A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Triumph » Sprint St 2002 (955)

Sprint St 2002 (955) 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Sportosan elegáns túrázó

Szöveges ítélet

A márka valamely 3 hengeres típusának beszerzése már nagyon régen rajta van a listámon. Sok tesztet elolvastam (zömében Motorrevü), s mindenhol kiemelték az erőforrás kellemes karakterét, s főleg a rabul ejtő hangját (ez nekem igen fontos szempont). Aztán úgy adódott, hogy előző dívány robogómat (Brúnó, az anyahajó c. népítélet) még tavaly tél végén elvitték (2016 január az írás időpontja), s a hirdetéseket böngészve a sport túra kivitelt kezdtem keresni, ebből is még a klasszikus formájú, de már a Lotus segítségével erősebbé tett blokkos, 2002-2004-ig gyártott típust. Ez a kategória fekszik nekem a legjobban, a robi előtt Honda VFR-em volt (Vitán Felül Remek c. népítélet), előtte kettővel Ducati ST4 (Sárga csikó c. népítélet), ill. korábban több Honda CBR, meg Suzuki GSX-F, RF. Nem sokkal húsvét után akadtam bele egy ígéretes hirdetésbe, csak sajnos jó messze, a keleti határ mellett.. Bnőm rábeszélt a mustrára, úgyhogy munka után elindultunk megnézni. Bepakoltam a motoros cuccom a kocsiba, de – miután még igen hideg volt – titokban reménykedtem, hogy lyukra futunk, s nem kell fagypont körüli időben 220 km-t hazamotorozni.. :-) Nem így történt, a kínált motor olyan makulátlan volt, hogy még karcot is nehéz találni rajta (ne feledjük, 13 éves), olajfolyást sehol sem láttam az idom résein keresztül, a nagyon alacsony futásteljesítményt (33 ezer km) a teljesen kopásmentes állapot alátámasztotta. Nem volt mit tenni, belealkudtam a vételárba egy rá passzoló táskakészletet, majd elhoztuk. Hajnalban értem haza szétfagyva, de akkor már nem bántam. :-)
A motor magyarországi, szalonban vásárolt, kaptam magyar nyelvű kezelésit, megvolt a gyári szerszámkészlet az ülés alatt. Extraként gyári (!) sportkipufogó van rajta, szuper hanggal. Alul náthás elefánt, középen trombita, felül pedig visít, mint egy malac, egész leszabályzásig. A gázkart visszaengedve meg bizonyos fordulat tartományban úgy visszadurrog, hogy azonnal beleszeret az ember. :-)
Az előző tulaj 2 év alatt kb 2300 kilométert ment vele, s gyerekem születése miatt eddig nekem se sokat sikerült, úgyhogy továbbra is igen alacsony a futásteljesítmény. :-) Megvétel után egy probléma jelentkezett, rövidebb utakon próbálgattam, s egyszer csak nem volt elég kraft az akksiban az indításhoz. Rámérve kiderült, h alacsony a töltés, cserés a fesszabályzó. Be gurultam vele a Yamaha World-be, az ismerős, VFR klubos szerelőmhöz, s még aznap hozhattam el, kicserélve. Egy strapabíró, magyar, Mecseki-féle egység került beépítésre, ez már a Vifferen is bizonyított.
Ez után az első nagyobb túra az alsóörsi Harley fesztivál meglátogatása volt (tizensok éve járok, szuper buli). Olajszintet kíváncsiságból ellenőriztem többször is, de nem volt változás. Aztán a vonulás után, ahol azért elég nagy terhelést kap a technika többek közt a hőség miatt, egyrészt párszor elment a tank visszajelző 0-ra check engine jelzéssel, (később kiderült, h az érzékelő időnkénti fals működése típushiba) másrészt pedig utána hazaérve olajszint csökkenést tapasztaltam. Még az előző tulaj által beletöltött, alig 1000 km-t használt Castrol, 10W-50 volt benne, de mivel a kezelési könyv 10W-40-et javasolt, s a Motul 5100 korábban bevált, így azt töltöttem a helyére. Azóta olaj fogyást nem tapasztaltam, s a váltó is könnyebben kapcsolható. A nívó szintek közti különbség egyébként elég szűk, kb 2 dl (külföldi fórumon 3-at olvastam), úgyhogy gyakrabban érdemes ránézni, nehogy pórul járjon az ember.
Ahogy tán az eddigiekben is kiderült, a motor nagyon bevált. Kényelmes, erős, sportos, jó a fék, jól fogyaszt (5.5-6l/100km). Már alul is nagyon kellemesen erős, de 7000 fordulat felett rátesz még min 2 lapáttal, s még jobban megindul. A korábbi, 107 lovas verzió tesztjében azt olvastam, h az nem olyan pörgős, itt nincs ilyen probléma. A gumikat nem szeretem (Continental Road/Sport Attack), mert csak száraz úton, meleg aszfalton jó a tapadás, nedves úton elforog a hátulja, illetve blokkol visszakapcsoláskor. A héten le is cserélem, angol (Dunlop) márkájúra. A hátsó gumi gyári mérete 180/55, de mivel a felni 6 collos, ezért a 190/50 is passzol rá, s mivel jobban néz ki, továbbra is az lesz rajta.
A két ünnep között unalmamban levettem az oldalsó borítást, s lámpa segítségével vizsgálgattam az erőforrást, de így sem találtam még olajpárát sem, sehol. Tartósnak ígérkezik gép.. Gyárilag van rajta szivargyújtó töltő, ennek nagyon örültem, alapnak kellene lennie minden motoron. A műszerfal pedig olyan igazi elegáns, szép, engem egy klasszikus angol roadster-ére emlékeztet.
Igazából két dolog nem tetszik rajta. Egyrészt nagyon alacsony a gyári szélvédő, viszonylag nagy a szélzaj, elbújni sem lehet mögötte. Ebben a konkurencia sokkal jobb.. Tudom, hogy gyárilag lehetett rendelni kétféle magasabb szélvédővel is, de azokkal meg nem tetszik a kinézete, nem olyan egységes. A másik pedig, hogy nem értem, miért szabályoz le az erőforrás már 9700-as fordulatnál. A blokk a Daytonából származik, ott 147 lóerőt ad le (igaz, alul viszont gyengébb), s 11500-nál van csak a red limit. A tippem az, hogy ha hagyják tovább forogni, akkor nyilván magasabb lenne a csúcsteljesítmény, s akkor már nem lenne akkora a különbség a csúcsmodellhez képest.. magyarán marketing ok. Normál közlekedésben soha nem pörgetem 7ezer fölé, csuklómozdulatra mindent megold 6-ban is, de amikor kiforgatja az ember a szép hangja miatt, akkor nem bánnám, hogy ha tovább tartana a móka.
Azt tervezem, hogy a jövőben sem hagynám itthon a családot nyaraláskor, meg a motort sem, ez utóbbit platón/utánfutón/kisbuszban vinném magammal. Ehhez viszont egy könnyű kis naked jobban passzolna, úgyhogy már szemet is vetettem a Triumph Street Triple-re, amiről csak jókat olvastam. De ez még kiderül, ebben a szezonban még biztos, hogy ez a gép fog hangoskodni alattam. :-)

Hibalista

- Fesszabályzó, 18E+munkadíj.

Ide hordtam szervizbe

Yamaha World

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 33000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? AN 400 K8 Következő motorja? Street Triple 675
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Triumph

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.