A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » An 400 S 2003 (385)

An 400 S 2003 (385) 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Burgman dugók és BKV ellen

Szöveges ítélet

Burgman dugók és BKV ellen és nincs közlekedési problem

1.Előzmények
Üdv minden olvasónak. Tömören és röviden összefoglalnám a Suzuki Burgman Type-S 2005. évi motorral kapcsolatban az ítéletemet.
Az örökös dugóban ücsörgés (Budapest) és a minősíthetetlen BKV állapotok után döntöttem úgy, hogy kell egy robogó amivel gyorsan, kényelmesen és minden nap (télen és nyáron egyaránt) munkába tudok járni. Előbb max. 125 köbcentiig néztem motorokat majd jött a 250 és tovább fel egészen 400 köbcentiig. Városban bőven elég a 250 köbcenti is, de ez lett belőle.
Követelmények amelyet felállítottam. a) legyen nagy és jól pakolható csomagtér, b) legyen alacsony fogyasztású, c) legyen alacsony fenntartású, d) legyen megbízható, megfelelő szervizháttérrel és alkatrészellátással, (meglepően tapasztaltam, hogy egyes márkák alkatrészellátása gyatra, több hetet esetleg hónapot kell alkatrészekre várni) e) legyen elterjedt a típus, ezáltal van hozzá szervizháttér szakszervizen kívül is és felhasználói/szerelői tapasztalat.
Amit kipróbáltam és alaposan utánanéztem: Atlantic, T-max, Majesty, Burgman, Leonardo, Nexus, Peugeot. (Hozzáteszem, hogy semmi bajom az olasz, kínai, tajvani, francia és egyéb gyártmányokkal. Kipróbáltam nem egy és nem kettőt és szintén napokat ültem a gép előtt és böngésztem a fórumokat, tematikus lapokat.) Fontos, hogy több modellre felüljünk mert a nagyon magas és alacsony emberek meglepődnek, hogy vagy nem ér le a lábuk, vagy a nyakukba kell venni a lábukat mert nem lehet rendesen kinyújtani.
Több típus (márka és köbcenti) végigböngészése (kiváló szolgálatot tettek a különböző fórumok és tematikus oldalak) és kipróbálása után kettő modell maradt. (Yamaha Majesty 400 és a Suzuki Burgman 400) Ebből a kettőből válogattam a hazai hirdetési oldalak kínálata alapján. Nagyon sok ellenőrizhetetlen előéletű motorral találkoztam és eléggé leharcolt állapotok uralkodtak. Persze ilyenkor jött az a duma, hogy valós kilométer van benne és ilyen vagy olyan szervizek elvégezve.(Ennek később jelentősége lesz, látva a szervizköltségeket a különböző futásteljesítményekhez. Ezek a motorok szinte kivétel nélkül 18-26ezer kilométer futásteljesítmény közöttiek. 90%-a olasz import. Az olasz hirdetési oldalakat érdemes átnézni a futásteljesítmény alapján is!) Lehet, hogy néhányban valós a kilométer de nagyon nem ez a jellemző.

2.Kiválasztás
Nagy türelem kellett míg fennakadt a kiválasztott példány. 2005. évi Burgman S-type lett a kiválasztott, (2006-ban lett forgalomba helyezve és a vásárláskor 12ezer kilométer volt a motorban.) vezetett szervizkönyvvel és gondos gazdától (garázsban is ponyvával letakarva). A gép egyben volt, minden elem ép, nem sérült, nem hajlott, karcolt. Próbakör és kis alku után a motort megvettem. Az s-type alapja a 400-as Burgman. Ami másabb: műszerfal, szélterelő plexi, kormány, rövidebb visszapillantó tükör szár, felnik. Utólag lett beszerelve pageres riasztó, doboztartó konzol, túraplexi. Új akku (természetesen a számlával és dobozzal). A ponyvát grátisz megkaptam.

