A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki

SV 650 S 

Az ítélet értékelése
4,5(6 db)

SV - Az ördög V2-es biciklije

Szöveges ítélet

Először a háttértörténet:
2 évvel ezelőtt (2013 őszén) összespóroltam annyit, hogy végre megvegyem első motoromat, nem tudtam milyet akarok pontosan, kb minden elolvasott motorteszt után másik motorba szerelmesedtem bele.
Majd jött az SV, kollégám rokonának pont eladó sorba került egy "régi" 2001-es SV-je. A típusról semmit sem tudtam milyen motor is, zöldfülűként mentem el megnézni, fogalmam sem volt miért jó egy félig csupasz félig idomos, sportos testhelyzetű V2-es. Amolyan mutánsként gondoltam rá, ráadásul az összes kapott tanács alapján sírva kellett volna elrohannom amint megnéztem:
Második tulajos motor, 12 éves, mindkét tulaj összetörte magát és a motort is (idomok cserélve), ráadásul évekig állt.
Szerelő rendbe rakta mielőtt mentem, de mégsem tudták beindítani.

Szóval minden szempont alapján kapun kifele futva integetősnek tűnt a moci, de mégiscsak visszamentem kíváncsiságból megnézni pár nap múlva még egyszer. Akkor már beindult ... ÉS A HANGJA!!! Egyből tudtam, hogy V2 kell, pedig gyári dob van rajta azóta is. A motorja nagyon tisztán járt, úgyhogy elvittem "a Józsihoz", hogy nézze át nekem, érdemes e megvenni.
Az alku tárgyát 400.000 JMF-ért (jó magyar forint) kínálta a srác. Kíváncsi voltam tényleg valós e az a 7 ezer km benne (ami a parasztképző egyetem szerint is kevesebb mint 600km/év). Kicsit hitetlenkedve hümmögött ő is a km óra álláson, de nem talált semmi kivetnivalót az állapotán, illetve még minden gyári volt rajta az idomon kivül és nem sok kopás látszott a fékeken sem, szóval hihetőnek tűnt.
Még aznap nyélbe is ütöttük a motor adásvételit.


Most pedig essen pár mondat a motorról is:
Első motornak tökéletes választas volt, jo kis karburatoros V2, minden szépségével és hibájával együtt. Bár kezdőként elég nyomatékos motor (47Nm, 73Le) alacsony fordulatszámon is a V2 miatt, de azért két utassal már kevés emelkedőkön való kigyorsításoknál. Ráadásul nem a kényelméről híres az utasülése, szóval nagyobb túrákra ne vigyünk rajta utast, hacsak nem akarjuk a sopánkodást hallgatni. Az utóbbi két év alatt folyamatosan volt használva munkába járásra télen-nyáron (hidegben csipegeti az olajat). Illetve jópár kirándulást tettünk a Bükkbe illetve a Hargitára. Sosem hagyott cserben, kivéve mikor a fesszabályozó bekrepált, mert a kipurcanása előtt elhasznált vagy fel tucat főbiztosítékot, de az csak pár perces munka kicserélni.

Elég magas vagyok egy ilyen motorhoz (198cm), de a sportosabb testhelyzet mégsem volt kényelmetlen egy egész napos motorozás során sem, szóval tudom ajánlani a nyurgáknak is hogy próbálják ki. Bár a láb el tud gémberedni, úgyhogy érdemes megállni kicsit tornázni néha.

A motor annyira vékony, hála a kormánynak és hogy csak fejidom van rajta, hogy a keskenyebb az ülés miatt a combunk is beleolvad a motor formájába. Olyan kocsisorok között is elmegy a városban, ahol még a bringások sem férnek át. Csak a tükröket kell behajtani, mert az kopoghat a visszapillantókon ;)

Nyomatékra visszatérve, súlyom miatt kicsit hitetlenkedtem, mikor mondták hogy jól felkapja az első kereket, de meg az én 120 kilómmal is felkapja egyesben/kettesben. Nagyon játékos és fürge gép ez, hamar előhozza a huligánt az emberből. A motorfék a hozzá társuló gurgulázó hangorgiával pedig felér egy erotikus masszázzsal a hallójáratoknak.

A gumikat mérsékelten eszi, most 2015 szeptemberében cseréltem rajta másodjára gumit (Michelin Roadpilot 4), pedig sportosan használom, ami így 14-15 ezer km alatt egész jó. Gondolom a motor súlya miatt sem kopik annyira, 167kg szárazon.

Végsebessége elvileg 210km/h, óra szerint tudja is, de GPS szerint csak 195 a vége.
A fogyasztás csak és kizárólag csukló függő. Minimum rekordom 3.6 liter, ez egy 3 napos Erdélyi kiruccanás alatt lett mérve. A szar utak és/vagy a nézelődés miatt az átlag sebesség olyan 60km/h volt 6.-ik sebességben szinte végig.
Max rekordom pedig 10 liter fölött volt, full gázon minden sebességben a karburator nem spórol a benyával :)

Egy sráccal csináltattam fasza kis alumínium tömbből kifaragott bukógombákat a motorra, csak pont rosszkor lett kész, felszerelés előtt 2 nappal borult fel a motor a parkolóban egy szerencsétlen viharos napon, egy szerencsétlen oldalszéltől, a képen látszik is hogy az első indexnél lepattogott a festék ahol megrepedt az idom. Szóval még ha nem is borul az ember, akkor is kötelező a gomba/keret a motorra.

Illetve a képeken még nem látszik, de az üléseket újrahúzattam fekete/fehér műbőrrel és rakattam bele egy extra szivacs réteget, 12.000 forintba került, de egyrészt sokkal jobban néz ki, másrészt meg az ülés is kényelmesebb.


Végszó: Következő motorom is V2 lesz, Tuono, here I come! :)

Hibalista

- Feszültségszabályozó: túlhevült, tipikus jó pár régi V2-esnél - csere 14.000Ft
- Akkumulátor: az elfüstölt fesszabályozó kinyírta - 12.000Ft
- Generátor: szénkefék cserések lettek - 1.000Ft
- Főbiztosíték: fesszabályozónak hála elfüstöltem párat, de azóta mindig van tartalékban nálam - 200Ft :)
- Karburátort kellett kipucolni: évekig állt a motor miután összetörte az előző tulaj
- Baloldali lábtartó kettétört: korábbi esés után szarul hegesztették, a súlyom alatt elpattant a hegesztés - 3.000Ft alumínium hegesztős srácnál

Ide hordtam szervizbe

Szabó Józsihoz vittem szinte mindig (kivéve mikor nem, de azt megbántam). A debreceni "Yamaha Mathe" szervizese, de ért minden általános típushoz. Emberileg 5-ös, szakértelem 5-ös és olcsón dolgozik. Viszont pont emiatt keresett szaki és ha zsúfolt a műhely akkor kell pár nap mire elkészül a motor, szóval egyeztetni kell vele előre mikor érdemes menni.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 6800
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Typhoon 50cc Következő motorja? Tuono 1000 R
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (790 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.