A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Gsx 750 F Katana 2004 (750)

Gsx 750 F Katana 2004 (750) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mámorító Hadi-Tehén, a második szerelmem

Szöveges ítélet

Egy hűvös áprilisi vasárnap volt, előző nap reggelén adtam el a GS500-at, már aznap délután megnéztem három GSXF-et, tanultam az első motorvásárlás hibájából, hogy laikus fejjel, szerelemből egy kevésbé jó állapotút vettem meg. Tudtam mit hol nézzek meg a motoron, bónuszként vittem magammal két motoros barátot, hátha több szem többet lát.

Kecskemétre mentünk le, a motor egy tanyán volt, mondhatni igazi motoros családból jött, apa anya és a két lány is saját motorral rendelkezett. A GSXF a családfőé volt, és egészségügyi okok miatt vált eladóvá. Rettentő bizalommal tölti el az embert, mikor 3 másik motor mellől tolják ki az ember kiszemeltjét, valahogy áthatja a "na ezt tényleg szerették" érzés, és tényleg. A gumik ugyan öregek voltak, de a lánc hibátlan állapotban, tárcsák szinte újak, a fényezés kifogástalan. Igaz egy 12 éves motorról beszélünk, de aki nem ismerte a típust, legfeljebb 3-5 évet mondott rá. Egy nyitott Raptor dob volt rajta, de adták mellé a gyárit is. 42 literes hátsó doboz, GYÁRI szerszámkészlet,egészségügyi csomag és magyar nyelvű! útmutató füzet.
Tisztes felvilágosítást kaptam az előéletéről, mármint amivel ők maguk is tisztába voltak. Elvittem egy próbakörre, letettem az asztalra a pénzt, és indultunk is haza vele.

A megvásárlás után végeztünk egy olajcserét, szűrők cseréjét és fékbetétet kapott. Még 3ezer kilométert eljártam a gumikkal, majd vadiúj Metzeler Sportec M3 gumit kapott elől hátul. Mintha csak egy új motoron ültem volna, bár rögtön az első 10km-en túl vállaltam magam és mázli volt, hogy megfogtam egy kanyarban a csúszós gumin, de ez észhez térített.

Most minden túrát nem fogok részletezni mert magam sem emlékszem rá. Az elmúlt 4 hónap alatt 10 ezer kilométer csorgott bele, hétvégente 4-600km túrák, megjártuk Szlovákiát és Ukrajnát, börzsönybe és a mátrába többször elmentünk. Ide a pilisbe szinte kétnaponta délután mentünk egy kört az asszonypajtással.
Ugyanis le sem lehet szedni az ülés hátsó részéről. A GS500 nagyon a szívéhez nőtt, de a GSXF, vagy ahogy mi hívjuk Anna, az első kilométereken magához láncolta. Tisztességes kapaszkodó van hátul, hatalmas kényelmes ülés, tökéletes túra pozíció.

2016.07.25
Spontán jött az ötlet, hogy nézzünk ki Ausztriába, úgyis sok szép videót láttunk már az ottani utakról. Vettem a motorra egy táskaszettet, tanktáska és két oldaltáska. Így mindenestül nagyjából 100 liter rakterünk volt, kényelmesen elfértünk benne a 6 napi cuccunkkal. Szóval felmarkoltunk egy jó adag eurót és nekivágtunk a nagy világnak. Végül hosszabbra sikerült a túra mint terveztük, 6 napot töltöttünk a határon túl, megjártuk az osztrák hegyeket, felmásztunk a Grossglocknerre, majd olaszországon átvágtunk, hogy a svájci határ melletti Stelvio hágót is meghódítsuk. Innen egyenes út vezetett a tengerig, Velence után Bibione városában szálltunk meg, innen mentünk másnap szlovénián át Horvátországba, az isztriai félsziget legaljára.
Összesen 2500km-t tettünk meg az egy hét alatt, kapott hideget meleget, szó szerint, ugyanis míg a völgyben 26 fok volt, mire felmásztunk 2750 méterre a 30 hajtűkanyarral tűzdelt úton, fent már csak 10 fok volt. Egyszer még a havas-jeges eső is elkapott, mikor a Grossglockner kilátójától a macskakövön ereszkedtünk le.. Ez volt az első nagy túránk, teljesen egyedül mentünk, szállást nem foglaltunk, ahol ért minket a délután, ott kerestünk egy panziót, viszonylag elfogadható 50-85 Eur/szoba/ éj áron, hol reggelivel, hol anélkül. Most úgyérzi az ember, hogy igazából bárhová eljuthat motorral, egyszerűen kinyílt előttünk a világ.

