nem lehet tartani a forgalom ritmusát, letolnak, és folyton éreztem, hogy zavarom az autósokat. 2 évre le is tettem a kis 50-est az első fellángolás után, de aztán jött a második: B125-ös jogsi, és egy N-Max.

Sokáig gondolkodtam rajta, eleinte Honda PCX-et akartam, abból is egy használtat, de annyira tartja az árát, hogy ha az ember ránéz egy 2-3 éves példányra, akkor gyorsan kiadja a matek, hogy alig kell még egy kicsit nyújtózkodni és ott az új, 0km-el, garanciával. Éppen kezdtem beletörődni ebbe és kértem be a Honda kereskedőktől az ajánlatokat, amikor is felhívta valaki a figyelmem az N-Max-ra, azzal a marketinggel, hogy ebben van ABS, meg 4 szelepes modernebb motor. Oké-oké, de ha jól rémlik ez 150-es, mondtam kétkedve. Nem, van belőle idéntől 125-ös, itthon is. Jó de akkor biztos Honda Forza árban van (1.5m). Nem, 100 ezerrel drágább csak mint a PCX. Hmm, menjünk el, nézzünk meg egyet.... Szerelem volt első látásra. Sokkal finomabb jószágnak tűnt mint a PCX (ami persze szubjektív, lehet hogy csak ügyesebben bántak éppen a Yamahások ugyanazzal a fröccsöntőgéppel, nem tudom). Méretre mindenesetre jobb, európaibb embereknek való. A 184cm-emmel nem ért bele a térdem a kormányba, ami a PCX-nél adott lett volna, de csak teljes kitérítésnél. Elviseltem volna, itt viszont nem kell. Szerintem amúgy van még benne bőven tartalék ilyen téren, 190cm+ -al is esélyes hogy jó lesz, de azért próbáld ki mindenképpen.

Aztán meg jobban is ment, érezhetően. És tényleg van benne ABS elöl/hátul (pár netes írás szerint csak elöl, ne higgyétek el, tisztességesen meg van csinálva). Szóval mindkét robogóval mentem pár próbakört, és a végén azt éreztem, hogy az N-Max sokkal inkább a Forza versenytársa mint a PCX-é a 125-ös, "nem tudom a lábam összetenni rajta" kategóriában. Persze ez rágalom és erős túlzás, hiszen kisebb annál, szóval a Yamaha itt is ügyes volt, valahová a kettő közé pozicionálták: PCX méret Forzára hajazó felszereltséggel, viszont nagyon közel a PCX árához.

Tehát egy jókora őrlődés után rendeltem egy fehéret. Nem bántam meg, azóta is jobb döntésnek érzem. Ezt az ítéletet egyben egy PCX - N-Max összehasonlításnak is szánom (vásárlói szemszögből), mert a megírása pillanatában (2016 tavasz-nyár) szerintem sokakban felmerül ez a kérdés akik ebben a kategóriában keresnek új gépet. Tele van a net PCX vs. N-Max kérdésekkel, az utóbbiról ráadásul nagyon kevés információ lelhető fel. Nagyon új még, a Totalbike se tesztelte (csak a 155-öst, és azt is csak érintőlegesen). Ezért is vettem a bátorságot, hogy 1000km után írjak, remélem nem gond, és valaki örülni fog neki.

Start/stop rendszer nincs benne, ha ez tetszik a PCX-ből, akkor azt vedd meg, bár szerintem azon kívül hogy trendi és érdekes (és kinyírja az akkut), nincs sok értelme.

Ami mellbe vágott, az a kiegészítők ára. Horror. Egy gyári doboz szett 100eFt, ha egykulcsos zárbetétet is rendel hozzá az ember akkor 110. Van még komfort ülés 110-ért, meg túraplexi 70-ért. Ami viszont a hülyék adója, és én belecsúsztam, az az alumínium "lábtartó", ami tulképpen csak egy szép desing betét a trapni felső részére. Iszonyat nagy lehúzás, a mai napig nem értem miért vettem meg :) 27.000 HUF-ért adnak gyakorlatilag 2db nagyon(!) vékony alu lemezből készült keretet, aminek a közepén van egy műanyag Nmax logo. Ti legyetek okosak, ne vegyétek meg :) Amit viszont kár lenne kihagyni: nagyon jól néz ki a motoron, sok ismerős ezt vette rajta észre először amikor közelebbről megnézte.

A moci egyszerűen csak teszi a dolgát, kivetnivalót nem találok benne. 70-ig nagyon vígan gyorsul a 87 kilómmal. Komoly problémáim voltak vele a bejáratás alatt (200km-ről hoztam haza), mert nyílt országúton folyton belenyaltam a 70-90-be, még odafigyeléssel is. 90-ről 100-ra még kis türelemmel el lehet jutni, a felett viszont vége van, ha jól tudom le is szabályoz (a bejáratos időszak után ezt majd azért behatóbban szeretném tesztelni). Néha rákényszerülök vele a budapesti autópályák bevezető szakaszaira (M1/M7), ahol mindig elégedetten konstatálom, hogy nem kell azért annyira sunnyugni vele, de nyilván nem erre való. Viszonylag gyakran járok ki vele Budakeszire a hegy irányából. Aki ismerős arrafelé, az tudja, hogy mekkora lejtőről van szó (nem kicsi) oda-vissza menet. Pozitív csalódás volt, hogy az N-Maxnak meg se kottyant a dolog, a legmeredekebb részen is bőven képes úgy gyorsulni, hogy akár előzni is lehet biztonsággal.

