A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Dr-Z 400 S 2003 (398)

Dr-Z 400 S 2003 (398) 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Kompromisszum: KTM után a legészszerűbb duál enduró

Szöveges ítélet

2007 augusztusában döntöttem úgy - több hónapnyi tesztelés, szalonjárás után - hogy az imádott KTM 520 EXC-m és kevésbé imádott Hondáim után belevágok a nagy kalandba, és bizalmat szavazok egy 0 km-es DRZ-400 S-nek. Mindjárt az elején leszögezném - hisz főleg ez érdekli a vétel előtt álló motorost - hogy a masina kiváló választás volt, és ez nem április elsejei rossz vicc. Mivel a hard endurózást kénytelen-kelletlen (erdészeti és egyéb rendszabályok, bottal támadó turisták, stb. miatt) abbahagytam, olyan motort kerestem, amit 1) nem 600 km-enként kell teljes körűen szervizelni, 2) rendszámozható + 2 személyes, 3) nosztalgiából kivisz az erdőbe / keményebb terepre is (persze csak legális helyeken), ha úgy szottyan kedvem, 4) elbírja a pénztárcám, 5) max. 140-150 kg teletankolva, hogy terepen se legyen küszködés vele az élet. Ezeknek a paramétereknek jelenleg egyetlen enduró felelt meg, mégpedig a DRZ-400 S (az E típus tudtommal már nem rendszámozható újonnan). Nos, magáról a motorról. Szó ami szó, a fenomenális KTM feeling után kétkedéssel fogadtam az új motoromat, hogy mire lesz elegendő a 40 paci és a 40 Nm, de mondhatom, hogy némi megszokást követően tökéletesen alkalmazkodtam a gép tudásához, és nem csalódtam benne, sőt! A szigorúan betartott, félgázos, néha 3/4 gázos bejáratást követően 900 km-nél vittem szervizbe: olajcsere, átnézés, teló állítás, stb. és már indulhatott is az igazi ismerkedés, hogy mit is tudunk mi ketten együtt. Íme a tapasztalatom. Futómű: szerintem nagyon el van találva, masszív. A teló nem fordított hál´ Istennek! A KTM-é állandóan kapta a sarat és egyéb "áldást" még a harisnya alatt is, el is szállt a szimering 2 szezon alatt. A DRZ teló gyári beállítást kicsit módosítottam, így aszfalton elviselhető, nem pattog az orra, viszont szépen veszi az akadályokat terepen is, a csillapítása kiváló, és a 100 kilómmal eddig még nem tudtam bekoppantani sehol, pedig nem kíméltem. A hátsó rugóstag csendben teszi a dolgát, ott meghagytam - a szerintem - jó gyári beállítást. A motor könnyen fordul, nagyon kezes aszfalton és terepen egyaránt, jól dönthető, terepen meg nem lesz Schwarzenegger hátam és bicepszem, mint megboldogult Honda XL 600-asomnál, amit kemény terepezésnél gyötrelem volt kézben tartani a 180 kilójával, bár nem vagyok zöldfülű terepes. A futómű két személlyel is megállja a helyét, aszfalton és terepen egyaránt használjuk az asszonnyal, viszont be kell ismerni, hogy az utasülés inkább dísz, semmint funkcionális. De 50-100 km-re elviselhető, és eddig még nem érkezett panasz... :-)))) A fékek nagyon jók, finoman adagolhatóak és jól fognak. Egyedül a kormánypozíció nem való nekem, mivel a 196 centimhez még kiemelővel is alacsony. De ez legyen a legnagyobb baj. Motorblokk / váltó egység: csendesen, kulturáltan, vibrációmentesen jár minden fordulaton, könnyen, erőlködés nélkül pörög, magasabb fordulaton elég erő is van benne, bár nem a KTM 55 lova. Tolerálható a kicsit halványabb teljesítmény, ha az ember a szervizköltségekre gondol. Ilyenkor csendesen, elégedetten mosolygok.... Nem minimálbérből élek, de a KTM szervizelésére (mert rendesen betartottam) ráment a gatyám