Olasz szépség
Szöveges ítélet
2008
2006. tavaszán vettem a fekete szépséget. A 39 LE szépen viszi az üresen 200 kilós egységet, a magasabb plexi és a 3 doboz pedig elég egy nagyobb túrára is. Variátor és kipufogó már nem a gyári, a komolyabb hang a városban kellett, a variátor meg csak úgy, igazából az a -1 mp százig nem biztos, hogy megéri a kiadást (+0,5 liter fogyasztásnövekedés). Külföldi túrán óra szerint 170 km/h volt a vége. Persze nem erre lett kitalálva, de jó tudni, hogy stabil még ilyen tempónál is. Az sem mellékes, hogy egy Bp.-München táv után - amit bő 7 óra latt lehet teljesíteni török vendégmunkások társaságában - még van kedved órákat sétálni a városban, nem akarsz egyből pihenni. A 13,5 literes tank lehetne nagyobb, mert autópályatempónál 200 km-ként meg kell állni tankolni, mert a következő kút (ami 30-40 km-re van) már túl messze lehet. Amit a korábbi tesztek írtak róla, hogy hajlamos belengetni a hátsóját, azt a hátsó rugók előfeszítésével lehet 90%-ban orvosolni. Amivel nem vagyok kibékülve, az alulméretezett sima, savas akkumulátor,amit évenként kell cserélni, illetve a sekély csomagtartó az ülés alatt. Továbbra sem értem, miért 10 W-os a féklámpaizzó? Nem is lehet, max. barkácsolással 21W-os hagyományos izzót betenni. Cserébe nagyon jó a tompított izzó, pont bevilágít az autós visszapillantójába. :)
Összességében olyan ingázóknak ajánlanám, akik városban is kénytelenek használni, ott előny a keskenysége, a 16" első kerék, míg túrázásra alkalmassá tehető egy plexivel+dobozzal. A robogókhoz mérten komoly teljesítmény pedig minden helyzetben elegendő a normális motorozáshoz.
2012
Még mindig használom, már bejártuk fél Európát. A jobb első fékbetét városi használat mellett 6000 km után csereérett, alulméretezett. Cserébe a hátsót a 6. nyáron cserélte a szerelő. A kormánycsapágy 3 évenként kuka, a kerékcsapágyakat is cseréltük idén. A kipufogó már újra a gyári, a variátorhoz ragaszkodom, növeli a rugalmasságot. A meghajtás hátsó tárcsája is új, szerencsére sikerült kuplung nélkül szerezni, itthon csak szettben árulják. Érzem, hogy lassan a hátsó lengéscsillapítók fáradnak. Köszönjük, Budapest.
Összességében megbízható darab, de minden évben van egy komolyabb kiadás. Mondjuk szeretem, ha teljesen jó állapotú a gép, ha valami nem 100%-os, akkor csere/javítás, nem kockáztatunk.
Ha egyszer eladósorba kerül, majd arról is írok egy regényt, mert lehet ez lesz a legtöbbet futott beverly az országban. Mi lesz a nagyobb vonzerő: egy tulaj, egy szerelő, akivel még találkozhat is a leendő vevő....vagy az évi 3000 km-t futott olasz import? :)
Hibalista
- Megvásárlás óta későn villant fel a féklámpa, ezt a lelkiismeretes szerelők (XVIII. ker.) a kapcsolók beállításával megoldották. Garanciában cserélték az irányjelző kapcsolóját, állítólag típushiba.
- Kormánycsapágy, kerékcsapágy.
Ide hordtam szervizbe
APE Kft. Budapest, XVIII. kerület Vasút u. 26.
Nagyon ajánlom mindenkinek őket!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Moto Italia Kft., IX. Gyáli út
Értékelése: 6
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Beverly 200 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |