A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Gsx 750 F Katana 2004 (750)

Gsx 750 F Katana 2004 (750) 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

Mozdonyállat

Szöveges ítélet

Nem mintha Schmitt Pál negatív, vagy bármilyen példa lenne előttem (semmi fika, nekem politikus alapból nem lehet példaképem, oszt' jónapot), de most plágiumot követek el. Csak azért nem mondok le, mert saját magamtól csórok, s miután megtárgyaltam magammal a dolgot, úgy vélem, semmi kivetnivaló nincs ebben. Ugyanis egy másik oldalon írt értékelésemből ollózok és egészítem ki. Hosszú idő kellett ám hozzá, hogy a lustaságomat erénnyé kovácsoljam... :))

Szóval, a Katana, vagy népies nevén a Boci. Ezt a nagyon hülye becenevet az első lámpái miatt kapta. Srégen vizavé bandzsítva nézve lehet benne valami, de amúgy nem. Sokan leszólják a lámpáit, de ehhez a formához a ma divatos "cicaszem", vagy kockalámpa nem való, elrontaná az összképet. Néhány hónapja van csupán nálam a gép, de azóta azért mentem vele (most épp melós ingázásra is használom - áldott legyen a neve annak, aki anno rendszerbe engedte, hogy a nőknek is lehessen autóra jogsijuk - asszony jár a verdával).

Teljesítmény szempontjából mindenre elég, ami versenypályán, és/vagy egy jó kis szaftos donormeetingen kívül szükséges. Gyári dob van a motoron, így halk, de én azt szeretem. A blokk hangja isteni, ha kell duruzsol, ha kell vészjóslóan morog, ha pedig arra van szükség, agresszíven ordít, utóbbi jellemzően együtt jár verbális, gyengébb idegzetűeknél esetleg non-verbális ejakulációval. A kormányzást tekintve jóindulatú, az én túrás stílusomnak teljesen jó. A futómű is jól belőhető, aki a puhább túrázóst szereti, oda is lehet konfigolni, meg kőkemény sportra is. Kényelem, na igen. Arról mindenkinek más fogalma van, de abban kiegyezhetünk, hogy jelenleg egy sport-túra motorról beszélünk, csutkakormánnyal, fölösleges tehát egy GoldWing-hez (vagy más, teljesen ide nem sorolható kategóriához) hasonlítani. A Katana esetében úgy 150 km után pihizni érdemes kicsit, mert ilyenkor még nem szükség, hanem szabad döntés. Úgy 250 km után viszont már szükség, akár kell brunyálni, akár nem. Bizonyos fordulatszám tartományban rezonál. El kell egyébként keserítsem az esetleges huhogókat, hogy egy állítólag (szakági pletykák szerint, hehe) kényelmes túra motorom volt ezelőtt, arról is érdemes volt leszállni 200-250 km után, de az nem rezonált, viszont nem is ment, de legalább ette az olajat, meg a kardánt is...

A váltó, na igen. Csattog rendesen 1-es és 2-es fokozatnál, néha egy-egy elbambult cruiseres odakapja a fejét, hogy nem-e valami tesót raktak épp egyesbe :). Eleinte zavart (szerintem nem férfias, ha csattog váltó, ellentétben más csattogós váltójú motorok tulajainak véleményével), de most már nem annyira idegesít. Egyrészt mert a szerelőm kijelentette, hogy ez ilyen (tehát nem bug, hanem feature), a ZX9-es Kawája még szarabb, másrészt meg ha nagyon zavar, a következő olajcserénél másmilyen olajat választunk (jellemzően vastagabbat), azzal finomítható, de teljesen meg nem szüntethető.

Összességében nézve mozdony, de nem ám valami lomha Szergej! Ha mindenképp hasonlítani kell, akkor inkább Acela Express. Aki nem a pörgetős speed stílusban nyomja, szeret nyugisabban cirkálni néha, az akár már 60-nál is felkapcsolhat 6-ba, ott sem rángat. A hangja is mozdony, mindene mozdony: robusztus, egyszerű, jól kitalált, strapabíró, a nyomatékot már meglehetősen alulról elkezdi leadni. Imádom az ilyen mozdonyokat! :))) Viszont ha kell, meg is tud vadulni és megy, mint az állat. Bár nem mai konstrukció, nem marad szégyenben a hasonló kategóriájú modernebb motorokkal szemben. Nem szereti annyira a kanyarvadászatot (legalábbis a közúti lapra döntős állatkodást nem), de nem mindenki azért motorozik, hogy havonta koptatót cseréljen a lábtartón. Nekem találták ki! :)

Ha lesz valami esemény, majd még frissítek.

