A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki

Drz 400 e 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Hollywoodi történet

Szöveges ítélet

Az első nagy motorom volt. A szerelem a Drz iránt úgy kezdődött, hogy az egyik barátom kitolt egy Drz 400 supermoto-t a szalonból, és az ablakunk alá parkolt..nekem évekkel később lett csak lehetőségem céges kölcsönből megfinanszírozni egy addigra már több, mint 10 éves példányt, a legolcsóbbat, amit találtam..
A törökbálinti Red Baronban vettem, ami utólag nagy hibának bizonyult. A motor megtekintése után aláirtuk a szerződést, megállapodtunk, hogy két hét múlva érte megyek. Az átadást húzták-halasztották, arra hivatkozva, hogy éppen jon egy japán szakember, aki majd átnézni az elektromos rendszerét - az egyébként kizárólag berúgós, akksi nélküli motornak. Végül eljött a várva -várt január végi nap, amikor kitolták a motort a szalon elé, elmondták, hogy mennyi új alkatrészt kapott, többek között egy új akkumulátort :) majd a srác nem tudta beindítani..végül sikerült,így boldogan hazaindultam a krosszgumival szerelt, 51 lóerős (ezelőtt egy új korában 10 lóerős gépe hajtottam) ismeretlen motorral a havas, jeges fővároson keresztül. Egy apróságot sajnos nem vettünk észre a vásárlás előtt, a váznyak el volt repedve, ami elég kellemetlen több szempontból is, az egyik ugye magától értetődik, a másik, hogy száraz karteres motor leven a váz egyben az olajtartály is, így a motorolaj is szivárgott a repedésen át - amit eladás előtt gondosan letöröltek, gondolom igy kerülte el a figyelmünket. Ezután viszont garanciálisan sem akarták javítani, mivel - ezt sajnos tudtam - ez versenymotor, erre nem vonatkozott a híres Red Baron garancia.
Végül ezt a problémát Sima Béla és csapata kijavította, bar sajnos nem lett tökéletes a hegesztés és később is szivárgott az olaj - bar joval kevésbé.
A kezdeti nehézségek után minden rendben volt a motorral, imádtam, azóta is visszasírom, hogy eladtam.

Motorikusan jó volt, rövidek voltak a sebesség fokozatok (enduro lévén) amit nagyon díjaztam a városban, ha jól tudom, a 10 lóerővel gyengébb, de más áttételezésű (15-39) gyári supermoto 4mp alatt van 100-on..én szerettem, hogy pörgős, próbálkoztam nagyobb első lánckerékkel is, de visszatértem végül a gyárira (14-41).

A futóműve kifejezetten jó volt a budapesti utakra, a fékei lehettek volna harapósabbak is, különösen az első - de azért általában meg lehetett állítani vele a 119kg-os gépet. Azt mondják a hozzáértők, hogy orrnehéz, én ebből sokat nem vettem észre normál használatban, terepre pedig csak ritkán jutottam ki.

Építéséből adódóan magas volt a 170 centimhez, az ülés szivacsából ki kellett szedetnem, hogy egy teli talpamat le tudjam tenni a lámpáknál. Mindig ugy kellett felmásznom a motorra berúgni, igy kellemetlen volt a kocsisor elején lefulladni, mert le kellett tennem a kitámasztót az indításhoz :)
A fogyasztása (mármint a benzin:) nekem tűrhető volt, 4 és 5 liter között evett 100-on, a szimmering csere előtt az olajfogyasztása 0,5 l/100km volt..

AZ olajat havonta-másfél havonta cseréltem, mivel az "E" változat hivatalosan üzemórás (30, ha jól tudom) úgy számoltam, hogy ez durván 1000-1500km-nek felel meg, ennyit mentem havonta nagyjából.
A lámpa elég gyér volt, éjjel jártam haza munkából 20-25km-re a fővárostól, így kellett egy erősebb izzó és egy új lámpamaszk.

Sajnos nem happy end a történet vége, a budai rakparton egy autós a parkoló öbölből akart visszafordulni, én pedig már nem tudtam megállni, így a vezető oldali első ajtót kaptam telibe. A szokásos kifogás, túl gyorsan jöttem, stb, nem ismerte el a hibáját - kénytelen voltam rendőrt hívni. Két óra után ki is jöttek, velük is vitatkozott kicsit az úriember, majd végül meggyőzték, ha nem akar szakértőket is fizetni, akkor ismerje el a hibáját. Meg is bírságolták 5000 forintra, engem pedig 10000-re, mert kivételesen a másik hátizsákomban maradt a forgalmim.
Gazdasági totálkár lett a vége a történetnek, igy amit a biztosító fizetett és amit a motorért kaptam, legalább a pénzemnél voltam. Öröm az ürömben.

Hibalista

- Nem romlott el rajta semmi, kicsit ette az olajat, amit szepepszár-szimmering cserével orvosoltunk

Ide hordtam szervizbe

Egy barátom segítségével szereltem, a szepepszár-szimmeringeket a Suzuki Hollósnál cserélte ki egy kedves szerelő

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Red Baron Törökbálint

Értékelése: 1

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (2) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Nx 125 Következő motorja? Cb 400 superfour
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (790 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.