Roppant stabil,lépésben haladva sem bizonytalankodik, a városi dugóban ez nagyon jól jön. A hátsó csillapítás kicsit feszes, ezt több helyen is olvastam a vétel előtt, és figyelembe véve azt is, hogy nem egy kimondottan nagykerekű robogó, tartottam tőle picit. Nem volt teljesen alaptalan, nagyokat tud ugrani azért a hupnikon, aknafedeleken, de egyáltalán nem vészes a dolog, nem akar ilyenkor kitörni, nyekleni, ugyanolyan stabilnak érzem, csak egy kicsit üt, nem kell belőle ügyet csinálni, vállalható, a 10 colos 50-es után pedig álom így is.

Fogyasztás: 2.2-2.5 liter (egyébként miért 3 liter a minimum az ítélet írásakor választható legördülő menüs adatlapon?). Belvárosban inkább 2.5, ha hétvégén kiszédülök vele az agglomerációba, akkor hajlamos 2.1-re is lemenni.

Kényelem: 2 órát lehet rajta kibírni egy ülésben, felette már kínpad. Én 1 óra után már fészkelődök, szerencsére erre adott egy csomó lehetőség. Az ülés is jó hosszú, és a trapnin is lehet variálni a lábat, fel lehet tenni előre a döntött részre is, ez nagyon jó. A PCX-en is van ilyen lehetőség de kisebb ez a rész, ott a talpunk fele már a vízszintes lábtartón támaszkodik, itt szinte chopperesen előre tudjuk nyújtani.

Az ülés alatti helyet több teszt nagynak írja, szerintem inkább átlagos. A nyitott bukó mellé nekem befér a térdvédő meg egy pulcsi, és ennyi. Ha tök üres, akkor bele tudok gyömöszölni egy 14 colos laptopot táskástul, de kell egy kicsit nyomorgatni, illetve játszani vele :) Elöl a kormány alatt van mély tartózseb, ide az eső se jut be (kipróbáltam). A PCX ebből a szempontból komfortosabb, ott ez a rekesz kisebb ugyan, de cserébe zárható, és van benne egy USB töltőcsati.

A tükrökkel eleinte nagyon elégedetlen voltam a kis méretük miatt. Már aftermarket megoldásokat keresgéltem, amikor rájöttem, hogy hogy kell jól beállítani őket. Ha a designos hegyes végük az ég felé néz, akkor egész jól látható már bennük minden. Ezek "gyárilag" oldalra néztek, és nem is gondoltam hogy lehet forgatni ilyen szögbe is őket.

A ledes világítás tökéletes, beteríti az utat. Aztán az ember rájön, hogy van refi is, benyomja, és konstatálja hogy ez bizony durva.

Megérte e: még nem tudom. A koncepcióm az, hogy ha úgy tartja az árát mint a PCX (és erre minden esélye megvan, sőt...), akkor már akár 0.5-1 év használat után is nulla bukóval ki lehet szállni belőle, de persze ehhez figyelembe veszem, hogy mennyi benzinpénzt spórolok meg az autó lerakásával. Ahogy haladunk előre ez időben ez csak javul.
Szóval ez lenne az elmélet, bizonyítékom még nincs rá, de ha eltelik 1-2 év akkor megírom. Egyébként meg 1 milliót adni egy 125-ös robogóért józan paraszti ésszel egy baromság, de remélem a fentiek miatt erre rá tudok majd cáfolni :)

Szerviz:

1000km-nél kötelező olajcsere, és check. 6500Ft volt a Yamaha Worldnél. Itt egy kicsit megint örültem a döntésnek, a PCX-nél ugyanez 15-20eFt, azt is megsúgták hogy miért (szelephézagot kell állítani minden olajcserénél). A periódus amúgy az N-Maxnál az első ezres után 6000km vagy 1 év.

Casco: az Allianznál kötöttem, 35eFt/év. A szokásos dolgokon kívül van benne lopás, elemi kár, meg a franc tudja még mi nem. Önrész 10%/50.000Ft.

Hibalista

- Egyelőre semmi, de mivel hipohonder vagyok, ezért folyamatosan aggódok bizonyos hangoktól. Az első 500km-en valami nyüsszögés jött hátulról, talán a teleszkópok irányából, ez szerencsére elmúlt. Az utóbbi időben alacsony fordulaton berezeg kicsit a plexi, próbálok majd óvatosan ráhúzni a csavarokra, esetleg valami vékony gumibakot beaplikálni.

Ide hordtam szervizbe

Yamaha World

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2016
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 1200
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Vino 2T Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.