A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » AN400 Burgman ()

AN400 Burgman () 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Fekete bárány

Szöveges ítélet

2014:
Üdv!

A motor 2 éve van nálam. Ez idő alatt nagyon megszerettem és megismertem róla mindent. Kényelmes, megbízható, nagyon jó motorról van szó.

Olcsón fenntartható, a kötelező szervizeken és a kopó alkatrészeken kívül nem nagyon volt vele baj, sosem hagyott cserben. Ami meghibásodás történt, az igazából pár ezer forintból javítható volt.

Alkatrészek viszonylag olcsón beszerezhetőek, a bontókban szinte mindent megtalálni, és az újak ára sem vészes szerintem.

Jól pakolható, hatalmas a csomagtartó, ahol két sisak + egyéb cuccok is elférnek még, rengeteg tárolórekesz, ahova mindenféle apróságot be lehet pakolni. Részben ez is volt az egyik ok, hogy ezt a típust választottam. A fél ház belefér! :)
Még egy hátsó dobozzal, két személlyel egy hétre lementünk a Balatonra és mindenünk elfért!

Fogyasztása: a legkevesebb, amit kihoztam belőle 3,15 L, a legtöbb pedig 4,6L /100Km. 2013. évben vezettem a tankolást és az éves átlagom 4,1 L-re jött ki, amiben szerintem a városi használat volt a több.

Motorozási élményt tekintve teljesen más mint egy "nagymotor". Nem rosszabb semmivel sem, csak más.
Alacsonyan van a súlypontja, könnyen manőverezhető, az üléspozíció is elég alacsonyan van, ami kényelmes. Az én megszokott utazótempóm kb. 100km/h, de valaki ennél sokkal jobban nyúzza és azt is bírja bőven.
Szélvédelme nagyon jó, én nem igényeltem a túra plexit.
Hosszabb túrán olyan 150 km-es távonként azért meg kell állnom, mert nekem elnyomja a s*ggem, de lehet ez csak az én egyéni érzékenységem. :)
A magyar kátyús utakon a kis kerekek hátrányát nem érzem. Ahol nagyon rossz az út arra nem kell menni.

Fékek szerintem megfelelőek, ez még az elől egytárcsás típus, de eddig mindig meg tudtam állni időben. Utassal, sok csomaggal megpakolva azért jóval előrébb kell gondolkodni, de akkor is teljesen jó.

Olajfogyasztás: Ez amiről még írni kell, nekem kb. 0,5 L/ 1.000 Km, ami nem kevés, de szerintem nem is olyan sok. Persze más motorhoz képest sok, de Burgmanhoz képest átlagos. Ez sajnos típushibája. A Burgmanok csipegetik az olajat. A fórumokat átböngészve nagyon sokan panaszkodnak erre, elenyésző az, akinek nem eszi. Ezzel együtt kell élni.
Abban teljesen igaza volt valakinek, hogy egyszerűbb utántöltögetni azt a pár decit, mint motort felújítani! (meg olcsóbb is)
Ettől eltekintve a blokk elpusztíthatatlan, mindent kibír, kimegy a világból is.

Egyébként az enyém egy Olaszországból behozott példány, én is helyeztettem forgalomba. Egyáltalán nem volt rossz állapotban és ezért vettem meg.
A rengeteg tekergetett órás tákolmány nem feltételen ad jó képet a kintről behozott motorokról, de nem is értem, hogy hiszik el az emberek, hogy egy 10 (vagy több) éves motorban 20e km van?! Mert a meghirdetett darabok 90%-át így árulják. Mellesleg az enyémben óra szerint 23017 km volt vásárlásnál, ami nagy valószínűséggel nem volt valós. A szervíz szerint kb 10-15e km-rel lehet benne több az óraállásnál. Viszont nem egy lelakott rom és mivel rendben tartom, így nincs is vele sok problémám, tökéletesen meg vagyok vele elégedve.

