A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Suzuki » Gsf 650 N 2005 (656)

Gsf 650 N 2005 (656) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Best allrider - a mindenes motor, kiváló túratárs

Szöveges ítélet

500 ccm és 50 LE körüli teljesítmény szintről szerettem volna átülni egy komolyabb motorra. Vegyes használatra vettem, +5 C felett munkába járásra, és sok túrára.
A célom egy olyan motor volt, amely egy megbízható nyomaték tartalékot ad, akár utassal is, de a városi döntögetéstől se kerüljön zavarba, ne kelljen túl gyakran tankolni, megjelenésében legyen megnyerő, és egy megbízható technológiára épüljön.

Eredetileg is Suzukiban gondolkodtam, mint a semmi különös, viszont jó - kategória éllovasára a szegmensben. Az előző géphez képest jelentős technológiai és élménybeli ugrást kaptam (karburátor után injektor, basic futómű után egy élvezhető, jól hangolt futómű, 2 henger után 4 henger, stb) . A motor eleve kicsit nagyobb, nehezebb, a hátsó kerék szélesebb, ez az én 98kb/ 181 cm-emhez jobban passzol. Az ülés szélesebb, jobban formált, a szélesebb tankot kényelmesebb erről lábbal közrefogni, pont az én méretem, de ez persze szubjektív. Hosszú távon is megfelelő az ülés, abszolúte meg vagyok vele elégedve.

A futómű kb középértékre hangolva komfortos, városban szépen elnyeli az úthibákat, országúton stabil, 200 km/h körül sem érezni szitálást, vibrálást, bizonytalanságot, ami már nem utazótempó egy nakeden, mégis megoldották, hogy itt se legyenek túl szűkek a határok. Csukott szemmel/füllel 200 körül is azt hihetné a motoros, hogy egy helyben áll.

Gyári dobbal a motornak szép hangja van (basszus koncertet, puffogást az ember ne várjon ettől), de akinek megfelel, hogy nem hagy sírva maga után minden csecsemőt a járdán, annak pont jó lesz, mert nem mondom, hogy ne lenne élvezhető.

A váltó pontosan jár, melegen, hosszabb váltás nélküli szakasz utáni lassításnál hajlamos nem váltani, ilyenkor kicsit fel kell engedni a kuplungot, hogy bepattanjon, néha többször is. Ez néha kényelmetlen, főleg, ha megállás után egyből zöldre vált a lámpa, és nincs meg a fokozat, de nem tragédia. Egyesbe kapcsoláskor jókorát kattan a szerkezet.

A motor hidegen-melegen (még gyári aksival 2016-ban) pöccre indul, gázfröccsre öblös, tipikus négyhengeres mormogást hallat. Városban, országúton is kiválóan, kényelmesen helytáll, közepesen nyomatékos, teszi amit elvár tőle az ember. Nagyon óvatos stílusban 4,8-cal is elmegy vegyesben, a kényelmes átlag 5,5 körül van (sok autópályázás esetében 5,6-5,8-at is megeszik). Olajat nem fogyaszt, vizet nem pazarol, egyelőre hibamentes.

A gép vibrációmentes. Akármilyen utasom volt, aki V2-ről ,vagy soros 2-ről, esetleg régebbi sornégyesről ült mögém, mindenki megdícsérte, "milyen simán megy a motor". Első utamon rajta, én is vigyorogtam ezen 120 km-en át. Nagyobb fordulaton kigyorsításkor, vagy motorfékes lassuláskor kicsit néha beremeghet, ám ez belefér.

Elektronika - néha nem világít a féklámpa az első fék használatakor, ennek a valódi okát még nem sikerült felderíteni. Továbbá melegen néha nem engedi a gyújtást (kitámasztva, üresben néha nem érzi az elektronika, hogy üresben van - pedig üresben van - és nem lehet beindítani. Ilyenkor meg kell birizgálni a váltót, valami érintéshiba lehet, ami csak meleg(b)en jön elő). Egyéb hibát nem tapasztaltam.

Sötét grafitszürke, metál ezüst vázzal - vonzza a tekintetet, sokan meg is néznek, pedig csak egy középkategóriás, széria Suzuki motorról van szó.

A világítása nem rossz, de lehetne jobb is, kicsit gyenge. A műszeregység tetszik, semmi sallang, narancsszínű a megvilágítás, jó ránézni.

Összességében mindenkinek ajánlom, aki nem teljesen kezdő, és egy mindenes, problémamentes kétkerekűt szeretne. Klasszikus kereklámpás naked, de a transzformerek között ma sem hat avíttnak, akár hosszabb túrákhoz is kényelmes, tekintélyes nagymotor, amivel bátran neki lehet indulni a városnak, vagy az országútnak, de még autópályának is (ehhez hosszabb távra ajánlok egy plexit).

Hibalista

- Vételkor már nem működött az üzemanyagszint visszajelző.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 9100
Megbízhatóság (9) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? GS 500 Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki

További ítéletek (790 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.