A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki

DR125SM 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Racionális szerelem

Szöveges ítélet

2010 augusztusában vettem 650 ezer forintért a balatonboglári Full-Gas-ban. Gyakorlatilag nem is próbáltam ki más motort, mert nincs megfelelője (stílusban és árban), tehát a kis DR mellett döntöttem, és a mai napig nagyon elégedett vagyok vele.
Az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy kényelmesen lehessen vele közlekedni Budapest útjain, ne kelljen rettegni a kátyúktól, villamossín keresztezésektől, padkákra is egyszerűen fel lehessen vele állni. Nos, ezeknek az elvárásoknak tökéletesen megfelel. A teleszkóp puhán és szép hosszan jár (rugóút: 18 cm elől, 17 cm hátul), a tankcsapda méretű kátyú sem okoz meglepetést. Természetesen a puha villának megvan az ára: "sportosabban" hajtva túlságosan billeg, kicsit bizonytalanná válik, de egyáltalán nem zavaró módon. Valamit valamiért. Összességében a futómű mindennapos közlekedésre a lehető legjobb. A kanyarokba szeret belemenni, tényleg mintha magától dőlne be, jól íven tartható és dobálható egyik kanyarból a másikba. Nem akar se beleesni a kanyarba, se kiegyenesedni, azaz pontosan azt csinálja amire gondolok.
Csak 174 cm-re nőttem, de valahogy üléspozíció szempontjából kicsinek érzem a motorokat, ezen a 83 cm-es ülésmagasságnak köszönhetően nem kell nyomorognom, a pedálok jó helyen vannak, nem kell kényelmetlenül felhúzni a lábaimat. A kormány optimális szélességű, és jó magasságban van. Egyedül az ülésre szoktak panaszkodni, hogy keskeny és kemény (ahogy az a supermotokon lenni szokott), ez lehet igaz, bár én ezt nem veszem észre, feltehetőleg azért, mert sokat biciklizem és ahhoz képest fejedelmi.
A motor teljesítményétől annyit kell várni amennyi: 8,1 kW (11 lóerő). Viszonylag nyomatékos, mármint inkább közepes fordulatszám tartományban dolgozik szívesen, fent kicsit kifullad. A váltókiosztása rövid: 1-esben 20, 2-esben 40, 3-asban 70, 4-esben olyan 85 km/h-ig megy, 5-ösben meg végsebességig, ami kb. 100 km/h. Tehát nincsenek erőtartalékok, de sok váltogatásnak köszönhetően ritmusosan lehet vele közlekedni a városban. Persze ha valamelyik autós nagyon erősködik, akkor célszerű elengedni, hagy menjen, biztos sietős neki. Ugyanakkor lámpánál előre állva nem kell félni attól, hogy feltartjuk a forgalmat, mert azért annál jóval fürgébb. Tisztában kell lenni, hogy mi várható egy 125-ös erőforrástól, és azt hozza. Amúgy nagyon szépen jár, kellemes a hangja.
A váltó némi határozottságot igényel, talán egy etalonnak számító Hondán finomabban kapcsol, de megbízhatóan teszi a dolgát.
A fékeket erős közepesre értékelném (Nissin 1 dugattyús hátsó, 2 dugattyús első), még nem hagytak cserben, az adagolhatóság egyenletes, talán a hátsó kerékről kevesebb a visszajelzés, de ez annak tudható be, hogy erősebb fékezés esetén gyakorlatilag teljesen elsúlytalanodik a háta, így a fékezés az első kerék tapadásán múlik, ami jó. A gumikat nem spórolták le róla: Pirelli Sport Demon, nekem tetszik.
A műszerfalon és a kezelőszerveken visszaköszön az egyszerűség, de funkcióra megfelelő, jól olvashatóak. Talán egy fordulatszámmérő még kéne, csak a kíváncsiság kedvéért...
Fenntarthatóság: igaz, hogy még csak 8500 km-t mentem vele, de ebből már lehet hosszabb távú következtetéseket levonni. Az átlagfogyasztás eddig 2,47 l/100 km (mindent blokk alapján excelben pontosan vezetek), télen érezhetően megnő, akkor inkább 2,6, míg nyáron jellemzően 2,4, a bejáratás során 1,89 volt a legkevesebb. A szervizelés 4000 km-kénti kötelezőt jelent, ami a márka szervizben vizitenként 9-10 ezer Ft. Olajon, szűrőkön és gyertyán kívül előreláthatólag nem kell rajta mit kicserélni még a következő igen sok km-ben, mert a gumikon, féktárcsákon nincs látható kopás. Ez persze a diszkrét teljesítményének is köszönhető. A lánc gyenge pontja a motornak, eléggé vékony, így sokat is nyúlik, de rendszeresen fújva, még bőven van állítási lehetőség, 20 ezer km-n túlra saccolom a cseréjét.
Összefoglalva egy nagyon jó főként városi közlekedős motor, de persze lehet vele túrázni, csak tisztában kell lenni azzal, hogy kényelmes utazó tempója 85 km/h, illetve, hogy a meredekebb emelkedők kihívás elé állítják a motort, és nem fog tudni felmenni bárhol 80-nal. 130 kg, jól manőverezhető, illetve szerintem az egyik legolcsóbban megvehető és üzemeltethető motor. Sokan mondták, hogy a 125-öt gyorsan megfogom unni, amit persze értek, hogy mire gondoltak, de mégis a mai napig nagyon szeretek vele motorozni, és örülök, hogy megbízható, valamint, hogy alig kell rá költeni. Remélem még legalább 10 évig szolgál : )

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 8500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (790 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.