Minden elismerésem a motornak, ugyanis felpakolva, 2 személlyel közel 430 kg-ot nyomva hasított át mindenen. Ugyanitt kiemelném a gumikat is, mivel egy alkalom sem volt mikor bizonytalanságot sugallt volna. Minden kanyart tökéletesen vett, még akkor is, mikor Ausztriában dézsából öntötték ránk a vizet, de a forgalom meg haladt és a szűk kanyarokban bizony tartani kellett a tempót, akármennyire is ellentmondott a túlélési ösztönüknek az a sebesség.

Én magam 193cm és 95kiló vagyok, a hosszú karjaim miatt a csutkakormányt is egyenesháttal tudom fogni, a pozíció tökéletes, szeretem a sportosságát, ahol lehetett, ott felpakolva is szépen tudtunk lapjával fordulni. A szél engem sosem zavart, a gyári plexi kábé nyak tájékára dobja a szelet, majd beruházok egy magasítottra, de az nem kimondottan tetszik.

Ő a harmadik személy a kapcsolatunkban, garázsban áll és gyakran lemegyek csak, hogy ráülhessek és áthasson az érzés. Egyébként meg sem kottyan rajta a napi 4-500 km. Mi minden nap végén vidáman szálltunk le és reggel mosolyogva ébredtünk, hogy újra felülhetünk és szelhetjük az utakat. Megbízhatóságára nem lehet panasz, ha az ember normális fordulatszám tartományban használja, nem 2ezres fordulatnál várja a lórugást, és nem is várja meg míg letilt, akkor szerintem ez a blokk örök élet +1 napot bír. Csak az alap karbantartást kapja meg és a hála kölcsönös lesz.

4-5 ezres fordulatszámon érdemes tartani, ott van ereje mindenre, kap elég olajat a váltó is és a fogyasztás is jobb, kipróbáltam. Ugyanúgy sokat eszik, ha az ember 3ezer körül vált, meg hogyha csutkagázzal megy lámpától lámpáig.

A fogyasztás egyébként 5,5 liter körül alakul. A negatív rekord az a 4,7 liter volt, kényelmes 80-100 kmh-val egy dimbes-dombos úton. A legnagyobb pedig 6,5 liter, mikor 180-at utaztunk pályán folyamatosan.

Semmi rosszat nem tudok róla írni, sokan a súlyát mondják, hogy hát mégis csak 240kiló. De ha nem bírod megtartani minek veszel ekkora motort. Az, hogy orrnehéz egyáltalán nem zavar, legalább nem áll nekem egy kerékre, bátran tudom húzni neki amikor jól esik. A kanyarba szépen be lehet tenni, nem akar felállni onnan, kivéve ha épp oldalszél van, mert az idom akár egy vitorla, ki akarja egyenesíteni a motort. Meg kell tanulni vezetni, egy kis bedőlés és ellenkormányzás és tökéletes társ mindenben.

Nem is rakom el szerintem december előtt. A GS500 könnyű volt és alkalmas arra, hogy az ember egész évben motorozzon, igaz az főleg munkába járásra volt használva.

Sok tervünk van még idénre, Zakopane és a magastátra vár minket. Valamint még egyszer biztos lemegyünk csak a horvát tengerpartra, az utolsó nap a 620km-t haza pályán tettük meg. Lemaradtunk a szép utakról.
Aztán ha lesz rá keret, jövőre ellátogatunk a Mont Blancra hármasban.

UPDATE 2018.08

Meg volt a Mont Blanc, sőt lementünk vele Monte-Carlo-ig, 9 nap és 3700km volt összesen. Youtubeon megtalálható az összefoglalás: Motorcycle Trip To Monaco 2018 néven.

A lényeg: kicsit több mint 2 év és 35ezer közös kilométer után is azt mondom, hogy fillérekből fenntartható motor. Az alkatrész árakra nem lehet panasz. Javaslom a leendő vagy aktuális tulajdonosoknak a Suzuki GSXF Magyarország csoportot, nagyszerű emberek, találkozók és rengeteg segítség ha kell valami.

Szóval 85ezer km-nél járunk, olajat nem eszi, szépen jár, szerelők dícsérik az állapotát. Az olaj + szűrőkön kívül fékolaj csere volt, illetve 2017 elején villaolaj + szimering csere.
Egy hátsó gumi kibír rajta 15-18ezret is.

Célok megfogalmazása a jövőre nézve: Ha nyugatra megyünk, akkor Pireneusok, 4500km körüli túra. Ha északra megyünk, akkor Nordkapp 8000km.
Ha lehet, akkor nem adom el, hanem veszek mellé egy másik motort, Triumph Tiger 1050 vagy Ducati MTS1200, valami ami magasabb és kényelmesebb. De a Suzukit nem szeretném eladni.

Hibalista

-

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szereltem

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 50000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? GS500 Következő motorja? Multistrada 1200S
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (790 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.