Összességében a Burgmant csak ajánlani tudom mindenkinek . Ha minden szervizelést betartanak és vigyáznak rá, akkor biztosan sokáig hűséges társ marad. Bátran el lehet vele indulni akár külföldi túrára is, mert sosem hagy az út szélén.


Update 2015:
Idén tavasszal megtörtént egy első teleszkóp felújítás, nem azért mert elromlott, hanem ráfért már a 11 éves motorra és tényleg sokkal jobb lett a csillapítás. Ezt a folyamatot kétszer is megcsináltattam, mert az először berakott szimering nem húzta le tökéletesen az olajat, de garanciában cserélve lett. Ezúton is köszi!
A hátsó fékmunkahengert is fel kellett újítani, mert a rugó nem nyomta vissza a kart és a féklámpa mindig égett, de a fékhatáson nem vettem észre semmit.

Aztán eljött az első olyan műszaki hiba, ami miatt sajnos menteni kellett.
Menet közben elhagytam az olajbeöntő csavart. Ezt is csak magamnak köszönhettem. Ellenőriztem az olajszintet és valószínűleg nem tekertem eléggé vissza. Mindezt persze otthontól 30 km-re. De túléltük az a lényeg. 1 hét alatt megjött az új csavar kemény 2.500 kemény forintba került és a biztonság kedvéért egy új olajcserémbe.
Ez most kicsit úgy hangzik, mintha sok baj lett volna vele, de nem kell félreérteni.

Júliusban megjártuk párommal Erdélyt /Transzfogarast, Transzalpinát/és véleményem szerint ezt is jól bírta. Kényelmes, nézelődős túrázáshoz elegendő teljesítményt ad. Lejtmenetben az erősebb motorfék azért jó lett volna, de a fékek is simán bírták, tehát teljesen elégedett vagyok vele. 4 nap alatt mentünk 1332 km-t, ez egész jó hosszútávú próba volt. Ja és az átlagfogyasztás 3,5 literre jött ki.

Még mindig az a véleményem, hogy ennél olcsóbban fenntartható motort, aminek értékelhető teljesítménye és elfogadható fogyasztása van, nem nagyon találtam. Az alkatrészárakkal is ez a helyzet.

Továbbra is Ajánlom mindenkinek!

Hibalista

- Vásárlásnál kicsit benzinszaga volt, az injektornál egy sima gumi tömítést kellett cserélni. (pár 100 Ft-os tétel)
- Hátsó rugóstag felújítása (elengedte az olajat) tételes árat nem tudok, mert itt egy alapos szerviz alkalmával jól át lett nézve a motor, valamint minden szűrőt, olajat, folyadékot cseréltettem + kopó alkatrészeket
- Kézifék bovden elszakadt: 7.000,-
- Lambda szonda tönkrement: bontóból 5.000,-
-
- 2015:
- Első teleszkópolaj+szimering csere: 10.000,- (Ez nem hiba)
- Új olajbeöntő csavar: 2.500 ,-
- Hátsó fékmunkahenger felújítása: 9.600,-
- Gyújtáskapcsoló javítás: 14.000,-

Ide hordtam szervizbe

Ide csak egyszer vittem, legelőször: Stefi Motor, Szeged, Makai út 206. Lehet, hogy másnak jobb a tapasztalata, de engem nem győztek meg. Csak azért vittem ide a motort, mert közel volt. Pl. nem vették észre, hogy a hátsó rugóstag nem csillapít rendesen /de lehet csak a típushoz nem értettek igazán

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

TMotor, Érd, Bajcsy-Zs. út 156. Értenek hozzá, rendkívül segítőkészek és rosszat nem lehet róluk mondani.Szerintem az sokat elárul, hogy inkább elvittem hozzájuk 200 km-rel arrébb, mint, hogy olyan szervízbe vigyem a környéken, akiben nem bízom!
2015: Még mindig hozzájuk hordom, megbeszélt időben viszem, megvárom, ott állok a motor mellett, kérdezek, hogy mit miért csinál (okosodok!) :D, aztán este haza, a véleményem továbbra is változatlan, nagyon szimpatikusak!

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 23017
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (790 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.