3.Megbízhatóság, fogyasztás (benzin és olaj), pakolhatóság
Most van benne 24ezer kilométer. Tehát a megbízhatóságról van kialakult álláspontom. Mindig indul(t), nem áll(t) le menetközben. Semmi elektromos, mechanikai probléma nem volt eddig. Pakolhatósága remek, minden munkahelyi dolgom belefér, nem kell táskát a hátra venni. Kisebb kirándulások, túrázások is abszolválhatóak vele. Ha nem lenne elég a csomagtér, akkor a hátsó dobozba tudok még pakolni. Eddig elég volt. Nagyon praktikus a motor ebből a szempontból. A fogyasztása normálisan használva 3,5 és 4 liter között van. De nagyon kíméletesen használva még ezt is le lehet szorítani 3,2liter/100 km-re. Ebben már nem sok élvezet van, mondhatni, hogy öreguras nyugdíjas vezetés, élvezet nulla. Az olajfogyasztásra sok helyen panaszkodnak. Nekem 2-3 dl-t fogyaszt 1000 kilóméterenként. (Lehetett volna beépíteni egy ellenőrző üveges nézőkét megkímélve az örökös kicsavarom-törlöm-visszhelyezem-ellenőrzöm-visszacsavarom nívópálca metódust. Ez van, tankolásonként ellenőrizni kell és ha szükséges után kell tölteni. Egy idő után eléggé fárasztó.)

4.Szerviz,alkatrészárak
Ez az a pont amire nem nagyon tudok mit írni. Nem volt meghibásodása. Illetve volt egy ülésbowden szakadásom amiről később írok. Csak a kötelező szervizek amit részben magam végeztem, illetve a szerszámigényesebb műveleteket a szakszerviz. Motorolaj és levegőszűrőcsere (kimosható és ezután az erre a célra szolgáló spray-vel befújni), variátor szűrő tisztítása,gyertyacsere, hátsó hajtásban olajcsere.
A 24ezres szerviz munkadíjjal és alkatrészekkel durván 50ezer forint volt. (Gates szíjjal ennyi. A gyári szíjjal kb. 80ezer lett volna.) Szíjcsere után a gép olyan lett, mintha kapott volna egy adag EPO-t.:) Megtáltosodott, sokkal de sokkal jobban gyorsul, rugalmasabb.
A következő 24 ezer kilométer apróbb szervízelését magam végzem. (olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gyertya és a hátsómeghajtásban lévő olaj cseréje) 48ezres szerviznél előreláthatóan cserélni kell a variátort és a külső kuplung szíjtárcsát. Az egyik 54ezer a másik 18ezer forint plusz a 24ezres szerviz költsége (50ezer) azaz kb. 130ezer forint lesz a várható költség. Ezt az import motoroknál valóban megcsinálták? Ennyit költöttek rá eladás előtt? Érdemes ezen elgondolkodni.
Az ülésbowden szakadás egy nagy szívás volt. Kb. 20ezer kilóméternél elszakadt. Az ülést viszonylag könnyen nyitottam, hála a netnek. (Azóta ha lehet semmilyen nagy értéket nem tartok benne. Jobbnak találnám visszahozni a közvetlen ülés melletti kulcsos nyitást, mert az ülést kb. 15-20 másodperc alatt lehet kinyitni kulcs nélkül!) Na szóval, a gyári szerelt bowden 10ezer pénz de a motor bal oldalát teljesen le kell bontani valamint a középső tankburkolatot, az első idomot és a csomagtartó rekeszt, ülést is le kell bontani. Ez iszonyat meló és erre nem volt időm.. Helyette legyártattam a bowdenszálat a dióval együtt (1800 Ft). A végére vettem egy univerzális bowden javító szettet (2000Ft) amivel az egészet lezártam és bekötöttem a behúzás után. Igy csak az elejét, a jobb felső kesztyűtartót és a hátsó ülés mögötti zárrészt kellet szétbontani. A műanyag házat kifujtam és olajjal bőségesen végigkentem. Nem gyári megoldás és biztosan nem fog 5-6 évet kibírni. Majd beszámolok róla, hogy meddig bírta ez a megoldás.
Árak: Első fékbetét: 3600Ft, olajszűrő:900Ft, Gates meghajtószíj:20.000Ft, gyertya:1800Ft, Gumi hátsó bridgestone, 15.000 Ft szereléssel együtt. Ülésnyitó bowden: (gyári szett 10.000Ft), más megoldással kb.4000Ft.
Ezenkívűl rövidesen biztosan kell cserélni az első gumit (hátsó gumi 16ezer kilóméternél cserélve lett) és a hátsó fékbetétet (első fékbetét 18ezer kilóméternél volt cserélve).