is, trehanyul kezelni a dolgaimat meg nem stílusom. No, tovább. Hidegen - főleg egy heti állás után - nagyon hosszú melegítést igényel (5+ perc). Aki hidegen indul vele, kellemetlen meglepetés érheti (sokszor leáll). Tehát csak üzemmeleg motorral startolj, ha nem akarsz a hátad mögött anyázó autósokat a lámpánál. A váltó / kuplung egység puhán, precízen működik, és nem hiányolom a hidrokuplungot róla, az enyém könnyen behúzható. Országúton a 100 km/h óra kényelmesen tartható vele, a vége elvileg 145 körül van, sosem próbáltam ki, és nem is fogom. Ez a moci nem aszfaltszaggatásra, hanem kalandtúrára / duálozásra van! Terepen a gyári gumik miatt (egyelőre) nem használható ki a blokk tudása. A blokk olajat eddig még nem fogyaszt(ott), bár még új, és igyekszem is majd 3 ezrenként cserélni, ami csak jót tehet neki. Hidegen szivatóval sem füstöl (a KTM igen, ezt csak ezért említem). Külön öröm, hogy egy központi olajszűrője van és nem 2 papírszűrő és 2 mechanikai rács, mint a KTM-en!! Terepen az 1. sebesség túl hosszú, a kettes majdnem megfelelő, ezt nyilván lehet orvosolni más fogaskerékpárral. 3.-ba és 4.-ben egész kellemesen lehet vele földutakon haladni, keveset pörög 50-60-nál, és van némi tartalék is egy-egy emelkedőnél, stb. Túl alacsony fordulaton hajlamos a lánccsapkodásra, de meg kell tanulni motorozni... És végül a fogyasztás: még sosem sikerült 4 liter fölé vinnem, de 90-es andalgásnál / nézelődős túrán 3,5 liter! Szintén nem mellékes... Egyéb tételek: a "műszerfal" hihetetlen jó, informatív, funkcionális, épp csak a benzinszintjelző maradt le, de hát ez mégis egy igazi enduró! Aki terepen kifogyasztja a 10 literes tankját, az előtt kalapot emelek... A benzinszintjelző kérdést úgy hidalom át, hogy a "B" napi számlálót tankolásnál mindig nullázom, és max. 150 km-nél keresek egy kutat. Ez terepezéskor és aszfalton is kb. 25-50 km biztonsági tartalékot jelent. A kezelőszervek jók, precízen működik minden (index, refi, duda, önindító, stb.). Az ülés 100 km után kellemetlen, de ezt megállással / nyeregből kiállással lehet megelőzni, ill. úgyis mindig megállok fotózni. A motor design-ja nem mai, de ez nálam nem volt szempont. Egyébként is tetszik az enduró "classic" (szögletes első lámpa + retro első sárvédő) kivitel. Az enyém kék, a festés kifejezetten igényes (mint az általános kidolgozás is), lemosva még jól is néz ki. Sajnos csomagos túrákra ez a modell nem nagyon alkalmas, ezért törnöm kell a fejem, hogy miből veszek majd nagy köbcentis túraendurót. Addig marad az autó, ha sátrazni megyünk. Mindent összevetve a DRZ-400 S-t olyanoknak ajánlom, akik ésszerű, olcsón fenntartható és jó tereptulajdonságokkal rendelkező DUÁL endurót akarnak beszerezni, ami esetenként rövid két személyes motorozáshoz is megfelelő (társas terepezés!!). Hátránya, hogy kell mellé egy normál túramotor, ha valaki nagyobb utazásokban gondolkodik. Endurósoknak: aki nagyobb hangsúlyt akar fektetni a hosszabb kalandtúrákra + néha autópályázik is, az vegyen Yamaha XT 660 R-t, nagyszerű gép, de terepre nehéz. A terep szerelmesei pedig nem fognak csalódni a DRZ-ben, még egy királykategóriás KTM után sem!

Hibalista

- Még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Jó-Dobronya

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 1600
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (790 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.