A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Vespa

50 HP4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Peggi, az én motorom

Szöveges ítélet

Már korábban is volt motorom (Piaggio Skipper, 125-ös), de 2013-ban boldog Vespa tulaj lettem. Ezzel valóra vált egy régi vágyam, bár akkor még sok mindent nem tudtam.

A vásárlásnál a létező összes hibát elkövettem, amit lehetett: sötétben láttam először a Vespát, nem tudtam a típusról semmit, az eladó idősebbnek mondta a motort, de az ára rendben volt (még egy kis alku is belefért), beindult, helyben volt (Cegléd) és a próbakör alatt sem hagyott cserben. Megvettem.

Gyorstalpaló: a Vespám (ami később a Peggi nevet kapta) egy 1994-es gyártmányú 50 HP4-es. A név sokat vitatott, de ez van rajta; valójában az 50 köbös PK sorozat utolsó tagjaiként tekintenek rá. Ezek voltak az utolsó marokváltós 50-es Vespák (Peggi négysebességes).

Órájában annyi kilóméter volt, amivel egyszer már körbekerülték az egyenlítő körül a Földet, de a motor viszonylag egyben volt. Csupán egy kis törődés kellett neki.

Évtizedes koszmennyiség volt rajta, vélhetően még előző olasz életéből is. Nem nagyon foglalkoztak vele, látszólag elhagyagolták, én még is láttam a kincset a kosz alatt.

Mint kiderült, a motor már előttem híres lett, mert a Totalcar/Totalbike csapatból Zách Dani már ült rajta és cikk kerekedett belőle (http://sebessegoltara.blog.hu/2011/10/12/ket_honap_vajudas_utan_egy_valodi_kultusztargy), ő azonban másikat választott (egy fekete 3 sebességeset). Biztos, hogy az a kék típus volt, a külső egyedi jegyek alapján felismertem (jobb elől ütött váz, hiányzó embléma jobb hátulról, katasztrófális állapotban levő középső sztender...)

Ami biztos volt, hogy:
- nem tuningolom (sport kipugó, matricák, stb)
- nem kap teljes restaurálást
helyette:
- tisztán tartom, garázsban és időnként kisebb túrákat csinálok vele.

Igy is lett, vásárlás után rendben hoztam, átnézettem a szerelővel a létfontosságú dolgokat (fékek, karbi pucolás) és már mehettünk is.

Egyik ötlet a másik után, készítettem egy blogot, ahová időnként írok ezt-azt a motorról (pk50.blog.hu), hogy másoknak is segíthessek.

Már 2013-ban elgurult az a bizonyos gyógyszer és elhatároztam, hogy nem kevesebbre vállalkozom, mint hogy bejárom Peggivel Borsod-Abaúj-Zemplén megye összes települését. Ez nem egyszerre történik, lépésről-lépésre, hónapról-hónapra (tavasztől-őszig), támogatás nélkül, csak saját szórakozásra. Google maps-en vezetem a látogatott településeket.

Ilyen túrák után a következőket mondhatom a motorról:
- Megbízhatóság: ha a motor beindult (gyújtás-szívató-berúgókar szentháromsággal), bemelegedett és nem fulladt le, akkor már fél siker. Elég nehéz az alapjáratot (vagy a levegő sűritési arányát) megtalálni; ugyanis máshogy viselkedik hidegen, mint melegen. Például ha egy túra közben (üzemmeleg állapotban) leállsz, utána kb 60% esélyed van, hogy ne indul be. Vagyis beindul, de tolásra, ami Krisztus után 2015-ben azért elég viccesen fest.

- Kényelem: hosszú távon (50-esnek hosszú táv az egyszerre 150-250 km) elég tűrhető, de oda kell figyelni, hogy érdemes változtatni az ülés pozíción.

- Fenntartás: érdekes, de a legtöbbet eddig az üzemanyagra költöttem, de tény, hogy a Vespához az alkatrészek aranyárban. Például akkumulátor leszorító gumi gyári 5500 Ft, kis utánajárással ugyanaz, vagy hasonló 400 Ft.

- Élmény: amit ad a motor; leírhatatlan.

Kinek ajánlom a motort? Leginkább senkinek, de nézzük miért.

Városba egy rémálom, folyton váltogatni a sebességeket, indulás, megállás (le nem fulladás), plusz figyelni mindenki helyett (mert a motorost nem nézi senki), bár amire én használom (kis túrák) a legtökéletesebb!

4 lóerős a motor, ez Alföldön okés, de egy nagyobb dombocska már alaposan megijeszti.

Csak annak ajánlom, aki betegesen rajong a retró dolgokért, akár a Vespáért is, aki nem felejti el kinyitni a benzincsapot indulás előtt, aki szereti a faék egyszerűségű dolgokat és aki lát fantáziát abban, hogy magával hordjon egy pótkereket, mert bár még nem volt rá szükség, de azért remek ötletnek tartom.

Hibalista

- Vásárlásnál
- -Törött volt a jobb első fékkar
- -Rozsdás kürt
- -Csontig kopott emblémák
-
- Menet közben
- -Leszakadt (elrozsdásodott) az egyik túra alatt a kipufogó hőfogó lemeze.
- -Leesett a benzincső, alul ömlött a benzin; kb 53 másodperc alatt megjavítva, végső soron nem hagyott cserben.
-
- 2015-ben megértek a cserére a gumik.

Ide hordtam szervizbe

Jácint (Nekézseny faluban). Ha arrafelé jársz és elromlik valamid (autó, motor), csak ő.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1994
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 46000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 48500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás l
Előző motorja? Skipper Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Vespa

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.