5.Pozitív tulajdonságai
Alacsony fogyasztás, üzembiztonság, jó gyorsulás, kedvező fenntartás és alacsony alkatrészárak, nagy csomagtartó, alacsony súlypont, könnyű vezethetőség, remek fordulékonyság.

6.Negatív tulajdonságai
Kicsi a kerékmérete ezért az úthibákra, kátyúkra fokozottan figyelni kell, továbbá a gyakori olajszint ellenőrzés gyakorisága is negatívum a számomra. A csomagtér nyitását átterveztetném közvetlen kulcsos nyitásra, úgy ahogy a régi burgmanokon volt.
Említhetném még, hogy sokan panaszkodnak, hogy a váza nem elég merev, a futómű egy kalap szar, a fék úgyszintén. Nos ezekkel kapcsolatban annyi a véleményem, hogy a váz acélból készült és az acélnak az egyik kedvező tulajdonsága –az alumíniummal ellentétben- hogy rugalmas, csavarodik és nem törik, nos ezt érezzük. Engem ez nem zavar illetve nem olyan mértékű, hogy zavarjon. Az egyenfutása így is tökéletes. A futómű az tényleg gatya, ez van, különösen a hátsó. Nem egy Tmax, volt ahhoz is szerencsém. Az egy más világ futómű és fék tekintetében. Ennyi pénzért és ilyen konstrukcióban ebből ezt lehet kihozni. Hozzáteszem, hogy nem zavaró a fővárosi utakon, csak néha de akkor nagyon! Különösen az első futómű hajlamos a felütésre. A hátsó futómű a nagy rugózott tömeg miatt eleve kompromisszum. És végül a fék, ezen még egy darab féktárcsa van elől. Soványnak tűnhet de nem az. Vezetéstechnikai tréningen több nagyobb vasat megszégyenített vészfékezésnél, ugyanis bőven hozta a szintet. Ugye vészfékezni is tudni kell, és ha az megy akkor igen-igen kis távolságon megáll a burgman. Javaslom a vészfékezés megtanulását! Nagyon hasznos!!! Esőben necces, ehhez kell az ABS.

7.Mit vennék a fenti tapasztalatok alapján?
Egy ideig nem veszek másik motort, marad ez. De ha mégis váltanék akkor a sok ezer kilométer tapasztalata alapján mindenképpen 1 vagy 2 collal nagyobb kerékméretű és ABS-el szerelt motort, ugyanekkora vagy nagyobb csomagterűt és 250 köbcentisnél nagyobbat nem vennék mert városban felesleges a 400köbcenti. 80km/h-ig gyakorlatilag pariban vannak. Aki át kíván ülni az autójából annak bátran ajánlom a típust vagy a 250es társát. Rengeteg használt burgman van, és a fórumokon is van mindig választék, így lehet válogatni.

8.Összegzés
Nagyon megszerettem, egész évben használom szinte mindennap. Túrázni 2-3 szor megyek vele egy évben és arra is kiváló. Végsebessége több mint elég és bőven 130 fölött van. A 80-100 km/h közötti tempó bőven ideális számára. Gyors, rugalmas, praktikus, jól pakolható, igazi pénztárca és szabadidőkímélő motor. Nagy forgalomban is észreveszik a mérete miatt és igen előzékenyek az autós társak. Hideg időben felkerül a kézzsák, és a tucano urbano lábzsák, ahogy a fotok is mutatják. Túraplexivel az enyhe eső sem gond és a szélvédelem is tökéletes. Rövidesen felkerül még egy markolatfűtés és beépítek egy ülésfűtést is. Problem?

Hibalista

- Ülésnyitó bowden elszakadt.
- Első fékbetét csere 18ezer kilóméternél.
- Hátsó fékbetét csere 26ezer kilométernél.
- Első kerékcsapágyak (2db) 27ezer kilóméternél.

Ide hordtam szervizbe

Seemayer Károly

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 12000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (790 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.