Lehet egy Tigris is, megalkuvóóóó...
Szöveges ítélet
2005-ben határoztam el, hogy 17 éves Aprilia endúrómat nagyobbra cserélem. Szerettem, de az alkatrészellátás, ugye...
Több mint 1 évig keresgéltem, erőssebb, gyorsabb, kettesben is jól használható motorra vágytam. Ja, meg, hogy terepen is tudjam használni. A túraendúrók piaca meglehetősen sok választási lehetőséget kínál. Hogy mégis a Tigerre esett a választás annak két oka volt:
1. Kollégám gyakran visszajárt abba a szalonba ahol a gépét vette. És én is elkísértem egyszer: szép motorok, no meg egy kedves hölgy.
2. Megengedték, hogy kipróbáljam.
Más szalonokban erre nem volt lehetőség, leggyakrabban valamilyen távoli időpontban megrendezésre kerülő bemutatóra irányítottak, amihez regisztrálni, árnyékról lemondani, vételárat letenni, stb kell.
Itt csak egy pár perces adategyeztetésre volt szükség és máris indulhattam, igaz csak a a szalon egyik kollégájának kiséretében.
Hét igen... 106 lóerő az több mint 33. Ez rögtön az első kigyorsításnál kiderült. Két lámpa között 0-ról 100-ra majd vissza 0-ra. A sisak levétenél problémáim voltak, mert a széles mosoly miatt nem fért ki a fejem a nyíláson. Nem volt kérdés, előleg letesz, pénz bankból kivesz, majd türelmetlen várakozás az átírásig.
A géppel azóta is nagyszerű túrákat tettünk. Gyári tartozék, a két hatalmas oldaldoboz, párnapos túra nem okoz problémát.
Műszaki problémáról nem tudok beszámolni. Volt egy kis probléma a hűtési rendszerrel, de garanciában javították.
A Tiger inkább a supermoto kategória, mint endúró. A rugóutak elégségesek lennének a terepen való közlekedéshez, de a gumik profilja nem teszi lehetővé a 100Nm körüli nyomaték átvitelét, főleg úgy, hogy már 3000-es fordulat körül húz-tol a gép rendesen. Elég magas, ahhoz, hogy a normál méretű autók visszapillantói felett elsuhanjon az ember, ha meg kell állni, a dupla elő tárcsák hatásosan lassítják a gépet.
A nagy sebességű haladást, a 180cm feletti vezetők esetében a szélvédő által keltett zaj korlátozza. Készíttettem egy idomot, ami a képen látható állapot óta csavaros konzolon kiemelésre került. Nem szép, viszont most városban nem zavaró a zaj, igaz 200 felett már nagyon nyúlik a karom :)
Nem bántam meg hogy ezt a nagymacskát választottam, amint a levelező fórumokon hallottam, nem ritka a 60-70.000 km-es problémamentesen megtett úthossz sem. Azt hiszem nem adom el még egy jó darabig én sem.
Hibalista
- Vízhűtés csövezése, garanciában javítva.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 850 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
