A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Ural » Gear-Up 2wd 2005 (745)

Gear-Up 2wd 2005 (745) 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Már a spejzban vannak az oroszok...

Szöveges ítélet

Update2:
34.000 km-t pakoltam immáron a gépbe. Télen nyáron.

Update:
Azon alkalomból, hogy éppen holnap lesz egy éve, hogy vettem a gépet, következzen egy kis "update". Már írtam egyet, de azt a rendszer kegyetlenül benyelte. Tudom, vágólap, de akkor már késő volt...

Eredeti:
Ez egy csoda. Ötvözve a régi Uralok szépsége a modernebb anyagok, és néhol módosított konstrukció megbízhatóságával, úgy, hogy nem veszett el egy csepp sem a motor lelkéből. Rém egyszerű szerkezet, hihetetlen könnyű javítani, de azt nem nagyon kell.

Update2: Az eddigi legkomolyabb hiba a véglehajtásban lévő tányérfogaskerék két fogának letörése volt. Érthetetlen az ok, valószínű anyaghiba. Sajnos a gyári alkatrészek nem az olcsó kategóriába tartoznak. 150.000 Ft-os anyagköltséggel sikerült talpra állítani. A karbik gyárilag nagyon szegényen futnak, ezt is sikerült az USA-ból (!) rendelt fúvókákkal orvosolni már régebben. Sőt a verérkerekek Herczogra cserélése és egy kis technológiai módosítás eredményeképpen a visító hang -az új Uralokra olyan jellemző zavaró hang - szinte teljesen el is tűnt.

Update:
Ez egy év alatt sem változott. Tipikus orosz vas. Vannak -és lesznek is- apróbb hibái. De olyan, amitől megállt volna, még nem volt. Az említett hibák inkább csak idegesítőek, és nagyon hamar rendbe lehet pofozni. Pl. 1 év alatt most cseréltem másodjára a két tankfelet alul összekötő gumicsövet. Egyszerűen a nagy hőhatások miatt elérik. Még bírta volna bőven, mert a szövetig volt csak megrepedezve, onnan egy ugyanolyan vastag sértetlen gumiréteg következett, de mégis. Akkor az oldalkocsimeghajtó-kardán gyenge anyagból van, képes meghajlani nagy erőltetésnél. Ezt kiegyengetés után egy ráhúzott és ráhegesztett KO acélcsővel egyszerűen lehet orvosolni, s onnan már örök élet, meg egy nap.

Eredeti:
Közúton éppúgy megállja a helyét, mint terepen. Szilárd útburkolaton 80-90 km/h az utazója, ott nagyon szépen muzsikál a motor. A vége 110 km/h, de ez már kínzás, és nem mellékesen az oldalkocsis fogat ilyen sebességeknél már tud rendkívül instabil lenni. Ha csak motorozom, akkor 70-80-ra beállok, és kimegy a világból. Ha sietek valahova, akkor se viszem 90 fölé, nem erre való. Ahova igazán tervezték, ott nincsenek utak. Terepen érzi magát igazán otthon. Jópár szituációt éltem meg -és fogok is-, amikor a kapcsolható oldalkocsikerékhajtás volt az, ami miatt nem
maradtam ott huzamosabb ideig, és nem kellett azon gondolkoznom, hogy hogy fogom kiszabadítani a motort a sár vagy homok fogságából. (Mondjuk ilyen helyzetekben néha egy pár plusz lóerő nem ártana a gépbe.)

Update:
Azért az egy év alatt sikerült úgy beragadni vele, hogy csak terepjáróval tudtak kihúzni. Egy valami jelenti a halálát: a rettenetesen ragadós alföldi sár. Ez berakódik a kerék, és a sárhányó közé olyannyira, hogy megfogja a kereket. De úgy, hogy a motor _nem bírja megmozdítani_. Semmi más nem kellene ebbe a motorba, mint egy felező. Amúgy BMW R-75, avagy Zündapp KS 750 módra. A CV karbik se kedveznek ilyenkor. A kuplung iszonyúan tud füstölni, de semmi vész, lehűlés után, mint ha mi se történt volna.

Eredeti:
Rendkívül jól manőverezhető, a tolatási lehetőség nagyban megkönnyíti a mindennapos életet a fogattal. Teljesen mindegy milyen a külső hőmérséklet, első rúgásra -vagy az önindító első átfordítására indul-. Soha -ismétlem soha- nem kellett ettől többet rúgni a berúgókaron, vagy önindítózni. Az orosz vezérkereket lecserélte szerelő cimborám Herzog-ra.

Update:
Fogyasztása nagyon erősen függ a vezetési stílustól. Finoman, és maximum 70-el közúton 6.5-ből kijön. Tartós 80-nál bekapja a 8 litert. Ennél többet még nem evett meg terepen se. Szépen bírja a hosszabb utakat is, volt egy dunántúli túra oda 350 km, 3 nap múlva vissza ugyanennyi. Tartós 80-al mentem végig mindenféle gond nélkül.

Hibalista

- Eredeti:
- - Bal első index (Elfáradt az anyag a felfogató fülön. Kb. 5 perc alatt vissza lett hegesztve.)
-
- Update:
- - Generátorkonzol csapágyak (Nem kellett volna, de nagyon unatkoztam és kicseréltem. Jobb nem lett. Oroszok nemtudnak normálisan illeszteni.)
- - Oldalkocsi-kardántengely
-
-
- Update2:
- - Véglehajtás (tányér fogaskerék fogainak törése)

Ide hordtam szervizbe

Magam

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

-

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 4000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 38000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? T5H Következő motorja? Csak és kizárólag.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ural

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.