Telitalálat - Forza Beverly! Forza Hungária!
Szöveges ítélet
Telitalálat? Igen. Most már mondhatom. Életem első kétkerekűje. Sok kérdést feltettem előtte.
Milyen kategória legyen? 3 maradt: túra, naked bike, nagyrobogó. Milyen gyártmányú? Japán esetleg olasz?
Szempontjaim a következők voltak: Legyen kezes, sokoldalú, városban is használható, túrákra is alkalmas, gyors, kényelmes, kis fenntartású, külön gondozást ne igényeljen. 2 kategória maradt : naked és nagyrobogó.
Azután szűkült a kör és 2 motor maradt a végére: a Beverly 500-as és a Honda CBF sorozata - 600 S tagja. (Mondjuk a Honda láncos - tehát nem gondozásmentes.) Az olaszoktól tartottam, azután kiderült, hogy a Piaggio 60 éve gyárt robogókat, az egész CBF sorozatot pedig Olaszországban szerelik.
Megpróbálom elfogulatlanul körüljárni a legnagyobb Beverly-t:
Hátránya:
- elöl kicsit könnyű, hátul kicsit széles a gumi
- keskeny az ülés alatti csomagtartó
- nagyplexi nélkül ugyan nagy a végsebessége (160km feletti) de huzatos
(Nyugodtan mondhatjátok: ...mint a legtöbb motor.)
Tetszik:
- menet közben is tölthetem a lemerülőben levő mobilomat
- jó a csomagtérvilágítás
- az első idomban levő kettős kesztyűtartó is praktikus
- üléstakaró hajtható ki az ülés aljából pl. eső esetén
- oldalsztender és középállvány is van rajta
- műszakilag is megbízható
- sokoldalú
Örülök, hogy a Beverly-t választottam, olyan kezdő motor, ami a robogók közül kiemelkedő gyorsulású és szépségű, nem tucatmotor. A gyakorlatban semmi gondom nem volt a közel 10.000 km alatt. Az én Beverly-m pezsgőszínű, nem kényes szín, ha egy kicsit koszos, alig látszik rajta. Az elmúlt nyáron néhányan Lengyelországban, Krakkóban és környékén töltöttünk pár napot. Gond nélkül teljesítette a túrát. Hazafelé szakadó esőben jöttünk úgy 200 km-t, megnyugtató volt, ahogy hasította a vizet. Kényelmes, a nagyplexivel, ami rajta van, az eső- és szélvédelme nagyon jó. Tudom, hogy sok előítélet van, bennem is volt: olasz?? robogó?? Nekem ezek ellenére bejött. Nem arra figyelek, hogy mások mit szeretnének, milyen motoron üljek, elég, ha én választok, és jól érzem magam. A Beverly nekem a szabadságról szól. Szerintem vagyunk így néhányan. És ez jó, nagyon jó!
A Beverly 500 szinte külön kategóriát teremtett a nagyrobogók közt: az új Scarabeo 500 az egyedüli vetélytársa, amelyik felépítésben hasonlít rá. (Nem véletlenül, hiszen a Piaggio felvásárolta az Apriliát is - a Piaggio csoportba tartozik így: Piaggio, Aprilia, Vespa, Gilera)
Ha felkeltettem az érdekldőséseteket, a tesztje itt található:
http: //www.mentormotor.hu/modellek/ piaggio/piaggio_ teszt_ 6.php
A Piaggio Beverly eddigi, hat esztendős története során szép karriert futott be:
170 ezer példány talált magának gazdát világszerte. Örülök, hogy nekem is jutott belőle 1.
Forza Beverly! Forza Hungária!
Hibalista
- Kötelező szervízeken volt 6 ezrenként.
Ide hordtam szervizbe
Moto Italia - Gyáli út
Félig csalódás - A munka pontos, a hozzáállás csapnivaló, vevőorientált hozzáállással sokat lendíthetnének a márka megbecsülésén, és így idővel ismertségén is. Barátságtalanok, mintha zavarnád őket, ha megjelensz, nem is értem, hiszen értünk lennének, nem? Kár érte!!
Értékelése: 2
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 6000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |