A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Simson » S 51 E-4 1982 (49)

S 51 E-4 1982 (49) 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Jó kis moci

Szöveges ítélet

Erről a motorról nehéz rosszat írni!
Ha ilyet készülsz venni, akkor okvetlenül számolni kell néhány dologgal. Általában az eladő simsonok messze nem hibátlanok. Felújítottat nem érdemes venni, mert szerintem a felújítók a legolcsóbb cuccokat veszik meg hozzá.
A legjobban akkor jársz, ha olyat veszel, ami nincs jó állapotban sem, de a váz egybe van(pl egy előlő tulaj-hülyegyerek-nem törte meg az üléstartó vaskat, azért,h krosszos legyen a gép...
Szóval a nem túl jó állapotú simsont kis összegből kifogástalanná lehet varázsolni, baromi egyszerű technika, minden szerelő ért hozzá, te is megtanulhatod szerelni.
Az alkatrész olcsó.
Mielőtt a blokkhoz veszel vmit mindenképpen nézz utána a neten, h hol lehet jó minőségű alkatrészt venni(lehetőleg németországit)
Ez leginkébb a gyűrűkre igaz- ez szerintem az egészben a legfontosabb!
(Volt olyan utángyártott magyar gyűrű, ami 3 hét után ismét cserére érett volt, pedig finoman mentem vele)
A másik lehetséges hibaforrás: koszos benzintank. Én megvettem annó az enyémet és párnaponta eldudult a karbiban vmelyik fúvóka- általában az alapjárati. Ezt a problémát hosszútávon kizárólag úgy lehet megoldani, ha leveszzük a tankot és alaposan kitisztítjuk, továbbá a benzincsapot+ felszerelünk +1 szűrőt a benzincsap és a karbi közé.
További kényes pont: szivatógumi. Ha ez egyszer elöregszik, akkor kezdődik az őrület! Ha jól emlékszem a boltokban kemény 40 vagy akár 50 Ft-ot is elkérnek egy szivatógumiért. Ilyenkor az ember első körben megkönnyebbül, h ilyen olcsó, sőt nyomban 2-t vesz, h legyen 1 tartalék, de mi haszna, hiszen a magyarországon kapható nem olajálló gumiból készül. Miután ezt beszívtam, kb fél órán át telefonáltam és találtam olyan ismerős ismerősének az ismerősét, aki be tudta szerezni. Egy ismerősöm úgy orvosolta a helyzetet, h egy parkoló simsonból kilopta. (szerintem egyszerűbb lenne, ha lehetne kapni mondjuk 150 FT-ért rendeset!)
Miután elkapott a terepezés iránti kedv rengeteget motoroztam földutakon(könnyű terep)
Egyszer olyan terepen jártam, ahol 100km-en 5,5 L volt a fogyasztás:)
Ezek a kamaszkori hobbik oda vezettek, h meg kellett furatni a hengert. Ha valaki ilyen műveletre készül, figyeljen oda, h kinél csinálják, mert az enyémet elkúrták. Asszem 37,xx méretből csináltak 41,xx et, ami nem volt indololt, mert nem volt hűzűs a helngerbe, csak egy kis válla volt. Érdekes, h fúrás után volt benne egy alig kitapintható húzás! A vadbarom kereskedő meg adott hozzá egy olyan dugót, ami szorult benne(magyar utángyártott). Mivel már 2 heteet vártam és hétvége volt és már baromira menni akartam a finom csiszolópapír oldotta meg a problémát, a dugó végül tökéletes lett és sikerült német gyűrűt kapni(darabja kb 50Ft-tal volt drágább, mint a szar magyar). Ezután álom volt a motor. 60 km/h utazósebesség 2L körüli fogyasztás és alig kellett visszakapcsolni.
Csak fasz voltam és eladtam. Mostmár bánom.
Eddigi ítélet szinte csak a problémákról szólt. De senki ne gondolja azt, h a Simson egy problémás motor!
Rengeteget mentem vele, szar állapotban vettem, és gyerek voltam és ezen tanultam meg motorozni. Volt olyan nap, h 300 KM-t mentem.
Érdekesség, h többféle méretű első lánckereket lehet kapni.
Amikor sokat jártam terepen, akkor 14-est tettünk fel- így az utazósebesség eléggé lecsökkent.
Ég és föld volt, mikor a hengerfúrás után vettem rű egy 16-ost- nem lett gyengébb, de 60-nal kényelmesen ment.
Összességében nagyon jó moci volt, minimális fenntartási költséggel, 2L körüli fogyasztással.
Ideális első motor, v ideális szaladgálós motor.
Szerintem jobb mint egy robogó, sokkal olcsóbb, ha elromlik vmi, könnyebb megcsinálni, motor formája van, szerintem jól néz ki!
Bánom hogy eladtam egy vadbaromnak...

Hibalista

- hát adtam a pofájára rendesen, úgyhogy kellett ezt-azt csinálni
- de ezek a szar minőségű magyar utángyártott alkatrészeknek köszönhetők
- gyűrűcsre, tűgörgő csere, fúrás, bowden...

Ide hordtam szervizbe

haver és jómagam

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1988
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 0 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Simson

További ítéletek (165 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.