Első frissítés:

Gondoltam írok pár sort, mivel a vásárlás óta beletettem a motorba 7000 km-t, közben volt egy 6000-es szervizen és most fog menni műszaki vizsgára. A 6000-es szervizen olajcsere, olajszűrő és légszűrő csere volt, mást nem kellett csinálni rajta. A műszaki vizsgára felkészítés 0 forintba került, de nem azért, mert a szerelőm akkora spanom, hanem mert nem kellett semmit csinálni rajta. Szóval az üzembiztosságról és a szervizigényről ennyit. :)

További tapasztalatok. A hülye fejemmel elfeledkeztem rendszeresen ellenőrizni a guminyomást és a motor sem nagyon jelezte, hogy kéne egy kis levegő (vagy jelezte, csak én nem vettem az adást). Egy alkalommal, mikor a lánckenést csináltam, a hátsó kerék forgatása közben éreztem a tenyeremmel, hogy mintha kezdene kagylósan kopni a gumi. Korábbi gumis pályafutásom eredményeképp rögtön a nyomásra gyanakodtam, és hát a 2,5 bar helyett elöl és hátul is nagyjából 1,3 bar volt. Valószínűleg a "zónás" Bridgestone Battlax Sport Tour-ok (középen keményebb, kétoldalt lágyabb keverék) kevésbé deformálódnak nyomásvesztés esetén. Azóta hetente figyelem a guminyomásokat.

Aztán az is kiderült, hogy esőben az utas-elázás testfelületre vetített szórási aránya 70-30 a hát javára. A hátsó kerék veri fel a vizet rendesen, mert a feleségem úgy volt vizes, hogy kicsit a vállai, kicsit a felkarja, de a háta, az konkrétan - kis képzavarral élve - tökig vizes volt.

Elég tapasztalatot szereztem már, hogy nyilatkozni tudjak az utassal való közlekedés tekintetében is. Elöljáróban annyit, hogy nekem az ilyen Lindsay Lohan féle anorexiás, beteg csontkollekciók és/vagy kertitörpék sosem jöttek be, így aztán a feleségem 3 gyerek után kb. 75 kiló a 170 centis magasságához. Én magam 102 kiló vagyok és 182 centi magas. Ebből a matematikusabb vénájú olvasók kiszámolhatják, hogy ha ketten ülünk a motoron, akkor az felfelé kerekítve 180 kiló. Na most ennek fényében szerintem jó hír, hogy a motor főbb menetjellemzői nem változnak meg drasztikusan. Nyilván hosszabb féktávot kell kicsit venni, nyilván kigyorsítani is kicsit másképp kell pl. előzésnél. Azonban az egyensúlya kiváló marad (ha az utas nem fészkelődik nagyon), a kanyarstabilitással sincs gond, nem kell könyörögni, hogy forduljon. Főleg, ha valaki ismeri és alkalmazza az ellenkormányzásos kanyartechnikát. Utóbbi esetben a legtöbbször nincs is szükség pluszban testsúly áthelyezésre, vagy a térd kirakására. És főleg nem kell azért sem rimánkodni, hogy kijöjjön kanyarodásból és felegyenesedjen. Utassal már nem mondanám keljfeljancsinak, de majdnem. Utassal való motorozásnál különösen nagy hasznát lehet venni a már alul is nyomatékos blokknak, így sem kell túl sokat kapcsolgatni, még előzésnél sem. Persze nem mindegy, hogy milyen előzés, mert ha azt mondjuk, hogy na, türelmetlen hülye vagyok és különben is a közlekedés az utcai harc, pláne verseny, és én akarok az közutak Lorenzoja (Rossija, Pedrosája, Haydenje, stb, nem kívánt rész törlendő) lenni, akkor kell kapcsolgatni rendesen. Aki viszont nem akarja fiatalon tepsiben végezni - tehát a normálisabb többség -, annak utassal (sőt csomagokkal) sem kell nagyon kapcsolgatni a dinamikus haladáshoz.

