A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Vl 800 Volusia 2001 (805)

Vl 800 Volusia 2001 (805) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csili-vili és még használható is

Szöveges ítélet

A cruiser kedvelőknek rendkívül tetszetős megjelenésű, műfajában elegendő teljesítményű, 250 kg feletti tömege ellenére nagyon könnyen megszokható és könnyen motorzható jármű. Egyenesfutása stabil, kanyarokban az ívtartása is biztonságérzetet ad.Korábbi, kisebb villaszügű chopperem kormányának becsuklása egy bizonyos szögű elfordulás már csak rossz emlék, a Volusiával csak Lepence egyik-másik szűk visszafordítójában nem vállalható kanyarodás közben egy csak jobbkezes kormányzás, amíg a ballal köszöntöm a szemben jövő motoros társakat.
Előnyös tulajdonság az erősen hátravezetett kipuffogó cső, amely megkíméli az utast alégörvényben felkeveredő kipuffogó gázainak szagától. Az ülés egyébként látszólag kényelmes, a vezető hátracsúszását akadályozó perem elég szerencsétlen módon tud nyomni, az utas előrecsúszását fékezéskor én korlátozom... Az utasülés háttámlával 100 km-re kényelmes, a lábtartó sem túl magasan van, és nemúgy ül az utas, mintha a vezető hátizsákja lenne, hanem egyenes hátttal, panorámás magasságban. A háttámlára "feltűzhető" táskába beleférnek egy kisebb túra kellékei. Külön van a vezető és külön az utasülés, tervezem a hátsó ülés cseréjét egy egyedi darabra, amely támaszt az utas előrecsúszása ellen, és 3-4 cm-rel rányúlik a vezetőülésre a deréktámasszal. Elférne két krómozott "majrévas" is kétoldalt, mert az utaskapaszkodó szíj került a gyári megoldásra, amit már pannóniás korszakomban sem vettünk komolyan. Ezzel a gép legnagyobb hibáját orvosolni lehetne.
A motor még 2 porlasztós, szívatós. A mostani enyhe telekben nem szoktam téli pihenőt elrendelni, napsütéses szép időben, 0 fokig egy-két órás kisebb túrára a Pilisbe, a Börzsönybe, vagy a Vértesbe könnyen rászánjuk magunkat. A szívató az szívató. Visszatolni teljesen csak egy-egy melegebb motort eredményező szakaszon lehet, amint kicsit hűl, durrog, rángat, panaszkodik.
Egyébként hosszabb kihagyás után (2 hét) sokáig kellkínozni az önindítót, a kipárolgott benzin pótlása után (szívatóval...) könnyen indul. Fordulatszám mérő a stílus miatt ugye nincs, tippelem, hogy 3000 fordulat/perc alatt nem igazán nyomatékos, ami meglepő 2x400 köbcentitől. Kb. 5000 felett nem szívesen hallom a hangját, ehhez a motorhoz a csörömpölés, motorbőgés nélküli tompa dörmögéssel kísért suhanás illik. Ez valahol 90-110 km/ó sebesség között be is jön 5. fokozatban. Nem ritkán pöccenteném a váltón a 6.-at is, nyomaték lenne, fokozat nincs. A motor mechanikus hangjai meglepően megerősödtek a 13-15000 km között, szelepállítást igazoltak vissza a szervízesek, mert kértem az ellenőrzését. Ez mindenképpen korai, a motort nem hajszoltam, pár határozott kihúzatást élt meg 2-3 fokozaton keresztül, az olaj é szűrőcserét rendesen kapja.
A váltó könnyen kapcsol, de kicsit csattanós, a láberőről, csattanásról felismerem, hogy melyik fokozatba tettem. Az üres fokozat visszajelzőjére is csak nyugtázásból szoktam rápillantani. A kardánhajtás hozza a klasszikus formáját, csendes, igénytelen. Az elhibázottan alacsony fordulatot durva rángatással honorálja motor a kardántengely csörgetésével,ami azonnali visszaváltásra készteti az elbambult vezetőt.
A fékeket mérsékelt hatásúnak minősítik. Sikerült megcsúsztatnom egyszer a hátsót (lejtőn lefelé, előrebukott súly eloszlásnál) egyszer az elsőt, pánikszerű gyors berántással (egy "mackósajtot" elnéző vagy ignoráló autóstársunk miatt), a gép jóindulattal és kis korrekcióval tizedmásodpec alatt egyensúlyba volt hozható. Az alacsony súlypont miatt a csatornafedőkerülgetés tiszta öröm, élvezet, hogy utassal együtt a már 400 kg körüli tömeg milyen kezes.
Az első féktárcsa szingli, a hagyományos gumi fékcső enged 2-3 cm rugózást a fékkaron. Egy fémszövetes flexicső biztos sokat javíthat az adagolhatóságon, sort kerítek rá a téli esemény-szegényebb időszakban.
Érdemes még egy mondatot szánni a tükrökre. Egy leírásban azt olvastam a Volusiáról, hogy "ilyen kormányt utóljára egy Robi motoroskapán láttam", ami nem jár messze a valóságtól. A kormány ergonómiailag éppen eltalált, még be lehet húzódni a terpesztett karok mellet a szélvédőplexi mögé egy "hűtőtúlmelegedés megelőzés" során, de tükrök használhatósági célú kihelyezéséhez már elég széles. Ettől aztán a tükrök használhatósága 100% - de egyre nagyobb fordulatnál egyre rezgősebb, mosódottabb a kép. 130 felett már fantázia, vagy rutin kell a kép kiértékeléshez.
Összegezve fentieket, a műfajának megfelelő sajátosságokkal, esztétikus, komolyabb hibák nélküli, megbízható motor a Volusia.

Hibalista

- Lerázódik rendszeresen a hátsó irányjelző lámpa (500 km-ként 1 csavarhúzó +2 perc megelőző karbantartás, sk.)
- 15000 km-nél túl zajos motor miatt szelephézag beállítás

Ide hordtam szervizbe

Red Baron Hungary

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 6000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (790 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.