A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Vespa » Px 125 2001 (125)

Px 125 2001 (125) 

Az ítélet értékelése
2,0(1 db)

Fenevad (Pippo)

Szöveges ítélet

A motort majdnem 57e km-rel az órájában vettem, de a km óra már akkor sem mért, van benne km bőven ez fölött is. A motoron vételkor is látszott, hogy kell vele foglalkozni. Nem voltak nagy hibák, de bosszantóak.
A km kihajtás csigakereke el volt kopva, a berúgókar tengelyen egy borda letörve, egy pedig félig letörve, így hiába szorítottam csavarral a kart, mindig elfordult picit.
A főtengelycsapágy nálam ment tönkre. Egyik pillanatról a másikra, azonnal le is állítottam.
A motoron egy Polini 177-es henger volt vételkor is, egy Zirri rezonátorral megtámogatva, de a gyári 20/20-as karburátorral. A karburátort 24/24-re kicseréltem (ez a 200-as gyári karburátora), és nagyon sokat jelentett már ez is.
Szétszedéskor észrevettem, hogy a nagyobb henger felszerelése volt csak a motoron elvégezve, de a blokkot nem marták hozzá.
Én megmartam a blokkot, hozzáigazítottam a hengerhez. Sokak szerint ez barbárság. A PX egy sok példányszámban gyártott darab, nem hiszem, hogy megbocsáthatatlan bűnt követtem el vele.
A gyári áttételezés van benne, végsebességre majdnem ugyanaz, a gyorsulása viszont nagyon jó. Két személlyel is nagyon szépen fut, van elég nyomatéka, a széria 125 sem rossz, de azt sokkal jobban kell pörgetni.
A motoron sok mindent lehetne alakítani még, hogy jobb legyen, de nekem elég ez a teljesítmény. Egy membránozásnál már maga az elv is változna, annyira én sem szeretném átalakítani, tényleg őrizzen meg valamit az eredeti technikából.
A szívóvezérlése miatt adtam csak 9 pontot teljesítményre, mert jobb rendszer is lehetne, de minden élethelyzetben bőven elegendő az ereje. Illetve akkoriban elfogadott volt, ne feledjük, 30 éves motorról van szó a konstrukció pedig annál is öregebb.
Ez önindító nélküli verzió, de még hátrányát nem éreztem, nekem megfelel így.
A fogyasztásról. 3,5 körül normál közlekedéssel ki lehetne jönni, de a kigyorsítást élvezem, és így 4 liter. A kis fogyasztás lehetőség, de akkor nincs akkora élmény. felső határát pedig nem tudom, sosem próbáltam, de gondolom akár 6 litert is le lehetne tolni a torkán.
Az alkatrészek árai nem vészesek.
Felújítás miatt a kuplungkeresztet és berúgófogaskereket cseréltem, illetve ha már szét volt szedve, akkor a csapágyakat is. Nem voltak rossz állapotban, de úgy gondoltam, nehogy egy eltörő golyókosár miatt esetleg újra szét kelljen szednem...

Hibalista

- Főtengelycsapágy - Km óra kihajtás - Berúgókar tengely

Ide hordtam szervizbe

Magam szereltem

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1982
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 56845
Megbízhatóság (10) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Vespa

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.