Ennyit most, a következő frissítést remélhetőleg majd a nagyszerviz után írom, ami úgy 47000 km-nél lesz, azaz a jövő szezon közepe körül (feltételezve, hogy a maják, vagy a naptárukat "értelmezők" tévednek :D ). Akkor szét lesz döntve a gép lényegében elemeire. Remélem, hogy akkor is csupa jó hírekkel jelentkezem.


Második frissítés (2013 augusztus)

Ha már az ítéletet holmi proliszagú politikai utalgatással kezdtem, stílszerű lenne hasonló módon kezdenem a frissítést is, ezért:

Hölgyeim és uraim, kedves barátaim!

Nem mondom, hogy a maják bénák voltak (sőt), és a naptárukat értelmező tudósokat sem áll szándékomban gúnyos megjegyzések céltábláivá silányítani, de tény, hogy még él(degél)ünk, s ígéretemhez híven ismét jelentkezem.

Eljött a 47 000 km-es nagyszerviz is (mindenki hozzon magával még egy km-t). Elvittem tehát a motort Balázshoz és mondtam neki, hogy akkor mindent, amit ilyenkor kell. Persze ha valami bankrablásra ösztökélő dolog merülne fel, előtte azért hívjon, hogy előkereshessem a kukás-sapkámat és a nagyobbik fiam Browning-replika vízipisztolyát. Még tár is van hozzá, abban vannak az elemek, ez kérem modern technika. Nincs ám ujjgörcs és pontatlan célzás a ravasz húzgálása miatt, hanem víz betölt, ravasz húz, víz jön. Szakszerűen fogalmazva tehát automata, viszont sajna nem öntöltő...

Visszatérve a témára, Balázs végül is hívott pár nap múlva, és kijelentette, hogy kész a motor, mehetek érte. Kicsit remegő corpus solarissal kérdeztem, hogy na és mi volt? Meg persze mennyibe fáj a mi volt?
Válasza, miszerint semmi extra, meg a bemondott összeg is úgy simította ki a ráncaimat a homlokomon, mint mocsári poszáta faroktollát a nádarató gép.

Szóval a nagyszerviz abból állt, hogy természetesen olaj és sallangjai csere, ill. 4 úgy gyújtógyertya, olyanok, amilyenek gyárilag valók bele. Zsírzópontok kenése, valami kis állítás a blokkon (karbiszinkron fetisisztáknak: NEM karbiszinkron) és töviről-hegyére átvizsgálás. Kész.

Ismételten ennyit a szervizigényről és a megbízhatóságról. Balázs amúgy lecserélte a Kawáját egy Street Triple-re, körbe is röhögtem. A volt versenyszerelő Balázs, aki a Kawájával a pályanapok ásza volt, fölült egy gülüszemű 3 hengeres nakedre. Muhaha. Aztán megmutatta a motort és a kárörvendő vigyor mindjárt le is fagyott az ábrázatomról, mert nagyon állat a gép. Ekkor Balázs röhögött rajtam és adott egy pzs-t, hogy törölgessem le a nyálat, amely talán már a bal térdhajlatomban is folydogált. Innen üzenem, hogy jó egészséget a géphez, Balázs. Azért amikor elköszöntem, még odaszóltam neki (előbb beindítottam a Katanát és gondosan 1-es fokozatba tettem): Balázskám, tudod mire emlékeztet engem a motorod? Egy elefántra. Nézegetem én, de haza nem vinném. Aztán kövérgáz, a szemem sarkából még láttam repülni felém egy dugókulcsot, de már ismét én vigyorogtam a bukó alatt. Utána pedig a vigyor folytatódott, mert a Katanát birtokolni, fenntartani és használni öröm.

Hibalista

- Eddig semmi, de nincs is túl régóta nálam

Ide hordtam szervizbe

Balázs. A Katanával néhány beállításon/átnézésen kívül ugyan még nem volt melója, de az előző mocimat is ő javította.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 35000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 3500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (790 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.